Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

    De lang verwachte nieuwe Nikon 50mm AF-S staat vermeld op de Nikon site.

    Bayonet zonnekap, en AF-S eigenaardig genoeg blijkbaar geen Nano glaselement.

    Last edited by Guest42; 3 december 2008, 13:09.

  • #2
    Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

    Geert, je zat er lang op te wachten hé?
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Geert, je zat er lang op te wachten hé?
      Zeker dat Ivan, en jammer genoeg zal ik nog een tijdje geduld moeten hebben, hij komt blijkbaar maar in december op de markt.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

        Ik heb net de specificaties van de nieuwe met die van de oude vergeleken, en de nieuwe is groter en iets zwaarder, en volgens de MTF ook iets scherper en iets contrastrijker op volle opening.

        http://imaging.nikon.com/products/im..._14d/index.htm

        http://imaging.nikon.com/products/im..._14g/index.htm

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

          Spijtig dat ze deze niet voorzien met Nano glas, zou zeker een toppertje worden.
          BD0723BE

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

            Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
            Spijtig dat ze deze niet voorzien met Nano glas, zou zeker een toppertje worden.
            De marketing doet zijn werk Wat als de nanocrystal coating voor deze relatief eenvoudige optische formule niet vereist is, en het de prijs dus onnodig de hoogte in zou jagen?

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

              Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
              Spijtig dat ze deze niet voorzien met Nano glas, zou zeker een toppertje worden.
              Ze zullen bij Nikon wel weten wat ze doen zeker, moest een Nano glaselement hier nodig zijn geweest, dan hadden ze dat er wel tussengestoken hebben zou je denken.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                Ik vind dit behoorlijk teleurstellend. De aangekondigde prijs in de states is zo'n 40% hoger dan de AF-D versie; volgens de MTF waarden zou hij inderdaad wat scherper moeten zijn, maar géén N glas en géén VR. Volgens mij een gemiste kans. Afknapper.
                erik, Nikon materiaal

                'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                  Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                  Ik vind dit behoorlijk teleurstellend. De aangekondigde prijs in de states is zo'n 40% hoger dan de AF-D versie; volgens de MTF waarden zou hij inderdaad wat scherper moeten zijn, maar géén N glas en géén VR. Volgens mij een gemiste kans. Afknapper.
                  Welke prijs word daar vernoemd.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                    Bij Konijn al (voorlopig) gekend : 355 €
                    Canikon 40D - D200, D300

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                      Ik zou toch op z'n minst wachten op voorbeeldfoto's en reviews voor enig oordeel te vellen.

                      Vanwaar komt trouwens die blinde idolatrie voor Nano-coating? Nikon zou niet het eerste bedrijf zijn dat een mineure aanpassing een catchy naam geeft en ongelooflijk overhypt, zodat je uiteindelijk zelf gelooft dat je niet zonder kan.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                        Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                        Ik zou toch op z'n minst wachten op voorbeeldfoto's en reviews voor enig oordeel te vellen.

                        Vanwaar komt trouwens die blinde idolatrie voor Nano-coating? Nikon zou niet het eerste bedrijf zijn dat een mineure aanpassing een catchy naam geeft en ongelooflijk overhypt, zodat je uiteindelijk zelf gelooft dat je niet zonder kan.
                        geen blinde idolatrie. Feit is gewoon dat enkele van de meest glorieuze Nikonlenzen van de laatste jaren (300F2.8VR, 105F2.8MicroVR, 14-24F2.8) N-glas bevatten. Ik zeg NIET dat ze glorieus zijn OMDAT ze N-glas bevatten, ik zeg enkel dat er een korrelatie is. Het kan best zijn dat ze zonder N-glas even glorieus zouden zijn, maar bij mijn weten kan enkel Nikon zelf op deze vraag antwoorden.
                        Last edited by erikdk; 22 september 2008, 14:12.
                        erik, Nikon materiaal

                        'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                          Welke prijs word daar vernoemd.

                          USA estimated selling price is 439.95 US Dollars.
                          bron: http://forums.dpreview.com/forums/re...hread=29426173
                          erik, Nikon materiaal

                          'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.

                            Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                            geen blinde idolatrie. Feit is gewoon dat enkele van de meest glorieuze Nikonlenzen van de laatste jaren (300F2.8VR, 105F2.8MicroVR, 14-24F2.8) N-glas bevatten. Ik zeg NIET dat ze glorieus zijn OMDAT ze N-glas bevatten, ik zeg enkel dat er een korrelatie is. Het kan best zijn dat ze zonder N-glas even glorieus zouden zijn, maar bij mijn weten kan enkel Nikon zelf op deze vraag antwoorden.
                            Akkoord, maar de teleurstelling die hier geuit wordt omdat er géén "N-glas" in zit is hét bewijs dat de marketing die erachter schuilt wérkt.

                            't Is een beetje vergelijkbaar met het hele "L" verhaal van Canon. Daar kun je in sommige gevallen écht van idolatrie spreken als je naar sommige signatures kijkt. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat het geen kwalitatief hoogstaand glas is
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe Nikon AF-S 50mm 1.4 G komt er zeker aan.



                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X