Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

objectieven voor sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • objectieven voor sony

    Beste forummers
    Ik vraag me af welk merk van objectieven ik kan gebruiken bij mijn sony (A350)
    Ik kijk altijd bij Sony,maar ik vraag me af of er andere merken zijn die compatibel zijn. Ik weet dat Carl Zeiss ook bruikbaar is.

    Het is misschien een beginnersvraag (ik ben ook een beginner, maar eentje die wel heel hard gebeten is door het beesje) Ik heb mij al suf gegoogled, maar dat van die bomen en het bos is waar op internet, nergens vind ik een antwoord op mijn vraag.

    mercikes

  • #2
    Re: objectieven voor sony

    Kijk eens bij www.fotokonijnenberg.be of www.fotorubens.be

    Daar zal je zien dat ook Tamron en Sigma lenzen hebben met een sony vatting. Deze passen ook ok je camera. Dat maakt de keuze wat uitgebreider...
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: objectieven voor sony

      Hier vindt je héél veel informatie http://www.dyxum.com/lenses/index.asp
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: objectieven voor sony

        Zoals je zal merken via de link hierboven (Dyxum) zijn alle AF-lenzen die ooit gemaakt zijn voor Minolta perfect bruikbaar op een Sony Alpha.
        Sony heeft immers de a-vatting ongewijzigd van Minolta overgenomen.

        Je kan dus bij Sony en CZ, Tamron, Sigma, Tokina en Minolta/KonicaMinolta terecht (- de laatste dus vooral interessant als je tweedehands zoekt).
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: objectieven voor sony

          tamron,sigma etc gaat idd maar let wel op want die maken lenzen voor verschillende merken.

          Dus niet alle sigma/tamron lenzen werken op je toestel, enkel de sigma/tamron lenzen met een alpha of minolta mount.

          Als je ons verteld naar wat je precies op zoek bent dan ben ik zeker dat er een hele hoop suggesties volgen (die het bos daarom niet direct minder dicht zullen maken )

          G
          As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
          like.no.other

          Comment


          • #6
            Re: objectieven voor sony

            Ik heb nu een starterskit: de 3.5-5.6/18-70 en de DT 4-5.6/55-200
            Eerst en vooral ben ik op zoek naar een lens met een groot bereik. (Sony 18-250mm F 3.5-6.3 DT ). Ik ben net terug van een fantastische reis naar Zuid Afrika, en het wisselen van de lenzen is niet evident bij zo'n reis. Net als je een groothoeklens op je camera hebt zie je een olifant in de verte natuurlijk, en onmiddellijk daarna is het landschap weer betoverend

            Maar ik wil misschien ook wel een 16 mm lens of een vaste lens met een groot diafragma
            (je merkt dat ik nog hard zal moeten werken om dit allemaal te kunnen betalen)

            Dus laat de budgetvriendelijke suggesties maar komen
            Ik ga nu eerst de gesuggereerde links eens bekijken (alvast hartelijk bedankt voor deze tips)

            Katleen

            Comment


            • #7
              Re: objectieven voor sony

              Waarschijnlijk wel het interessantste deel voor jou is de lens data-base van Dxyum zelf.

              Alle mogelijke zoomlenzen voor je Sony camera: http://www.dyxum.com/lenses/results.asp?IDLensType=3
              (En linkboven kan je verderklikken naar de lijsten met de primes en de macro-lenzen).

              Alle informatie op een overzichtelijk hoopje ;-).

              Als all-roundlens is die Sony 18-250 inderdaad geen slechte keuze.
              Een degelijke en zeer goedkope lichtsterke prime is de Konica Minolta 50 f/1.7.
              Deze lens is tweedehands te vinden voor een 70 a 100 Euro.
              Last edited by D-lete; 22 september 2008, 20:34.

              Comment


              • #8
                Re: objectieven voor sony

                Oorspronkelijk geplaatst door katleenvdp Bekijk bericht
                Ik heb nu een starterskit: de 3.5-5.6/18-70 en de DT 4-5.6/55-200
                Eerst en vooral ben ik op zoek naar een lens met een groot bereik. (Sony 18-250mm F 3.5-6.3 DT ). Ik ben net terug van een fantastische reis naar Zuid Afrika, en het wisselen van de lenzen is niet evident bij zo'n reis. Net als je een groothoeklens op je camera hebt zie je een olifant in de verte natuurlijk, en onmiddellijk daarna is het landschap weer betoverend

                Maar ik wil misschien ook wel een 16 mm lens of een vaste lens met een groot diafragma
                (je merkt dat ik nog hard zal moeten werken om dit allemaal te kunnen betalen)

                Dus laat de budgetvriendelijke suggesties maar komen
                Ik ga nu eerst de gesuggereerde links eens bekijken (alvast hartelijk bedankt voor deze tips)

                Katleen
                Algemeen gezien zal je met afzonderlijke lensen een betere kwaliteit kunnen bekomen dan met een groot bereik lens. (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen).
                Maar een foto die je kan maken met een minder goede lens met een groot bereik is natuurlijk altijd beter dan geen foto omdat je net van lens aan het wisselen was.

                Als je tevreden bent met de beeldkwaliteit van je huidige opnames kan je idd kiezen voor de 18-250 (ofwel van tamron ofwel van sony). Als je dan nog wilt experimenteren kan je daar de hierboven voorgestelde 50/1.7 van minolta aan toevoegen.
                Of een macro lensje (van de tamron 90/2.8 ben ik zelf heel tevreden).

                Als je de beeldkwaliteit wilt verbeteren zal je toch minstens 2 lenzen nodig hebben.
                De zeiss 16-80 en de sony 70-300G zijn dan een goede oplossing voor een crop camera zoals de 350. Maar dan ben direct al meer dan 1000 eur armer.

                G
                As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                like.no.other

                Comment


                • #9
                  Re: objectieven voor sony

                  Ik weet dat ik wat kwaliteitsverlies zal hebben met een lens met een groot zoombereik, maar ik ben ook van plan om die uitsluitend te gebruiken op reis, voor mijn andere fotocapriolen zal ik nog steeds mijn andere lenzen gebruiken, en de nieuwe lenzen in de toekomst (tja, ik weet weer waarom ik werk)
                  Ik dank nog maar eens iedereen die reageerde op mijn vraag. De links naar de bovenstaande websites hebben mij echt geholpen en nu begrijp ik opnieuw een beetje meer van het fotokluwen
                  Ik kan al niet wachten om er weer in te vliegen

                  Katleenvdp

                  Comment

                  Working...
                  X