Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 18-70mm f3.5-4.5 DX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 18-70mm f3.5-4.5 DX

    Hallo,

    Ik kan deze lens 2dehands kopen voor €140, terwijl de nieuwprijs €380 is.
    'k Heb een D40 met kitlens en heb al gelezen dat dit toch een grote stap vooruit zou zijn qua prestaties. (lichtsterker alvast)

    Ik betrap me erop dat ik graag landschappen en portretten (binnen en buiten) fotografeer, en met een extra lens voor bijvoorbeeld circuitfoto's (70-300 VR bijvoorbeeld) dan een perfect geheel zou hebben.

    Ik zou een groter zoombereik willen en daarom dacht ik eigenlijk eerst om te wachten op de Nikon 18/105mm VR f 3.5-5.6 ED DX, deze heeft namelijk VR, maar is minder lichtsterk.

    Ik denk dat dit toch een goede koop is, want de lens is in topconditie. (volgens verkoper)

    De twijfels zijn er toch nog...
    Nikon D40 + Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX.

  • #2
    Re: Nikon 18-70mm f3.5-4.5 DX

    Ben even benieuwd naar de resultaten/meningen over deze lens...

    Twijfel namelijk ook tss de 18-135-18-70-18-105.....

    Grtz Dsign
    BD0680BE Flickr
    α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 18-70mm f3.5-4.5 DX

      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 18-70mm f3.5-4.5 DX

        Ik zou hem snel overnemen voor die prijs. Mocht hij je niet bevallen, kun je hem 2e hands gemakkelijk weer doorverkopen. Voor € 150,00 wil ik hem alvast wel van je overnemen

        'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 18-70mm f3.5-4.5 DX

          18-70 is zijn prijs meer dan waard! Echt heel scherp voor een kitlens! Heb er voorheen met veel plezier mee gewerkt en daar ga je geen spijt van hebben, zeker niet voor die prijs.
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 18-70mm f3.5-4.5 DX

            niet twijfelen kopen voor die prijs ik heb ze ook het is een prima lens
            groetjes yves
            What you see is what you get

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 18-70mm f3.5-4.5 DX

              Prijs valt gelijk ook mee tweedehands. Indien die 70 genoeg is (is tevens geen VR dacht ik). (technisch gezien 105mm dus afgaande op analoge objectieven), zou ik niet twijfelen.

              Doch ben ook aan het nazien om mogelijk een d80 met standaard kit te kopen.
              ikzelf ga voor de standaard 18-50mm VR vermoed ik. Met voorzetlenzen kan je tevens meer tele gaan (in de range van 70).

              Anders gezegd, voorzetlenzen op het bestaande objectief is tevens een mogelijkheid...
              Beetje jammer van het bestaande objectief om deze te vervangen voor een kleine "tele" add on...

              €100 is niet veel geld voor deze lens, maar het kan je wel €100 besparen bij aanschaf van een betere... Afhankelijk van wat je zelf voor ogen houdt natuurlijk...
              Een momentopname laat ons even stilstaan bij de tijd die ooit was en nooit meer hetzelfde zal zijn... Focus naar de toekomst, met een gedachte voor het verleden... - Divian.
              NIKON D80 + AF-S NIKKOR 18-200mm 1:3.5-5.6 G

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 18-70mm f3.5-4.5 DX

                Heb ook de 18-55 kitlens van mijn D40x vervangen door de 18-70, en ik moet zeggen dat dit veel plezanter werkt. Lens geeft iets mooiere beelden, iets groter en ligt beter in de hand, voelt niet zo plastiekerig aan als de 18-55.

                Voor 140e zou ik niet lang twijfelen...
                Mijn derde oog is een Nikon D90

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 18-70mm f3.5-4.5 DX

                  Oorspronkelijk geplaatst door epo.user Bekijk bericht
                  terwijl de nieuwprijs €380 is.
                  Eerder €320.

                  Groeten,

                  C.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 18-70mm f3.5-4.5 DX

                    Met repect, maar 140 euro is nog wat aan de dure kant.

                    Op marktplaats zijn ze regelmatig voor tussen de 110 en 125 euro te vinden, welliswaar zonder filters.

                    Optisch fijner dan de 18-55 lens, alleen qua vervorming op 18mm net even wat erger, je moet er geen horizon mee gaan schieten op 18mm, want de vervorming is behoorlijk zichtbaar, ptlens of dxo doen wonderen.

