Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Braemblokken Kiel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Braemblokken Kiel

    een kennismaking met de architect Renaat Braem en zijn realisaties op het vlak van sociale huisvesting in de antwerpse wijk 'het kiel'.







    of


    Stein

  • #2
    Re: Braemblokken Kiel

    Je geeft hier op zeer overzichtelijke wijze het karakteristieke weer van deze architectuur.
    Deze architectuur is een gegeven wat men toen erg mooi en strak vond.
    Er zijn nog steeds mensen fan van.
    Echter even zovele vinden de architectuur verfoeilijk.
    Het toont lef en durf om een dergelijk controversieel gebouw als onderwerp te kiezen.
    Je geeft goed weer welke features deze bouwkunst heeft en de lijnen en massiviteit die er van uit gaat.
    Een hele goede weergave, niets fout mee, alles goed mee.

    Kortom;
    Dat de gebouwen mijn smaak niet zijn doet niets af aan deze goede en opmerkelijke weergaven van deze controversiële architectuur.
    Last edited by Irineas; 18 september 2008, 17:41.
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

    Comment


    • #3
      Re: Braemblokken Kiel

      tweede heeft een mooie vlakverdeling, zou wel croppen tot net boven de regenwaterafvoer.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Braemblokken Kiel

        Mooie serie architectuur foto's, goede kleuren en de laatste vind ik een zeer mooie compo. Bij de eerst wringt er iets aan het perspectief
        Marsje

        Comment


        • #5
          Re: Braemblokken Kiel

          de eerste heeft een beetje tonvorming van de groothoeklens, wat er wringt aan het perspectief is waarschijnlijk het feit dat het gras voor het gebouw normaal gezien in een helling loopt, ik heb dan een beetje de gulden middenweg proberen te vinden tussen het dak en de helling zodat het niet meer lijkt alsof de horizon scheef staat.

          Comment


          • #6
            Re: Braemblokken Kiel

            Nr. 1 vind ik een beetje te rechttoe-rechtaan.
            Tweede is beste mits onderaan wat croppen zoals Bouk aangaf.
            Derde heeft ook potentieel als je het trappengebouw wat zou kunnen isoleren.
            Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

            Comment

            Working...
            X