Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel horst (hdr)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kasteel horst (hdr)

    Hier eens een hdr versie van hoe ik het kasteel zag op een zonnige morgend.
    Hopelijk kan dit jullie bekoren

    mvg xiebu

    "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
    *BD1033BE*

  • #2
    Re: Kasteel horst (hdr)

    Ik vind het een mooi plaatje, ben zelf ook net is wat in HDR begonnen en zou graag ook zo'n resultaat bereiken. Ik zou alleen proberen de ruis in de lucht wat te reduceren.
    Groeten, Joost

    joostfotos.air-bus.nl/

    Comment


    • #3
      Re: Kasteel horst (hdr)

      Knap hoor , ook mooie compo .
      Art is born of the observation and investigation of nature.

      Comment


      • #4
        Re: Kasteel horst (hdr)

        Heel mooi. Mist en weerspiegeling maken het af.
        Uiteraard een geslaagde bewerking...
        http://depat3103.wix.com/pvanwaesphotography

        Comment


        • #5
          Re: Kasteel horst (hdr)

          Hehe, eindelijk eens een mooie HDR. Daar was ik wel aan toe. Hele mooie compositie ook. Deze kan linea recta aan de muur wat mij betreft.

          Na een tweede keer kijken: écht schitterend. Hier mag je heel trots op zijn. Ik zie wel wat typische vervaging van het detail in de vegetatie aan de linkerkant (belichting niet maximaal benut), maar daar gaan we niet over zagen.
          Last edited by Vue.photo; 24 september 2008, 21:06. Reden: na een tweede kijkbeurt...
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Kasteel horst (hdr)

            bedankt allen voor de positieve reakties.
            en ja we blijven maar verder zoeken naar de beste settings

            mvg xiebu
            "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
            *BD1033BE*

            Comment


            • #7
              Re: Kasteel horst (hdr)

              Hoewel deze bij de eerste oogopslag een serieus Wow effect oproept,is deze bij nader inzien voor mij de mindere van de drie.Hier zie je namelijk sterke halovorming,helemaal rondom het kasteel,vooral aan de linkerkant ervan.Ook de in het water weerspiegelde bomen hebben er erg last van.Het vervelende van dit effect is dat het nu wel lijkt alsof het kasteel als een uitgeknipt plaatje op een waterfilm ligt,waarbij deze door de oppervlaktespanningskracht wat naar boven opbolt tegen het kasteel aan.Ook het kleureneffect is , maar dat is dan persoonlijke smaak,net iets te sterk,waardoor het gevaarlijk dicht in de buurt komt van wat men kitsch noemt.Voor mij zou het de moeite lonen nog eens een paar meer bewerkingsvarianten van deze plaat te maken.




              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Kasteel horst (hdr)

                de halo is inderdaad erg spijtig.. de ruis in de lucht vind ik geen probleem.

                de kleuren zijn fantastisch
                Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
                I'm a rookie

                Comment

                Working...
                X