Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nefertite, de originele

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nefertite, de originele

    Ik wist niet direct waar deze foto's thuishoorden....hopelijk staan ze goed.

    Deze Nefertite is geen replica maar de originele versie, die in het Altes Museum in Berlijn staat. Ik vond het eigenlijk al verwonderlijk dat ik daar binnen mocht met mijn fototoestel. Gemakkelijk maken deden ze het evenwel niet. Ik moest de rest van mijn fotomateriaal achterlaten in een locker. Statief en flits waren uit den boze. De verlichting bij Dame Nefertite was schaars en ze stond achter glas (reflecties...te donker voor een polafilter).
    Beide foto's zijn genomen met de Nikon 17-55 mm, iso 500, f 2.8 op 1/30 uit de hand. Ik heb moeten roeien met de riemen, die ik had. 't Valt nog mee vind ik. Ik heb wel veel moeten photoshoppen om relfecties, schaduwen en ongewenste achtergrond egaal te krijgen. Heb in de RAWconversie de kleurtemperatuur voor beide foto's gelijk genomen maar bij de 1e staat kleur op -3 en bij de 2e op + 6. Ik denk dat de witbalans van de 2e correcter is dan de 1e....is soms niet gemakkelijk vind ik. Wat vinden jullie ervan ?



    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

  • #2
    Re: Nefertite, de originele

    Mooie foto's, die kunnen zo in een catalogus
    Foto 2 mist misschien wat contrast, maar da's persoonlijke smaak denk ik.
    www.bigducksix.be

    Comment


    • #3
      Re: Nefertite, de originele

      Heel mooi
      Doet me weer zin krijgen om nog eens naar Egypte te gaan
      Groetjes Hendrika

      Comment

      Working...
      X