Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanging voor Nikkor 18-135

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervanging voor Nikkor 18-135

    Ik denk er aan om mijn 18-135 kit lens (samen met D80 gekocht) te vervangen door:

    - Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC HSM Macro Nik.
    - Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Nik

    Nu is de klassieke vraag... zijn dit goeie lenzen voor hun prijs.
    Ik ga er ook van uit dat ze stukken beter zullen zijn dan mijn huidige 18-135.

    Daarbij vraag ik mij ook nog af of ik het weggevallen bereik tss 50 en 70 zal missen of niet.

    Zijn er nog andere alternatieven in de zelfde prijsklasse??

    Jammer dat de lichtsterke Nikkor lenzen zoveel kosten anders was de keuze vlug gemaakt.

    Alvast bedankt voor jullie bijdrage.
    Nikon stuff and more ...
    https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

  • #2
    Re: vervanging voor Nikkor 18-135

    ik gebruik mijn 18-135 ook nog heel weinig (enkel in noodgeval als ik mijn glasbak niet kan meenemen wat zeer uitzonderlijk is. dit heb ik opgevangen met een sigma 17-70 2.8-4 (die je dus relatief als macro kunt gebruiken) en met de sigma 70-200 2.8 voor lichtsterkte en de 70-300 vr als tele.

    de 18-135 is tussen 18 en 70 niet slecht (snelle focus) maar verlies toch veel aan scherpte vanaf 70 mm en geen vr is hier toch ook een minpunt.

    sigma 18-50 heeft ook een macrofunctie (kortste instelafstand 20 cm), je mist wel 20 mm tussen 50 en 70 mm maar dat is geen ramp. sigma 18-50 2.8 is wel duurder dan de sigma 17-70 maar met het verschil koop je nog een 50 mm 1.8 als je echt die lichtsterkte op 50 mm wenst
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: vervanging voor Nikkor 18-135

      Ik zou ook eens kijken naar een Tamron 17-50 2.8, die wordt emeestal hoger aangeslagen als een Sigma 18-50. Ook een Nikkor 80-200 2.8 2de hands zou ik preferen boven een Sigma 70-200, ik mis zelf de HSM/AFs niet op mijn schuifzoom.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: vervanging voor Nikkor 18-135

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ik zou ook eens kijken naar een Tamron 17-50 2.8, die wordt emeestal hoger aangeslagen als een Sigma 18-50. Ook een Nikkor 80-200 2.8 2de hands zou ik preferen boven een Sigma 70-200, ik mis zelf de HSM/AFs niet op mijn schuifzoom.
        hmmm heb toch serieuse bedenkingen bij een nikkor 80-200 2.8 boven sigma 70-200 2.8 HSM. beiden getest en toch voor de snelheid van sigma gekozen en bovendien veel scherper tss 120 en 200 dan die oude nikkor ..... en schuifzoom je bent er voor of er tegen ....
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: vervanging voor Nikkor 18-135

          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          dit heb ik opgevangen met een sigma 17-70 2.8-4
          Bij deze had ik nog niet stil gestaan.

          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          sigma 18-50 2.8 is wel duurder dan de sigma 17-70 maar met het verschil koop je nog een 50 mm 1.8 als je echt die lichtsterkte op 50 mm wenst
          50mm 1.8 heb ik al, dus probleem opgelost

          Thanks
          Nikon stuff and more ...
          https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

          Comment


          • #6
            Re: vervanging voor Nikkor 18-135

            Ik zou ook eens naar de Tokina 16-50mm kijken. Overigens hangt het er bij lenzen van Tamron en Sigma meer vanaf of je een goed exemplaar hebt, dan of het een Tamron of Sigma is.
            Ik heb een 18-50 gehad op Cannon die zeker zo goed presteerde als een 17-40L op crop sensor.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: vervanging voor Nikkor 18-135

              Wat ik je wil vertellen is dat mijn ervaring met sigma niet zo heel denderend is.

              De 70-200 f2.8 heb ik ook, en de 17-70 heb ik ook gebruikt.
              Echter sigma kampt met behoorlijke QC issues, er zijn hele goede en hele brakke exemplaren, vind eens een echt goede.

              Tevens is de kleurweergave en contrast net even anders dan nikkor lenzen.

              De 17-70 zou ik dan ook niet nemen, fijn bereik, dat wel, maar gezien de aflopende lichtsterkte en het ontbreken van HSM zou ik deze niet prefereren.

              Als je lichtsterk wil, zou ik gaan shoppen bij tamron, de 17-50 f2,8 komt beter uit de bus dan de sigma's. (helaas zijn er ook heel wat brakke tamrons, dus testen is wederom noodzakelijk, zelfs bij een nieuwe). is 67mm, dus je filters van je 18-135 kun je meenemen,

              Ook geen HSM/SWM variant, maar wel lichtsterker dan de sigma.

              Wil je een fijn bereik, kijk dan ook eens naar de 16-85 VR, de nieuwe lens van nikon, wel SWM, VR een fijn bereik en contrasten zoals je gewend bent van nikon.


              Als laatste wil ik je nog meegeven, dat je GEEN verschil gaat zien tussen de kitlens 18-70, 18-135, sigma 18-50 en de nikon 16-85.

              Optisch zijn ze ongeveer gelijk, wil je er kwalitatief een stap op vooruit, dan zul je een (2e hands) nikon 17-55 moeten overwegen.

              Bovendien, de 18-135 is op zijn vervormingen na, helemaal niet zo'n slechte lens, qua scherpte zit ie beter dan veel andere zooms die ik ken.

              Succes!

              Comment


              • #8
                Re: vervanging voor Nikkor 18-135

                Oorspronkelijk geplaatst door Marxje Bekijk bericht
                .
                Echter sigma kampt met behoorlijke QC issues, er zijn hele goede en hele brakke exemplaren, vind eens een echt goede.
                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Overigens hangt het er bij lenzen van Tamron en Sigma meer vanaf of je een goed exemplaar hebt, dan of het een Tamron of Sigma is.
                Als ik dit hier zo lees is het geen optie om mijn nieuwe lenzen (indien niet Nikkor) aan een scherpe prijs online te bestellen bij fotokonijnenberg
                Nikon stuff and more ...
                https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

                Comment


                • #9
                  Re: vervanging voor Nikkor 18-135

                  wel,


                  ik zat in hetzelfde schuitje en heb enorm veel gelezen , gevraagd, opgezocht en geprobeerd...

                  ik heb ervoor gekozen om langer te wachten en een goede nikkorlens te kopen en ik heb er nog geen € spijt van... ik heb gekozen voor de nikkor 17-55/2.8: superlens, ik ben er echt blij mee
                  Nikon D80, Nikon 85mm/1.4, Nikon 17-55/2.8 & Nikon SB900

                  Comment

                  Working...
                  X