Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G

    De nieuwste van Nikon



    Bron
    Last edited by GeFke; 22 september 2008, 08:50.
    Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

  • #2
    Re: AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G

    Dat ziet er goed uit, hij staat ook op de Nikon site.
    Ik ben wel benieuwd naar de prijs ervan, en natuurlijk naar de resultaten in vergelijking met de Sigma.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G

      Eigenlijk best grappig dat een Sigma lens plots de maatstaaf geworden is, in plaats van de merkeigen lenzen...
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

      Comment


      • #4
        Re: AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G

        Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
        Eigenlijk best grappig dat een Sigma lens plots de maatstaaf geworden is, in plaats van de merkeigen lenzen...
        Dat is zoals u het zich steld.
        De Sigma is de laatste tijd regelmatig vergeleken met andere 50mm objectieven en is zeker geen slecht objectief.
        Wat ik met een vergelijk bedoel is dat Nikon toch wel af zal komen met iets dat normaal gezien toch wel hetzelfde of zelfs beter zal zijn.
        Sigma als maatstaaf heb ik zeker nergens bedoeld, maar daar de Sigma toch wel goed is zou het eigenlijk niet zo een slecht idee zijn.
        Voor Nikon volgens mij toch wel het te kloppen objectief en hopelijk slagen ze daar ook in.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #5
          Re: AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G

          Daarom is't van Nikon niet te begrijpen dat er bijvoorbeeld ook geen Nano coating opzit ...
          Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

          Comment


          • #6
            Re: AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G

            Oorspronkelijk geplaatst door GeFke Bekijk bericht
            Daarom is't van Nikon niet te begrijpen dat er bijvoorbeeld ook geen Nano coating opzit ...
            Ik zou eerst de testen al eens afwachten en dan zien we wel.
            Die Nano coating brengt mss niet zoveel verbetering maar maakt de prijs mss een stuk hoger.
            We zullen het moeten afwachten, het ziet er in ieder geval goed uit en als de prijs ook goed is kan dat wel eens mijn volgende lens zijn.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #7
              Re: AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G

              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
              Dat is zoals u het zich steld.
              De Sigma is de laatste tijd regelmatig vergeleken met andere 50mm objectieven en is zeker geen slecht objectief.
              Wat ik met een vergelijk bedoel is dat Nikon toch wel af zal komen met iets dat normaal gezien toch wel hetzelfde of zelfs beter zal zijn.
              Sigma als maatstaaf heb ik zeker nergens bedoeld, maar daar de Sigma toch wel goed is zou het eigenlijk niet zo een slecht idee zijn.
              Voor Nikon volgens mij toch wel het te kloppen objectief en hopelijk slagen ze daar ook in.

              Ik bedoelde er niets mee hoor, en zeker niet persoonlijk, maar ik heb hier en daar al gelezen dat de Sigma versie boven de Canon versie verkozen wordt. En dat terwijl de Sigma lenzen toch altijd een beetje als mindere beschouwd worden ten opzichte van de merkeigen producten.

              Ach, uiteindelijk kunnen we er alleen maar beter van worden als de verschillende merken beter willen presteren dan de anderen, zo ontstaat er immers vooruitgang...
              Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

              Comment


              • #8
                Re: AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G

                De Sigma 50mm schijnt zeer goed te zijn (als je een goed exemplaar hebt) de prijs is ook niet zo goedkoop voor een Sigma.
                Mijn voorkeur gaat echter ook wel meer naar een Nikon lens hoor, en als de prijs zowat hetzelfde is en de kwaliteit ook natuurlijk dan zal ik ook niet veel moeite hebben om te kiezen. Er zijn ook wel wat verschillen tussen de twee, de Sigma weegt een heel pak meer en heeft filtermaat 77mm (voor sommigen een groot voordeel)
                De Nikon heeft een beetje afwijkende filtermaat (voor een Nikon) van 58mm, maar dat wil ik er wel bijnemen en vormt voor mij geen probleem.
                Je kan er eigenlijk pas wat van zeggen als ze op de markt is en wat voorbeeldfoto's beschikbaar zijn, ik kijk er alvast naar uit.

                Beste groeten.
                Last edited by Sus; 22 september 2008, 19:17.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G

                  Bij langoor is ze te verkrijgen vanaf december 2008 tegen de som van€ 354,87

                  langoor!!!!!!!!!!!!!!
                  Nikon D80 - Nikkor AF-S 18-200mm F 3.5-5.6 G DX VR - AF Nikkor 80-200 mm 1:2.8 ED - Nikkor AF-G 70-300/4.0-5.6 - filters van B+W - SB-600 Speedlight - alles in Lowepro[
                  life is like a box of chocolates, You never know what you're gonna get.

                  Comment


                  • #10
                    Re: AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G

                    Oorspronkelijk geplaatst door alcapone Bekijk bericht
                    Bij langoor is ze te verkrijgen vanaf december 2008 tegen de som van€ 354,87

                    langoor!!!!!!!!!!!!!!
                    Goed gevonden, ik zeg altijd gewoon konijn.
                    Voor mij wel handig want ik woon maar 15km van hun hol.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G

                      er loopt al een draadje over dit objectief.
                      http://forum.belgiumdigital.com/f35/...ml#post1997992
                      Ik wil voorstellen om de discussie in het langste draadje verder te voeren
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment

                      Working...
                      X