Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax Objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax Objectief

    Allen,

    Ik ben op zoek naar een "all-round" objectief voor mijn Pentax K10D.
    Ik trek graag potretten maar evengoed evenementen en natuurbeelden. Er bestaan objectieven voor Pentax van 18-250mm. Dit lijkt me behoorlijk allround maar ik vraag me af of dat grote bereik geen invloed heeft op de kwaliteit van de foto's.

    Ik fotografeer op dit moment met de kitlens 18-55mm f3,5 - 5,6 .

    MIjn vraag: koop ik een lens met een heel groot bereik of koop ik best een lens ter aanvulling van mijn kitlens: 55-200mm bv. Of zijn er andere mogelijkheden?

    Dank:-)

    Groet!

  • #2
    Re: Pentax Objectief

    hier kun je van beide lenzen een review lezen. En de 50-200 wordt ook besproken.
    Je uiteindelijke keuze zal voor een belangrijk deel bepaald worden door gemak (1 lens, dus niet meer widdelen), kosten en de door jou gewenste kwaliteit.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Pentax Objectief

      Ik heb de 18-250 van Pentax (= Tamron fabrikaat) en dat is een goeie, handige lens. Geen topkwaliteit maar perfect bruikbaar. Een vriend kocht de Tamron versie en had problemen met de autofocus op zijn K20D. Geruild voor de Pentax versie (= iets duurder) en probleem opgelost.

      Comment


      • #4
        Re: Pentax Objectief

        wat bedoel je met de pentax Tamronfabrikaat dan moet de Tamronversie toch de zelfde lens zijn

        Comment


        • #5
          Re: Pentax Objectief

          ik zou een 50-200 tele bijkopen en een 50/1.7 of 50/1.4 AF of MF. Ga je meer aan hebben dan die 18-250.

          Comment


          • #6
            Re: Pentax Objectief

            Hallo

            Ik heb de 17-70 mm van Pentax (smc DA 17-70mm f/4.0 AL (IF) SDM) en als aanvulling de 55-200 mm van Pentax en vooral van de eerste ben ik HEEL tevreden ( zeer snel en mooie kleurenweergave).
            Groeten uit Brugge

            Comment


            • #7
              Re: Pentax Objectief

              SIGMA 17 - 70 . Koopje !
              PENTAX K100d SUPER !!!!!
              Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
              En een dapper standaard-kitlensje

              Comment

              Working...
              X