Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fort Carlsten (HDR)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fort Carlsten (HDR)

    Nadat ik vandaag mijn eerste foto in HDR had omgezet dacht ik dat het bij deze foto misschien ook wel mooi zou staan. Het is een foto van een 17e eeuws fort dat op het Zweedse eiland Marstrand staat.

    Ben benieuwd naar jullie reacties.
    Groeten, Joost

    joostfotos.air-bus.nl/

  • #2
    Re: Fort Carlsten (HDR)

    Dag Joost, sta me toe te zeggen dat ik dit geen goede bewerking vind. De tonemapping is niet goed uitgevoerd. Veel te veel 'strenght' en dit resulteert in een 'vuile' lucht vol met ruis en de typische halo's rondom de gebouwen. Probeer het een keer opnieuw met andere settings. Succes.
    Homo Sapiens Pentaxiensis

    Comment


    • #3
      Re: Fort Carlsten (HDR)

      Ben er alleen maar blij mee dat je eerlijk je mening geeft, ik ga het nog is een keer opnieuw proberen morgen.
      Groeten, Joost

      joostfotos.air-bus.nl/

      Comment


      • #4
        Re: Fort Carlsten (HDR)

        Verbetering of juist slechter:



        Graag jullie mening.
        Groeten, Joost

        joostfotos.air-bus.nl/

        Comment


        • #5
          Re: Fort Carlsten (HDR)

          Toch al een pak beter he, niet ?

          Zo vind ik hem alvast goed te pruimen. De huisjes onderaan tonen wat rommelig maar 't is het fort dat al de aandacht naar zich toe zuigt. Die dreigende lucht maakt het compleet.

          Nice one !

          Tjerri

          Comment


          • #6
            Re: Fort Carlsten (HDR)

            Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
            Toch al een pak beter he, niet ?

            Zo vind ik hem alvast goed te pruimen. De huisjes onderaan tonen wat rommelig maar 't is het fort dat al de aandacht naar zich toe zuigt. Die dreigende lucht maakt het compleet.

            Nice one !

            Tjerri
            yep ik volg
            ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
            *BD1034BE

            Comment


            • #7
              Re: Fort Carlsten (HDR)

              Ik volg niet, het is mij wat te grijzig, vooral de tweede, ik denk dat peter k wil zeggen dat je nadat je je hdr hebt samengesteld je nog wat moet tone mappen en daar wat meer met de schuivertjes spelen.
              Mvg. Renzowoef
              Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

              Comment


              • #8
                Re: Fort Carlsten (HDR)

                Als ik even mijn mening mag zeggen, vind ik dat het gewoon geen al te goeie foto is om ze te bewerken.. De compositie is niet geel goed, staat ook niet echt recht denk ik.. Bij de tonemapping is er denk ik ook iets gebeurd, maar om te zeggen dat we van HDR spreken is ietsje overdreven.. Met een wat mindere Exposure ofzo en dan de lucht wat bewerken kun je denk ik nog veel beter halen dan nu..

                Ook is het niet echt de moeite om deze als hdr om te zetten want al de kleuren zijn iets te eentonig.. Grijswaarden a volonté.

                Maar blijven oefenen is de boodschap, zo doende leert men.
                Neem eens een andere foto met iets meer kleuren (bloemen, blauwe hemel, water en dergelijke) of met weerspiegelingen (zoals wanka tanka het doet), Ik duim voor je volgende foto!

                groeten
                Last edited by Tjele; 24 september 2008, 15:23.
                Yannick Desmet 2021
                yannickdesmet.com

                Comment


                • #9
                  Re: Fort Carlsten (HDR)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
                  Als ik even mijn mening mag zeggen, vind ik dat het gewoon geen al te goeie foto is om ze te bewerken.. De compositie is niet geel goed, staat ook niet echt recht denk ik.. Bij de tonemapping is er denk ik ook iets gebeurd, maar om te zeggen dat we van HDR spreken is ietsje overdreven.. Met een wat mindere Exposure ofzo en dan de lucht wat bewerken kun je denk ik nog veel beter halen dan nu..

                  Ook is het niet echt de moeite om deze als hdr om te zetten want al de kleuren zijn iets te eentonig.. Grijswaarden a volonté.

                  Maar blijven oefenen is de boodschap, zo doende leert men.
                  Neem eens een andere foto met iets meer kleuren (bloemen, blauwe hemel, water en dergelijke) of met weerspiegelingen (zoals wanka tanka het doet), Ik duim voor je volgende foto!

                  groeten
                  Dit is een prima foto voor HDR, maar je hebt het eenvoudigweg nog niet onder de knie. De compositie heeft geen fluit met HDR te maken. HDR dient ervoor om je dynamisch bereik te verhogen, niet om je foto over de kling te jagen.

                  Je spreekt hier veel meer over HDR dan bij de draken die ik al veel tegengekomen ben. Maar het tonemappen is nog niet wat het moet zijn.

                  Ook kan je pas een perfecte HDR krijgen en die succesvol tonemappen als de foto waarvan je vertrekt genoeg informatie in zich heeft. Anders kan je het ook vergeten.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fort Carlsten (HDR)

                    Ik blijf oefenen
                    Groeten, Joost

                    joostfotos.air-bus.nl/

                    Comment

                    Working...
                    X