Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Obj. Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS -- zoemend geluid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Obj. Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS -- zoemend geluid

    Hi,

    Onlangs heb ik een Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS objectief gekocht in combinatie met een Canon EOS 40D.

    Uit het objectief komt voortdurend een zoemend / rondtollend geluid. Ik neem aan dat dit de "OS" functie is (de beeldstabilisatie). Het zal wel een motortje of gyroscoop zijn die heel snel ronddraait om beweging te registeren.

    Opzichzelf is het geluid niet vervelend, alleen dit geluid klinkt wel altijd! Dus ook als ik de OS op het objectief uitzet. De auto-focus motor kan het niet zijn, omdat het ook klinkt als ik de AF uitzet [en overschakel naar Manual Focus].

    Heel soms stopt het zoemende / rondtollende geluid dat uit de lens komt, maar op het moment dat ik de ontspanknop half indruk, begint het weer van voren af aan [dus ook als OS uit staat].

    Heeft iemand dit objectief ook? En klinkt het geluid bij jullie dan ook altijd? Het lijkt mij logischer dat het ronddraaien niet opnieuw begint als de OS uit staat.

    In de handleiding staat dat er "een geluid" kan klinken, gedurende 2 seconden na het half indrukken van de ontspanknop. Maar bij mij duurt het dus eeuwig. Soms stopt 'ie, maar zelfs zonder OS begint hij vrolijk opnieuw als je weer een foto neemt.

    Ben al bij de winkel geweest, maar die nemen me niet serieus.

    Dus de vraag is... heeft iedereen dit geluid en stopt het bij jullie ook niet, ongeacht de instellingen van OS en / of AF?

    Bedankt!

  • #2
    Re: Obj. Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS -- zoemend geluid

    Volgens mij heb jij een zoemlens .

    Comment


    • #3
      Re: Obj. Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS -- zoemend geluid

      Heb tevens gehoord dat sigma iets minder "degelijk" is qua robuustheid dan de meeste objectieven van cameraleveranciers zelf (vb: Canon". Doch prijs/kwaliteit wel heel leuk. Vriend heeft tevens een Sigma en vrij tevreden erover. 70-300 dacht ik. Inderdaad een zoemend gelijd bij "zoomen". Bij stilstand niet echt dacht ik.

      Kan je niet met de lens zelf naar de winkel, dat ze dit testen?
      Een momentopname laat ons even stilstaan bij de tijd die ooit was en nooit meer hetzelfde zal zijn... Focus naar de toekomst, met een gedachte voor het verleden... - Divian.
      NIKON D80 + AF-S NIKKOR 18-200mm 1:3.5-5.6 G

      Comment


      • #4
        Re: Obj. Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS -- zoemend geluid

        dat is inderdaad het os-systeem. bij mij begint dat ook licht te zoemen als ik de knop half indruk, maar stopt normaal ook met geluid maken na een paar seconden.
        http://www.mimoza.be/

        Comment


        • #5
          Re: Obj. Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS -- zoemend geluid

          Ik heb vandaag dezelfde lens gekocht, en ik heb hetzelfde probleem!
          Er blijft steeds een geluid uitkomen, er vervelend. Het is zo'n geluid zoals een harde schijf ofzo ook wel eens maakt als ze actief is ( bv als er bestanden naar gekopieerd worden).
          TS: ben je er nog mee naar de winkel geweest? En wat zeiden ze? Is het normaal en moeten we er mee leren leven of is het echt een fout?

          Comment


          • #6
            Re: Obj. Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS -- zoemend geluid

            Als je na het uitschakelen van de beeldstabilisatie dat geluid nog hoort, dan zal het de autofocus zijn.
            Bij one-shot-AF zou dat dan moeten stoppen zodra er is scherpgesteld.
            Bij de servo-AF (continu-AF) zal je het geluid dan blijven horen als de lens moet scherpstellen op een bewegend onderwerp.

