Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Abdij Villers-la-Ville (hdr)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Abdij Villers-la-Ville (hdr)

    Mijn eerste stappen op het gebied van hdr. Shoot please...




    Frebeat

    Meer foto's op http://www.sightings.be

  • #2
    Re: Abdij Villers-la-Ville (hdr)

    Twee geslaagde foto's met de sombere kleuren aan de binnekant en de frisse zomerse kleuren door het raam

    mvg duindistel

    Comment


    • #3
      Re: Abdij Villers-la-Ville (hdr)

      Ik ben niet overtuigd van de kleuren. Bij foto 2 is het precies of er groene afgelijnde vlakken zijn, en zo heb ik het een tijdje geleden niet kunnen waarnemen.
      Als 'kleuren'waarneming vind ik het niet zo goed, en van HDR heb ik nog geen kaas gegeten

      Comment


      • #4
        Re: Abdij Villers-la-Ville (hdr)

        De buitenkleuren zitten goed maar binnen lijkt er zich een groene schimmel op de stenen te zitten.
        Zal nog wel kunnen hersteld worden, maar hoe? Heb zelf nog geen HDR gedaan.
        Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
        www.cromagnonman.be

        Comment


        • #5
          Re: Abdij Villers-la-Ville (hdr)

          mooie foto's maar hdr zie ik er niet in (noch licht noch zwaar)
          misschien eens stappenplan toelichten
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Abdij Villers-la-Ville (hdr)

            Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
            Ik ben niet overtuigd van de kleuren. Bij foto 2 is het precies of er groene afgelijnde vlakken zijn, en zo heb ik het een tijdje geleden niet kunnen waarnemen.
            Als 'kleuren'waarneming vind ik het niet zo goed, en van HDR heb ik nog geen kaas gegeten
            Ik volg je geheel
            Hier is er met de bewerking duidelijk wat fout gegaan.

            De foto's zijn verder echt wel goed genomen platen , doorkijkje, positie, compo, steendetails, dat klopt allemaal wel.
            Maar dat is op zich al wel gezegd.

            Alhoewel de HDR een goede toevoeginge heeft gedaan op getekend niveau van de steendetails.
            Ergens heb je groene vlekken veroorzaakt. door de kleurbalans te overtrekken in een van de lagen van je HDR.
            Mijn advies is om meteen deze bewerking bedachtzaam over te doen en een repost te maken met vele malen minder groen er in, in dit topic, je moet de oude wel laten staan dan kunnen we beoordelen of dit goed gelukt is.
            Succes er mee..



            .
            Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

            Comment


            • #7
              Re: Abdij Villers-la-Ville (hdr)

              Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
              mooie foto's maar hdr zie ik er niet in (noch licht noch zwaar)
              misschien eens stappenplan toelichten
              Dan hebben wij een totaal verschillende waarneming...
              De HDR is overduidelijk want zonder is het contrast tussen de heldere partijen buiten en de muren waar we tegenop kijken niet te overbruggen.
              En "mooi" is natuurlijk een relatief begrip dus daar spreek ik me niet over uit. Door een gebrek aan contrast in het merendeel van de foto spreken deze beelden me niet aan.
              Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

              Comment


              • #8
                Re: Abdij Villers-la-Ville (hdr)

                Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
                Dan hebben wij een totaal verschillende waarneming...
                De HDR is overduidelijk want zonder is het contrast tussen de heldere partijen buiten en de muren waar we tegenop kijken niet te overbruggen.
                En "mooi" is natuurlijk een relatief begrip dus daar spreek ik me niet over uit. Door een gebrek aan contrast in het merendeel van de foto spreken deze beelden me niet aan.
                Verklaar je nader Robo want ik ben geen echte doorgewinterde HDR kenner.
                En klopt mijn gedachte dat hij mogelijk op een van de foto's het groen te zwaar heeft staan ?
                Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                Comment


                • #9
                  Re: Abdij Villers-la-Ville (hdr)

                  Laat mij hier even tussenkomen wat de groene kleur betreft. Hier is een van de foto's die gebruikt is om het hdr beeld mee samen te stellen. De foto is onbewerkt (gewoon omgezet vanuit Raw naar jpg). Je kunt duidelijk zien dat de groene kleur er is, waarschijnlijk een gevolg van algengroei. Ze hebben daar in de zomer trouwens wateroverlast gehad (getuige nog tal van zandzakjes die her en der lagen en onopgedroogde modder in bepaalde gebouwen).
                  Toch bedankt voor de commentaren.


                  Frebeat

                  Meer foto's op http://www.sightings.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Abdij Villers-la-Ville (hdr)

                    Ik waardeer dit heel erg.
                    Dank je wel.

                    Naar mijn gevoel maakt het groen nu meer deel uit van de muur en zit het erop.
                    De kleur is inderdaad correct gebleven en weergegeven.
                    Maar door de HDR bewerking lijkt hij boven de steen te zweven, "los gekomen" van de muur.
                    Als je begrijpt wat ik bedoel.

                    De algengroei verdekt die steenreliëfs welke in deze foto niet door HDR dieper wordt benadrukt.
                    de HDR benadrukt dit reliëf wel en geeft een andere diepte en daardoor lijkt het in de eerste foto's niet meer een geheel of een natuurlijk fenomeen te zijn.
                    Wat het dus duidelijk wel is.

                    Bedankt, , en zoals ik vaker stelde, dit is een heel erg goede foto waar ik al erg blij mee zou zijn
                    en ook zonder de HDR een erg mooie foto is...
                    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                    Comment

                    Working...
                    X