Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paris Skyline

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paris Skyline

    De eerste is een HDR vanop het plein voor de Sacre Coeur, en de tweede was een toevalstreffer.
    Op een nachtwandeling werd de Eifeltoren plots verlicht door duizenden fonkelende lichtjes.
    IRL is dit natuurlijk nog veel prachtiger dan op foto, maar om jullie een idee te geven, heb ik ze hier bijgezet.




    [Mod]

    Foto weggehaald, Er rust een patent op de foto's van de verlichte Eifeltoren, mag gefotografeerd worden maar niet gepubliceerd worden.
    Net zoals Het Atomium andere jaren. Dit jaar mag het weer wel <_> 50 jaar Expo

    Soeki Wan
    Last edited by X-off; 23 september 2008, 13:47.
    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

  • #2
    Re: Paris Skyline

    De eerste lijkt me een beetje krap vanonder. Aan het formaat te zien is de foto een crop. Dan stel ik mij de vraag om welke reden je er een stuk hebt afgeknipt; al twijfel ik er niet aan dat het een weldoordachte en verantwoorde is. Ook een heel mooie lucht in je bewerking!
    De tweede is mooi, maar zoals je zelf al zei is het in real life nog mooier. 't Is omdat ik het weet, maar anders valt het ook niet op dat het vrijheidsbeeld er mee op staat...
    Twee foto's waar je onmiddellijk Parijs in herkent!

    Grtz,
    Palladio

    ps: ik herinner me iets van publicatierechten en flikkerlichtjes op de toren, maar wat was dat nu ook alweer?
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

    Comment


    • #3
      Re: Paris Skyline

      eerste heel apart, de tweede mag niet.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Paris Skyline

        Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
        De eerste lijkt me een beetje krap vanonder. Aan het formaat te zien is de foto een crop. Dan stel ik mij de vraag om welke reden je er een stuk hebt afgeknipt; al twijfel ik er niet aan dat het een weldoordachte en verantwoorde is. Ook een heel mooie lucht in je bewerking!

        ps: ik herinner me iets van publicatierechten en flikkerlichtjes op de toren, maar wat was dat nu ook alweer?
        De eerste is enkel onderaan wat gecropt, omdat daar nogal wat bewegende mensen stonden die nu eenmaal niet passen in een HDR.

        Mag die tweede niet?! Is toch een gewoon 'vakantieplaatje'?
        Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

        Comment


        • #5
          Re: Paris Skyline

          mooie hdr bewerking op de eerste
          ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
          *BD1034BE

          Comment


          • #6
            Re: Paris Skyline

            Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
            Mag die tweede niet?! Is toch een gewoon 'vakantieplaatje'?
            Foto's van de verlichte eifeltoren zijn gebonden aan copyright en mogen niet zomaar gepubliceerd worden. (Foto's va de eifeltoren overdag zijn wel toegelaten.)

            Volgens de site van de eifeltoren zelf:

            Q : Are we allowed to publish photos of the Eiffel Tower?
            A : There are no restrictions on publishing a picture of the Tower by day. Photos taken at night when the lights are aglow are subjected to copyright laws, and fees for the right to publish must be paid to the SETE.

            Link

            Comment


            • #7
              Re: Paris Skyline

              Oorspronkelijk geplaatst door woolfie Bekijk bericht
              Foto's van de verlichte eifeltoren zijn gebonden aan copyright en mogen niet zomaar gepubliceerd worden. (Foto's va de eifeltoren overdag zijn wel toegelaten.)

              Volgens de site van de eifeltoren zelf:

              Q : Are we allowed to publish photos of the Eiffel Tower?
              A : There are no restrictions on publishing a picture of the Tower by day. Photos taken at night when the lights are aglow are subjected to copyright laws, and fees for the right to publish must be paid to the SETE.

              Link
              En ik die dacht dat enkel de belgen onnozel konden doen...
              By the way; als je ze hier op het forum laat keuren, publiceer je ze toch niet?!
              Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

              Comment


              • #8
                Re: Paris Skyline

                Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
                En ik die dacht dat enkel de belgen onnozel konden doen...
                Jammer genoeg zijn wij dus niet de enigen

                Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
                By the way; als je ze hier op het forum laat keuren, publiceer je ze toch niet?!
                Ik denk dat er hieromtrent al wel meer discussies zijn geweest. Ik kan je niet exact vertellen hoe de vork in de steel zit, maar door ze op een publiek forum (want dat is BD toch wel) te plaatsen maak je ze wel beschikbaar voor de wijde wereld.

                Comment


                • #9
                  Re: Paris Skyline

                  Oorspronkelijk geplaatst door woolfie Bekijk bericht
                  Jammer genoeg zijn wij dus niet de enigen



                  Ik denk dat er hieromtrent al wel meer discussies zijn geweest. Ik kan je niet exact vertellen hoe de vork in de steel zit, maar door ze op een publiek forum (want dat is BD toch wel) te plaatsen maak je ze wel beschikbaar voor de wijde wereld.
                  Ach zo. Bedankt voor de toelichting!
                  Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paris Skyline

                    M.a.w.: Dit mag dus wel?! Met alle verlichting uit...

                    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

                    Comment

                    Working...
                    X