Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf EOS 40D en lenzen???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf EOS 40D en lenzen???

    Hallo,

    Ik ben nog niet zo lang lid van Belgiumdigital maar vind het alvast wel een puike site.

    Ik ben nu een klein jaartje aan het fotograferen met de Sony F828, mooie camera, maar wil nu wat meer gaan experimenteren met verschillende lenzen.

    Mijn plan is om een Canon EOS 40D te kopen. Alleen weet ik nog niet welke lenzen erbij moeten komen.

    Onlangs heb ik al de tokina at-x 12-24/4.0 aps-c pro canon gekocht en voor de groothoek ben ik dus al voorzien.

    Nu wil ik nog een lens kopen die het midden en telebereik goed afdekt. Echter ik krijg steeds meer de indruk dat ik hiervoor 2 aparte lenzen moet kopen en dat wordt even te duur. Zelf heb ik gelezen over de 70 - 300mm van canon, maar ja dan ben je al gauw 1000 euro verder.

    Heeft iemand een goede tip voor me?

    Groet,

    Ron

  • #2
    Re: Aanschaf EOS 40D en lenzen???

    Die 70-300 kost echt geen 1000€ hoor.....

    Voorstel:

    1 Goedkoop 18-55IS met 55-250 IS
    2 Duurder Tamron 17-50 f 2.8 met 70-300 IS of 70-200 F4 L

    PS ook hier mijn opmerking dat het willen afdekken van veel bereik misschien helemaal niet zinnig of nodig is, hangt af van wat je wil gaan doen.

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf EOS 40D en lenzen???

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Die 70-300 kost echt geen 1000€ hoor.....

      Voorstel:

      1 Goedkoop 18-55IS met 55-250 IS
      2 Duurder Tamron 17-50 f 2.8 met 70-300 IS of 70-200 F4 L

      PS ook hier mijn opmerking dat het willen afdekken van veel bereik misschien helemaal niet zinnig of nodig is, hangt af van wat je wil gaan doen.
      Wellicht bedoelt hij de DO versie? (Die zou 'k zowiezo snel vergeten overigens. Die's belachelijk duur voor wat ' ie biedt... Kijk deze test maar eens)

      Ik zou ook de combi Tamron 17-50 & 70-200 f4L adviseren. Dat zijn 2 hele goeie lenzen
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf EOS 40D en lenzen???

        beste mensen,
        daarnet zag ik zon 3 topics in 1 enkele pagina over objectieven
        in dit subforum, misschien kunnen jullie zo vriendelijk zijn om jullie vragen
        te beperken tot 1 topic?

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf EOS 40D en lenzen???

          Oorspronkelijk geplaatst door shadowlemon Bekijk bericht
          beste mensen,
          daarnet zag ik zon 3 topics in 1 enkele pagina over objectieven
          in dit subforum, misschien kunnen jullie zo vriendelijk zijn om jullie vragen
          te beperken tot 1 topic?
          Was getekend: de zelfbenoemde moddereter..........

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf EOS 40D en lenzen???

            Oorspronkelijk geplaatst door shadowlemon Bekijk bericht
            beste mensen,
            daarnet zag ik zon 3 topics in 1 enkele pagina over objectieven
            in dit subforum, misschien kunnen jullie zo vriendelijk zijn om jullie vragen
            te beperken tot 1 topic?
            Waar heb jij het nou over De man heeft 1 topic geopend omdat hij vragen heeft over welke lenzen hij het beste kan kopen, en heeft wel 3 (!) posts in totaal. Dus hoezo 3 topics in 1 pagina over objectieven

            En trouwens, dit subforum gaat alleen maar over objectieven. Daar is dit subforum namelijk speciaal voor bedoeld
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf EOS 40D en lenzen???

              Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              Waar heb jij het nou over De man heeft 1 topic geopend omdat hij vragen heeft over welke lenzen hij het beste kan kopen, en heeft wel 3 (!) posts in totaal. Dus hoezo 3 topics in 1 pagina over objectieven

              En trouwens, dit subforum gaat alleen maar over objectieven. Daar is dit subforum namelijk speciaal voor bedoeld
              ik zeg niet dat hij meerdere topics post, maar er bestààn al topics over wat de beste lenzen zijn voor de 40D, dus kan hij net zogoed daaraan aansluiten of niet?
              en aub, van gebaren dat ik dom ben ben ik niet gediend.

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf EOS 40D en lenzen???

                Hallo zeg,

                de antwoorden van TeleKees en MarkEL waren echt wel in orde

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf EOS 40D en lenzen???

                  Oorspronkelijk geplaatst door shadowlemon Bekijk bericht
                  beste mensen,
                  daarnet zag ik zon 3 topics in 1 enkele pagina over objectieven
                  in dit subforum, misschien kunnen jullie zo vriendelijk zijn om jullie vragen
                  te beperken tot 1 topic?
                  Oorspronkelijk geplaatst door shadowlemon Bekijk bericht
                  ik zeg niet dat hij meerdere topics post, maar er bestààn al topics over wat de beste lenzen zijn voor de 40D, dus kan hij net zogoed daaraan aansluiten of niet?
                  en aub, van gebaren dat ik dom ben ben ik niet gediend.

                  Punt 1; Je HOEFT niet te reageren in een topic. Als je aan de TS dan niks zinnigs te melden hebt, bemoei je er dan niet mee en post dan gewoon niets!

                  Punt 2; Als je TS al ergens op zou willen wijzen, doe dat dan op een normale duidelijke manier en hang niet de eigenwijze moderator uit. Als je TS dan écht wil helpen, geef er dan linkjes bij naar die andere topics. Dán help je TS tenminste verder! TS is immers net nieuw hier en kent misschien de mogelijkheden van de zoekfunctie wel niet of niet goed genoeg.

                  Dit is ook direct de laatste post die ik hierover vuil maak, mijn tijd is te kostbaar om te verspillen aan dit soort zinloze opmerkingen.


                  @ de échte moderators: Mijn excuses voor het plaatsen van deze reactie maar de opmerkingen van Shadowlemon gaan wat mij betreft nergens over. Mocht ik hier te ver gaan, dan vind ik het prima wanneer deze wordt verwijderd...
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaf EOS 40D en lenzen???

                    Beste fotovrienden:

                    Allereerst Telekees bedant voor de lenzen tip. MarkEL bedankt voor de testlink, ik denk dat ik niet ga voor de DO versie, gezien de test is het verschil de dubbele prijs niet waard. Schadowlemon, tja jammer van de reactie, maar inderdaad ben ik nieuw en ken ik mijn weg nog niet. Terechte opmerking was die met de link...als je een link voor me hebt waar ik kan vinden hoe e.e.a. werkt, graag.

                    Nou mannen tot de volgende keer.

                    Groeten,

                    Ron.

                    Comment

                    Working...
                    X