            Als je de AF en de OS uitschakelt, dan zou er geen enkel motortje meer mogen draaien in de lens...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Obj. Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS -- zoemend geluid

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Als je na het uitschakelen van de beeldstabilisatie dat geluid nog hoort, dan zal het de autofocus zijn.
              Bij one-shot-AF zou dat dan moeten stoppen zodra er is scherpgesteld.
              Bij de servo-AF (continu-AF) zal je het geluid dan blijven horen als de lens moet scherpstellen op een bewegend onderwerp.

              Als je de AF en de OS uitschakelt, dan zou er geen enkel motortje meer mogen draaien in de lens...
              Mag je dan stellen dat bij eender welke lens, als je de af en de stabilisatie uitschakelt, dat je dan geen enkel geluid meer mag horen?
              Mijn lens maakt met alles uitgeschakelt nog steeds geluid. Kan je dan met zekerheid zeggen dat dat een fout is, of kan het ook normaal zijn?

              Comment


              • #8
                Re: Obj. Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS -- zoemend geluid

                Oorspronkelijk geplaatst door Leen! Bekijk bericht
                Mag je dan stellen dat bij eender welke lens, als je de af en de stabilisatie uitschakelt, dat je dan geen enkel geluid meer mag horen?
                Mijn lens maakt met alles uitgeschakelt nog steeds geluid. Kan je dan met zekerheid zeggen dat dat een fout is, of kan het ook normaal zijn?
                Bij de lenzen die ik heb hoor ik geen geluid als ik de AF en IS uitschakel en dan de ontspanknop half indruk.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Obj. Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS -- zoemend geluid

                  ik weet het ook niet

                  maar misschien werkt je knop niet om de OS uit te schakelen en blijft die aan liggen.

                  Maak je even scherpe foto als je je OS knop uitschakel?
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Obj. Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS -- zoemend geluid

                    Ik heb net de canon eos 1000d gekocht met de sigma 18-125 os lens. Die lens maakt inderdaad een zoemend geluid of of de AF en OS nu aan of af staat. Ondertussen al iemand die er meer over weet? Aangezien meer mensen dit hebben zal dit waarschijnlijk wel normaal zijn zeker...

                    Is er iemand die hier meer over kan zeggen? Of neem ik best contact op met de winkel?
                    Last edited by Ral; 31 juli 2009, 23:17.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Obj. Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS -- zoemend geluid

                      Sorry dat ik deze oude topic nog eens bovenhaal. Ik heb ondertussen al een eindje mijn canon 1000D met 18-125 os sigma lens en ben er zeer tevreden over. Enkel maakt de lens dus nog steeds een zoemend geluid. Dit stop na enkele minuten wanneer ik niet meer aan de camera kom. De moment dat ik terug aan een knopje kom (gelijk welk) is het zoemend geluid daar terug. Het is nu niet dat dit een oorverdovend lawaai is (er heeft nog nooit in mijn omgeving iets over gezegd), maar wil toch wel eens weten of er nog meer mensen hetzelfde voor hebben (buiten de mensen uit deze topic uiteraard). De winkel (konijnenberg) is ver en zou er niet willen naartoe rijden om dan te horen dat dit normaal is.

                      Groetjes en bedankt!
                      Ral

                      Comment


                      • #12
                        Re: Obj. Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS -- zoemend geluid

                        Ik zou nog een jaar wachten om hem terug te brengen, dan is je garantie afgelopen.....
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Obj. Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS -- zoemend geluid

                          lol, je hebt gelijk, maar eerst wil ik weten of dit normaal is, want de lens werkt wel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Obj. Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS -- zoemend geluid

                            Je antwoord staat er al een paar keer, maar denk je er nu zelf van? Zou dit normaal zijn?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Obj. Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS -- zoemend geluid

                              Een duidelijk antwoord zie ik toch niet...

                              Comment

                              Working...
                              X