Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens keuze

    Ik heb nu een Sony Alpha 300 met 18-70 en 55-200 kitlens
    graag zou ik nog een lens bij willen

    is de lichtsterkte met Fwaarde 3.5 veel verschil tov 2.8 ?
    ik wou evt een sigma 17-70mm kopen voor de iets donkere locaties daar ik ook urban shooting ga doen

    voor de prijs denk ik toch degelijke lens maar hoe presteert ie bvb tov mijn sony 18-70 met 3,5-5,6 ?

    of zijn er nog andere alternatieven die beetje budgetvriendelijk zijn ??

    t word ofwel zo eentje of een beercan van minolta al moet ik daar nog een gebruik voor vinden dan

  • #2
    Re: Lens keuze

    ik heb den 18-50 f2.8 van sigma op mijn nikon d40x staan en ben uiterst tevreden over dit objectief. 2.8 ten opzichte van 5.6 is trouwens wel een groot verschil hoor
    http://www.mimoza.be/

    Comment


    • #3
      Re: Lens keuze

      ja maar F3.5 tov 2.8 ?

      5,6 is bij de sony op max bereik waar de sigma 4,5 heeft

      is het dan eigenlijk nog de moeite moest ik die kopen mijn Sony 18-70 lens te houden ???

      hoe is die sigma voor macro foto's eigenlijk ?
      mss enkele voorbeelden ?

      Comment


      • #4
        Re: Lens keuze

        Er zijn ook lenzen zo als dengregg er een heeft die over het ganse bereik 2.8 heeft en dat scheeld dus wel veel tegenover een lens die een veranderlijk diafragma heeft bv een 3.5 - 5.6.
        Maar om op uw vraag te antwoorden 2.8 tegenover 3.5 scheeld een halve stop.
        Das niet zoveel tot dat je het net nodig hebt natuurlijk.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #5
          Re: Lens keuze

          hazo , hoe is in het 18-50mm vaste F2.8 gedeelte de Tamron tov de sigma ?

          is het dan evt wel de moeite om mn sony 18-70 thuis te laten ?

          of is er een andere lens die evt voor urban locaties zeer goed werkt ???

          Comment


          • #6
            Re: Lens keuze

            Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
            Ik heb nu een Sony Alpha 300 met 18-70 en 55-200 kitlens
            graag zou ik nog een lens bij willen

            is de lichtsterkte met Fwaarde 3.5 veel verschil tov 2.8 ?
            ik wou evt een sigma 17-70mm kopen voor de iets donkere locaties daar ik ook urban shooting ga doen

            voor de prijs denk ik toch degelijke lens maar hoe presteert ie bvb tov mijn sony 18-70 met 3,5-5,6 ?

            of zijn er nog andere alternatieven die beetje budgetvriendelijk zijn ??

            t word ofwel zo eentje of een beercan van minolta al moet ik daar nog een gebruik voor vinden dan
            Voor de lichtsterkte heeft die Sigma vrijwel geen voordeel t.o.v. de Sony, het is een behoorlijk goed lensje maar niet lichtsterk.
            Echt winst op dat vlak is er te halen met een F 2.8 lens zoals de Tamron 17-50 of de genoemde Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Lens keuze

              welke is qualitatief beter ? tamron of sigma ?

              Comment


              • #8
                Re: Lens keuze

                Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
                ja maar F3.5 tov 2.8 ?

                5,6 is bij de sony op max bereik waar de sigma 4,5 heeft

                is het dan eigenlijk nog de moeite moest ik die kopen mijn Sony 18-70 lens te houden ???

                hoe is die sigma voor macro foto's eigenlijk ?
                mss enkele voorbeelden ?
                Voor macro en close-up is de Sigma 17-70 beter dan de meeste standaardlenzen met een maatstaf van 1: 2

                Comment


                • #9
                  Re: Lens keuze

                  Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
                  welke is qualitatief beter ? tamron of sigma ?
                  Voor een vergelijking tussen Tamron 17-50 en Sigma 18-50 F2.8 moet je zelf maar wat reviews lezen vind ik.

                  PS, let vooral op de prestaties bij F 2.8 , want als je zo'n lens moet afstoppen tot F8 kan je beter de kitlens houden

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens keuze

                    mmm kan mss beter mn kitlens dan houden voor urban shoots te houden mss en uitkijken naar nog een andere lens ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens keuze

                      Mij lijkt een grotere groothoek wel prettig voor urban fotografie bv 10-20 van sigma of de 11-18 van tamron.
                      Lekker breed waardoor je echt een 3d gevoel krijgt bij urban lijkt mij althans.
                      "The important thing is not the camera but the eye..............

                      but the camera helps "

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens keuze

                        mmm
                        mss wel interessant ja

                        is wat voorbeelden zoeken

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens keuze

                          mmm over de sigma niet veel goed gelezen hier eigenlijk ...
                          de tamron zie ik hiet niets over ...
                          enkel dat er beter gewacht kan worden op de 10-27 maar wanneer komt ie en wat kost ie ...

                          spijtig dat je dr geen extreme breedhoeken vind vna minolta ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lens keuze

                            ik kan hier via 't forum van iemand een 2006 sigma 10-20 overkopen , is er veel verschil tov nu in de lens??

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lens keuze

                              Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
                              spijtig dat je dr geen extreme breedhoeken vind vna minolta ...
                              Niet helemaal waar. Minolta heeft een 11-18 mm, die door Sony is omgedoopt tot Sony 11-18mm.
                              Een inetressante site om objectieven te vergelijken is www.photozone.de. Daar vind je een heleboel lenzen voor verschillende vattingen, dus ook de a mount.
                              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                              Comment

                              Working...
                              X