                    Lichtsterker, want je kitlens is f3.5/5.6 en deze is f3.5/4.5.
                    Bouw is net wat beter. Alleen de filtermaat is 67mm, anders dan je kitlens. Wel makkelijk is dat de 16-85, de 18-135 en de 70-300 VR ook 67mm zijn, dus dat kan je een pola filter schelen.

                    Verder geen slimline filters nodig.


                    In vergelijking met de 18-70 heb ik nu ook de 18-135, dus kan een beetje vertellen wat het verschil is.

                    18-70 is degelijker, de mount is van staal, en bouw is net wat steviger dan de 18-135, deze is volledig plastic, ook de mount.

                    Tevens heeft de 18-70 een afstands-schaal in de lens zitten die je bij de 18-135 moet missen.
                    Focus is gelijk, beiden hebben SWM, en zijn AF-S. De 18-135 heeft eerder de neiging om te gaan hunten, maar dat is hoofdzakelijk in het telebereik (>70mm)

                    Vervorming bij beide lenzen is zichtbaar, maar de 18-135 heeft er net wat meer last van, 18mm is tonvormig, en op 135 is het kussenvormig, dit zie je echt als je een bakstenen muur op de foto zet, of een horizon die beeldvullend is, maar anders niet.

                    Qua bereik vind ik de 18-135 erg prettig, als ik werken moet, of een dagje eropuit ga, heb ik meestal mijn backup d80 bij me met 18-135 erop gemount (90 procent van de tijd).

                    Succes met je keuze!
                    Qua scherpte doen ze niet onder voor elkaar.

                    Vergeet de nieuw aangekondigde 18-105 VR niet...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 18-70mm f3.5-4.5 DX

                      Vergeet overigens helemaal te vertellen dat er wat problemen zijn met de 18-135 en de AF-motor.

                      Lees meerdere verhalen over de focus motor die herrie maakt en er dan mee stopt.
                      Schijnt een known-issue te zijn, maar toch goed uitkijken met 2e hands aankopen.

                      (zelf nog niet mee gemaakt overigens).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 18-70mm f3.5-4.5 DX

                        Volgens mij is de 18-70 nog steeds de topper onder de kitlenzen, samen uitgebracht met de D70 boddy, je hebt er natuurlijk geen VR op, maar optisch en mechanisch zeker zijn geld waard.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon 18-70mm f3.5-4.5 DX

                          Goh, echt bedankt allemaal voor de interessante reacties!
                          Ik heb beslist om nog wat te wachten met de aankoop.
                          Die 18-70 zal wel nog een tijdje 2dehands (en zelfs nieuw) te koop zijn.
                          Eerst zou ik wat meer reviews en gebruikersmeningen willen lezen ivm de 18-105 VR die eraan komt.
                          Dan beslissen we pas.
                          't Is misschien een domme vraag hé, maar zal die 18-105 VR niet even lichtsterk zijn als de 18-70?
                          De 18-70 mm is f3.5-4.5, en de 18-105 VR is f3.5-5.6, maar da's logisch ook hé, aangezien de brandpuntsafstand toch 35 mm langer is? Dan zal die 18-105 VR toch ook f4.5 hebben aan een brandpuntsafstand van ±70mm?

                          Ik hoop dat ik nu geen idiote dingen verteld heb
                          Nikon D40 + Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon 18-70mm f3.5-4.5 DX

                            nee hoor, niets idioots, je zou best wel eens gelijk kunnen hebben, maar het kan ook dat hij dan al op f5.6 zit.

                            Denk een goed plan om nog even te wachten, maar wacht niet te lang, anders ga je dood met de folder in je hand.

                            na de 18-105 komt er vast nog een mooiere, en daarna nog een mooiere, en zo blijf je eeuwig wachten.

                            Voor het geld, is de 18-70 een hele goede aankoop, de 16-85 kost je het drie tot viervoudige en ook de nieuwe 18-105 zal minimaal het dubbele of meer gaan kosten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon 18-70mm f3.5-4.5 DX

                              Oorspronkelijk geplaatst door Marxje Bekijk bericht
                              Voor het geld, is de 18-70 een hele goede aankoop, de 16-85 kost je het drie tot viervoudige en ook de nieuwe 18-105 zal minimaal het dubbele of meer gaan kosten.
                              Bij Art & Craft € 269 voor de 18-105 VR
                              Nikon D40 + Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX.

                              Comment

                              Working...
                              X