Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paris Late Night Train

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paris Late Night Train

    ... had already left the station.

    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

  • #2
    Re: Paris Late Night Train

    Mooie stilgevallen stationscomplex al waar je de vervuiling ziet slingeren welke over de dag door de reizigers is achtergelaten.
    De beveiligingscamera die werkloos en doelloos voor zich heen hangt te staren naar niemand die meer dit complex wenst te benutten.
    Lantaarns die doelloos niets dan dit achtergelaten vuil benadrukken en slechts energie staan te kosten tot ze doorgebrand zijn.
    Daarmee een sfeer oproepende van schier nutteloosheid, overbodigheid en desolatie.
    Het station dat zich in een epos van deze verlatenheid zich weer aan het klaarmaken is om de volgende dag weer honderduizenden forenzen gedachteloos de gelegenheid te bieden hun schier zinloze reis te maken, van dit station, om hen in de avond wederom terug te ontvangen in een oneindige heen en weer beweging welke een ware perpetuüm mobilea gelijkt.
    Wederom gastheer zijnd voor die reizigers die achteloos verder vervuilend en nonchalant hun aller bezit uitnutten en afgewerkt en onbedankt wederom in de volgende nacht als verlaten nutteloos en desolaat leeg laten staan.
    Toch ondanks en met dit alles een opmerkelijk stukje zeer functionele architectuur zijnd


    Goede platen doen altijd iets bij me boven brengen.
    Kortom; Knappe sfeerplaat die gewoon goed gezien is en waarbij de titel de inhoud benadrukt, een verlaten station.
    Goed gedaan .
    Last edited by Irineas; 19 september 2008, 00:59.
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

    Comment


    • #3
      Re: Paris Late Night Train

      mooie shot en weet dat het is zoals het is, maar vind Montee-Interdite erg jammer.
      het verstoort het geheel nogal.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Paris Late Night Train

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        mooie shot en weet dat het is zoals het is, maar vind Montee-Interdite erg jammer.
        het verstoort het geheel nogal.
        Ja en neen;
        Het aanwezig zijn van die tekst wijst erop dat het station niet bedoeld is helemaal verlaten te zijn. Mogelijke perronbezoekers worden overbodig gewaarschuwd niet op te stappen. Een tekst die de rest van dagelijkse menselijke activiteit symboliseert in dit uitgestorven plaatje.
        Als de tekst niet aanwezig was geweest, kwam dit het kleurenpalet ten goede en werd tegelijkertijd ook de afwezigheid geaccentueerd. De foto vormt dan meer één rechtlijnige gedachtegang.

        Ik vind dit wel een knappe foto. En voor mij mag de 'Montee Interdite' er gerust bij. Als knipoog, als stille getuige van de voorbije en toekomende menselijk activiteit. Als contrast met de rest.

        Grtz,
        Palladio
        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

        Comment


        • #5
          Re: Paris Late Night Train

          Toffe kleuren, glimmende sporen, verlaten station in de nacht, hier zou een Paul Delvaux bij watertanden.
          Marsje

          Comment


          • #6
            Re: Paris Late Night Train

            Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
            Ja en neen;
            Het aanwezig zijn van die tekst wijst erop dat het station niet bedoeld is helemaal verlaten te zijn. Mogelijke perronbezoekers worden overbodig gewaarschuwd niet op te stappen. Een tekst die de rest van dagelijkse menselijke activiteit symboliseert in dit uitgestorven plaatje.
            Als de tekst niet aanwezig was geweest, kwam dit het kleurenpalet ten goede en werd tegelijkertijd ook de afwezigheid geaccentueerd. De foto vormt dan meer één rechtlijnige gedachtegang.

            Ik vind dit wel een knappe foto. En voor mij mag de 'Montee Interdite' er gerust bij. Als knipoog, als stille getuige van de voorbije en toekomende menselijk activiteit. Als contrast met de rest.

            Grtz,
            Palladio


            Jij ziet het op de foto,
            leuk om een bondgenoot hier in te vinden.
            Blijven doen, is absoluut een meerwaarde aan de fotografische kunstvorm
            Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

            Comment


            • #7
              Re: Paris Late Night Train

              Volledig akkoord met Palladio. Slechts 1 opmerking ivm de compo: de klok staat té centraal. Als je die nog op een 1/3de lijn had gezet dan was dit een topplaat. Nu komt 't enkel in de buurt van een topplaat. Evt. links iets wegcroppen tot een vierkant formaat ?

              Comment


              • #8
                Re: Paris Late Night Train

                Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                Volledig akkoord met Palladio. Slechts 1 opmerking ivm de compo: de klok staat té centraal. Als je die nog op een 1/3de lijn had gezet dan was dit een topplaat. Nu komt 't enkel in de buurt van een topplaat. Evt. links iets wegcroppen tot een vierkant formaat ?
                Dit gevoel had ik ook. Oorspronkelijk wilde ik het ook zo, maar rechts stond een domme paal waardoor ik niet verder naar rechts kon.
                Links heb ik dan zo veel mogelijk gecropt, zonder afbreuk te willen doen aan de foto.

                Allemaal bedankt voor de wel zeer diepgaande visies op m'n foto!
                Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

                Comment


                • #9
                  Re: Paris Late Night Train

                  Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
                  Dit gevoel had ik ook. Oorspronkelijk wilde ik het ook zo, maar rechts stond een domme paal waardoor ik niet verder naar rechts kon.
                  Links heb ik dan zo veel mogelijk gecropt, zonder afbreuk te willen doen aan de foto.

                  Allemaal bedankt voor de wel zeer diepgaande visies op m'n foto!
                  Nee joh, niets croppen aan deze plaat.
                  Je zegt het zelf, je komt uit de laatste trein, loopt het station af en kijkt achterom.
                  Wat zie je dan.

                  En moet je daar dan in knippen ??
                  Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paris Late Night Train

                    Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
                    Nee joh, niets croppen aan deze plaat.
                    Je zegt het zelf, je komt uit de laatste trein, loopt het station af en kijkt achterom.
                    Wat zie je dan.

                    En moet je daar dan in knippen ??
                    Uw denkwijze is allesbehalve correct. Een foto is showcase plaatsen is toch wel wat meer dan "achterom kijken".

                    Uiteraard moet er nagedacht worden over croppen of niet en dit gebeurt best ter plaatse door een ander standpunt of brandpuntsafstand te kiezen.

                    Comment

                    Working...
                    X