Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[update] Ingang grotten van Padirac, Frankrijk [HDR]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [update] Ingang grotten van Padirac, Frankrijk [HDR]

    Ik hoop dat de ingang van een grot onder natuur valt. Indien niet, gelieve te verplaatsen.

    Gezien het feit dat ik wat aan het experimenteren ben met HDR (dankzij Simplephotography z'n handleiding): de ene na de andere HDR.
    Moet zeggen dat het niet zo simpel is om naar voor te brengen wat ik wil.

    bij deze dus de ingang van de grotten van Padirac, is dit 'over the top' of kan het er mee door? Exif info posten heeft, denk ik, niet zo heel veel zin
    Showcase waardig? Persoonlijk vind ik van wel, hoewel er waarschijnlijk veel mensen zullen rondlopen die dit 'prullenbak-voer' vinden. Gelukkig maar, ik zou niet in een wereld willen leven waar we allemaal dezelfde voorkeuren hebben.

    beoordeel streng, doch rechtvaardig....



    of ?

    en dan de update:

    Last edited by jupilleke; 23 september 2008, 15:52. Reden: bijplaatsen bijgewerkte foto
    Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

  • #2
    Re: Ingang grotten van Padirac, Frankrijk [HDR]

    Voor mij iets meer realisme graag, zwaar 'over the top'.
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Ingang grotten van Padirac, Frankrijk [HDR]

      Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
      Voor mij iets meer realisme graag, zwaar 'over the top'.
      en hier dezelfde mening en toch kan HDR soms mooi zijn.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Ingang grotten van Padirac, Frankrijk [HDR]

        thx voor de reacties.
        toen ik gisteren op een ander scherm het resultaat bekeek, zagen de kleuren er inderdaad veel minder appetijtelijk uit. zal vandaag proberen van een update te plaatsen.

        grtz
        Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

        Comment


        • #5
          Re: Ingang grotten van Padirac, Frankrijk [HDR]

          Oorspronkelijk geplaatst door jupilleke Bekijk bericht
          thx voor de reacties.
          toen ik gisteren op een ander scherm het resultaat bekeek, zagen de kleuren er inderdaad veel minder appetijtelijk uit. zal vandaag proberen van een update te plaatsen.

          grtz
          Van mij hoeft dat niet, ik mag dit graag zien! Realisme is overrated
          Flickr
          Sigma Sd14; Sigma 50mm f2.8; Sigma 10-20mm; Sigma dp1;Sigma dp2

          Comment


          • #6
            Re: Ingang grotten van Padirac, Frankrijk [HDR]

            ik vind dit toch een mooie hdr plaatje
            ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
            *BD1034BE

            Comment


            • #7
              Re: Ingang grotten van Padirac, Frankrijk [HDR]

              Voor mij ook er over, ben ook hdr fan maar deze spreekt me echt niet aan, met wat aanpassingen toch best te genieten foto denk ik.

              Comment


              • #8
                Re: Ingang grotten van Padirac, Frankrijk [HDR]

                Deze bewerking heeft er eigenlijk voor gezorgd dat er nog nauwelijks contrast in de foto zit en dat maakt 'm erg vlak. Niet zo'n mooie bewerking dus.
                Joop Snijder - http://www.joopsnijder.com
                Ook foto's verkopen? Kijk eens op Dreamstime, IStockPhoto of ShutterStock
                Bekijk mijn tips & tutorials op mijn blog

                Comment


                • #9
                  Re: Ingang grotten van Padirac, Frankrijk [HDR]

                  Alle diepte is weg uit de foto - het lijkt een bas-reliëf te zijn.
                  Nu - dat is een effect dat leuk kan zijn, en smaken verschillend daarin, maar als je een foto wou maken met een hoog dynamisch bereik dan is dit niet bepaald geslaagd.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ingang grotten van Padirac, Frankrijk [HDR]

                    Er is bij je bewerkte foto nog weinig verschil tussen hooglichten en schaduwen.......de ganse foto bestaat grotendeels uit middentonen. Om toch nog geloofwaardig te lijken mag je in de bewerking nooit zo ver gaan dat de balans perfect is. Daardoor word de foto erg vlak.Misschien was het niet je bedoeling om deze foto geloofwaardig te laten overkomen en hou je wel dit overdreven HDR effect. De originele intentie waarom men HDR-software is beginnen maken is nog steeds om de beperking van het dynamisch bereik van een digitale camera wat te helpen. Er zijn hieruit twee types fotografen ontstaan.....zij die de sofware gebruiken waarvoor hij echt dient........en diegenen die het overdreven effect verkiezen boven de realiteit. Ieder zijn ding natuurlijk.
                    Last edited by RUPSELKOPKE; 23 september 2008, 20:05.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ingang grotten van Padirac, Frankrijk [HDR]

                      Ik heb uiteraard met veel interesse de replies gevolgd en wat ik op voorhand dacht te weten, komt ook uit: ofwel hou je er van, ofwel 'haat' je het. Ho elanger ik er echter naar keek, hoe beter ik em toch vond.
                      Zoals eerder gezegd, op m'n thuismonitor zag het er inderdaad een pak minder 'goed' uit dan op die andere kijkbak.

                      De tweede versie is dus lichtjes aangepast aan de eerste, waarbij ik geprobeerd heb de bodem van de put toch nog zodanig uit te lichten dat er nog duidelijk te zien is wat er daar beneden eigenlijk is.

                      Moet wel zeggen dat er van een tiff van 29MB naar een Jpg van 200k toch wel duidelijk kwaliteitsverlies is, ook op gebied van kleur... Deze keer beter?
                      Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

                      Comment


                      • #12
                        Re: [update] Ingang grotten van Padirac, Frankrijk [HDR]

                        update is de beste!!!

                        waar ligt da ergens? en zijn die grotten de moeite?


                        mvg david
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: [update] Ingang grotten van Padirac, Frankrijk [HDR]

                          Tweede is een hele mooie

                          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                          waar ligt da ergens? en zijn die grotten de moeite?
                          mvg david
                          http://nl.wikipedia.org/wiki/Gouffre_de_Padirac
                          http://www.gouffre-de-padirac.com/
                          Mvg Tim

                          Comment


                          • #14
                            Re: [update] Ingang grotten van Padirac, Frankrijk [HDR]

                            Ik vind 1 niet zo boeiend. 2 is beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: [update] Ingang grotten van Padirac, Frankrijk [HDR]

                              Dit doet me eerder denken aan een screenshot uit een computer game.

                              Kortom; mooi gemaakt op technisch vlak. Ik neem immers aan dat deze foto niet meer geplaatst is met het oog op een zo realistisch mogelijke weergave van wat je toen zag?
                              Michaël

                              Comment

                              Working...
                              X