Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Notre Dame de Reims

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Notre Dame de Reims



    Groets, Gerhard
    Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

  • #2
    Re: Notre Dame de Reims

    vind het geen mooi camerastandpunt en de glas in lood ramen komen er niet goed uit.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Notre Dame de Reims

      Ik volg Bouk niet. Het camerastandpunt is imho goed gekozen, maar ik had voor meer breedhoek gegaan.
      Homo Sapiens Pentaxiensis

      Comment


      • #4
        Re: Notre Dame de Reims

        Analytisch architecturaal gezien is het ook geen slechte foto. De vraag is echter of het je bedoeling was zulke foto te maken...
        Je kan nu duidelijk zien hoe deze gotische kathedraal is opgebouwd in een drie-lagige structuur: zijbeuk, nissentriforium, lichtbeuk. Ook de structuur van de colonetten en de gewelven komt duidelijk naar voor.
        Maar fotografisch gezien - de reden waarom je i.m.o. een plaatje hier op het forum post - stelt de foto niet echt veel voor. En dan ligt dat vooal aan het standpunt en wat je nu net op foto wil en wat niet. De belichting en de scherpte daarentegen zijn wel helemaal oké!

        Grtz,
        Palladio
        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

        Comment


        • #5
          Re: Notre Dame de Reims

          Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
          Analytisch architecturaal gezien is het ook geen slechte foto. De vraag is echter of het je bedoeling was zulke foto te maken...
          Je kan nu duidelijk zien hoe deze gotische kathedraal is opgebouwd in een drie-lagige structuur: zijbeuk, nissentriforium, lichtbeuk. Ook de structuur van de colonetten en de gewelven komt duidelijk naar voor.
          Maar fotografisch gezien - de reden waarom je i.m.o. een plaatje hier op het forum post - stelt de foto niet echt veel voor. En dan ligt dat vooal aan het standpunt en wat je nu net op foto wil en wat niet. De belichting en de scherpte daarentegen zijn wel helemaal oké!

          Grtz,
          Palladio
          Een harde maar eerlijke en door mij gedeelde reactie.
          Deze foto is erg goed als detailopname en indien deze vergezeld wordt met overzichten waarop je ziet waar zaken beginnen en eindigen.
          Dit is een voor kenners te determineren fragment, voor een niet kenner een plaat waar ze niet veel mee kunnen.
          Jammer
          Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

          Comment


          • #6
            Re: Notre Dame de Reims

            Vorig weekend ook daar geweest. De foto is een mooie weergave van de bouwstijl maar ik zie de sfeer van de kathedraal niet, zoals ik ze heb ervaren. Spijtig ook van de glas in lood ramen, die daar echt fenomenaal zijn.

            Ik moet wel toegeven dat het moeilijke omstandigheden zijn om een foto te nemen.

            Mvg
            Moa

            Comment


            • #7
              Re: Notre Dame de Reims

              Ik vind het een mooie foto,die door camerastandpunt en beelduitsnit duidelijk het monumentale en ranke dat de laat gothiek kenmerkt,onderstreept.Ik denk wel dat de foto eventueel mooier zou ogen in ZW/W.




              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Notre Dame de Reims

                Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                Ik volg Bouk niet. Het camerastandpunt is imho goed gekozen, maar ik had voor meer breedhoek gegaan.
                ook mijn idee
                ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                *BD1034BE

                Comment


                • #9
                  Re: Notre Dame de Reims

                  Bedankt voor de commentaren, allemaal, en helaas, meer beeldhoek dan 16mm heb ik (nog) niet., anders zou ik dat zeker gedaan hebben
                  Groets, Gerhard
                  Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                  Comment

                  Working...
                  X