Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 20-35 2.8 AF/MF ring gebarsten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 20-35 2.8 AF/MF ring gebarsten

    Hallo,

    Mijn Nikkor 20-35 2.8 zijn AF/MF ring is gebarsten. Heeft iemand eenzelfde ervaring gehad al ? Het is biljkbaar nogal veel voorkomend bij de 80-200 AF-D maar ik kan er niets over terugvinden met de 20-35. Enig idee wat het zou kosten om te repareren.. Ik denk dat ik er best aan doe om dit te laten repareren aangezien er een holle ruimte lijkt te zijn onder de ring waar stof dus naar binnen kan...
    mijn website

  • #2
    Re: Nikkor 20-35 2.8 AF/MF ring gebarsten

    Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
    Hallo,

    Mijn Nikkor 20-35 2.8 zijn AF/MF ring is gebarsten. Heeft iemand eenzelfde ervaring gehad al ? Het is biljkbaar nogal veel voorkomend bij de 80-200 AF-D maar ik kan er niets over terugvinden met de 20-35. Enig idee wat het zou kosten om te repareren.. Ik denk dat ik er best aan doe om dit te laten repareren aangezien er een holle ruimte lijkt te zijn onder de ring waar stof dus naar binnen kan...
    Eens bellen of mailen met Procirep, deze zullen het je weten te vertellen.

    PROCIREP - BELUX
    Avenue du Bourget, 50
    1130 Bruxelles.
    Tel: 02 726 22 34
    Fax: 02 726 92 75

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 20-35 2.8 AF/MF ring gebarsten

      Ik heb het gehad met de 200 macro. Geen goedkope grap. Ging destijds 150 euro kosten bij Inca.
      Een minuscuul druppeltje secondenlijm zou het ook weleens kunnen oplossen. De ring valt er normala gesproken ook niet van af, je moet alleen heel voorzichtig omschakelen van mf/af.
      Last edited by Spanjaart; 26 september 2008, 19:06.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 20-35 2.8 AF/MF ring gebarsten

        Pijnlijk, voor zoiets stom. Het ding is, het krakje is naast een vijsje net en als je dan kijkt naar het vijsje dan zie je allerlei krakjes rond dat vijsje dus secondelijm gaat niet echt helpen vrees ik. Onder de scheur is het ook hol dus ik durf daar niet echt secondelijm aan te smeren. Heb er al over nagedacht maar ik zie geen 100% veilige manier om dit te doen.
        Ik zal eens een mailtje sturen naar procirep, maar ik neem aan dat die niet gewillig zijn om via mail/telefoon een bestek te geven, gratis dan.
        mijn website

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 20-35 2.8 AF/MF ring gebarsten

          Bij Procirep geven ze geen prijzen aan de telefoon, laat staan of ze je E-mail beantwoorden. Je kan je objectief bij hen inleveren en ze maken een gratis bestek op. Kan wel even duren, regelmatig bellen in de boodschap. Dat sturen ze dan op post/E-mail, nadien moet je zelf maar beslissen of je de herstelling laat uitvoeren of niet. Indien je ook je objectief laat reinigen als het nodig is, wat ongeveer 150 ex btw/175 incl btw euro zal kosten. Zelf zonet laten uitvoeren bij een 35-70/2.8. Herstelling zal ongeveer 3 weken duren, het objectief wordt namelijk naar Frankrijk gestuurd.
          Ik neem aan dat dus de volledige herstelling (inclusief ring) toch wel meer dan 200 euro zal bedragen tenzij ze het objectief niet moet gereinigd worden. Dan zal het niet zo duur.
          Je zal zelf moeten afwegen of je objectief het nog waard is.
          Marc

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 20-35 2.8 AF/MF ring gebarsten

            Rofarepair.nl ??

            En een pak goedkoper

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 20-35 2.8 AF/MF ring gebarsten

              Gewoon eventjes ter informatie: heb het bestek (eindelijk na 10 dagen) gekregen. 271,14 euro ! incl. ijken en algemeen nazicht, whatever that means. Zit daar kuisen in ?

              Heb eigenlijk niet veel keuze aangezien een 20-35 rond de 600 euro verkoopt en een 17-35 rond de 900.

              Dus als nog iemand zo een barstje heeft in een oudere AF Nikkor: begin maar al te sparen !
              mijn website

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 20-35 2.8 AF/MF ring gebarsten

                Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                Gewoon eventjes ter informatie: heb het bestek (eindelijk na 10 dagen) gekregen. 271,14 euro ! incl. ijken en algemeen nazicht, whatever that means. Zit daar kuisen in ?

                Heb eigenlijk niet veel keuze aangezien een 20-35 rond de 600 euro verkoopt en een 17-35 rond de 900.

                Dus als nog iemand zo een barstje heeft in een oudere AF Nikkor: begin maar al te sparen !
                Als je ergens heel goede klant bent bij een gerenomeerde fotozaak (dus geen dozenschuiver), zou, omwille van hun connecties met Nikon, de factuur wel eens serieus wat minder kunnen uitvallen.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment

                Working...
                X