Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bon Marché

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bon Marché

    De 'Bon Marché' in Parijs was één van de eerste grootwarenhuizen in Frankrijk, heb ik me laten vertellen.
    Goedkoop was ie alleszins niet.
    Ik vond de binnenkant wel de moeite om deze foto van te maken.

    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

  • #2
    Re: Bon Marché

    Knap lijnenspel
    Classy winkeltje zo te zien. Die roltrappen zijn cool
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Bon Marché

      heel mooi, mag van mij zonder de lichtkoepel.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Bon Marché

        Gaaf lijnenspel hoor. Ik zou alleen wel het beeld wat rechttrekken. Het helt wat over naar links.
        Dennis

        www.dennisbeekelaar.com

        Comment


        • #5
          Re: Bon Marché

          Ik volg Bouk, zonder lichtkoepel is het lijnenspel van de trappen mooier.
          Toch een

          Comment


          • #6
            Re: Bon Marché

            HELEMAAL GOED DEZE FOTO !!!

            Door het weghalen van die glazen dakconstructie verlies je geheel het referentiekader welke je hebt als je iets dieper op de foto die zelfde dakconstructie slecht zijdelings ziet aangegeven.
            Het ene is dus onherroepelijk noodzakelijk voor het andere om een goed en kompleet beeld te vormen.
            De klassieke fout is om de foto minder te maken waar hij juist meer is omdat deze geheel en al de werkelijkheid weergeeft.
            Wederom blijkt dat minder bewerken weer eens meer foto is.

            Die lichtkoepel toont juist het gehele gebouw in zijn totale diepte en dimensies.
            De bedoeling achter de architectuur hiervan was dat het een overdekte binnenstad was met een open patio, onafhankelijk van het buitenweer en vooral ook het goedkope volk werd geweerd middels garanten en prijsbeleid, en waar de upperclasse ongestoord rustig en aangenaam hun inkopen konden verrichten.
            Daar moest deze architectuur en dus ook deze dakconstructie juist voor zorgen.
            Deze zogenaamde hangende tuinen pricipes zie je terug in Montreal, Ottowa, Londen en ga zo maar verder.
            Deze architectuur heeft in navolging van dit gebouw in bijna alle belangrijke winkelsteden over de gehele wereld een navolging / imitatie gekend.

            Dit is een heel oud nog bijna geheel origineel behouden warenhuis.
            In de meeste gevallen heeft men de vloeren gedicht voor de vierkante meters, hier niet.
            Meestal zijn de daken gedicht of aan het oog onttrokken, hier niet.

            Ik ben hier een paar maal geweest en heb toen ook enorm genoten van de enorme wellustige bijna plat oirdinaire super uitstallingen van veel te duren onbetaalbare koopwaar welke op bijna oirdinaire wijze het mondaine leven van de JetSet van Parijs zo overduidelijk onderstreept.
            En dat alles is en wordt hier op onnavolgbare accurate wijze weergegeven.

            Ik heb hier de eerste parfum voor mijn vrouw gekocht, het was toen, 25 jaar geleden, veel klassieke geschilderd en gaf toen nog meer als nu op unieke wijze de mondaine levenstijl van deze stad weer.
            En toen was dit ding even duur als zijn mondaine uitstraling rijk was en liep je rustig tussen de puisant rijken door terwijl jij ernstig werd geobserveerd door vloerbeveiliging en wachters die als tinnen soldaten bewegingsloos stonden te wezen, waarbij je aan hun norse blikken kon aflezen dat jij toch echt wel herkend was als gewoon volk.
            Overigens liet ik hen dan juist niet, en met een strenge blik alle deuren voor me opendoen.
            Dat weigerde ik en wilde dat zelf doen.
            Ook dat voelde wel lekker als toendertijd gematigd linkse rakker. ..

            Je hebt met deze foto het model heel erg goed begrepen en weergegeven. hulde

            Was de kleurzetting inderdaad zo rose geworden, ik herinner me meer creme en groen en bladgouden randjes. op plaatsen.
            Last edited by Irineas; 18 september 2008, 16:00.
            Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

            Comment


            • #7
              Re: Bon Marché

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              heel mooi, mag van mij zonder de lichtkoepel.
              grt,bouk.

              ik volg ook
              Groetjes Vicky

              Comment

              Working...
              X