Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beweging in beeld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beweging in beeld

    Maar wel van in augustus helaas en dus niet voor de challenge...
    Bedankt voor de commentaren...

  • #2
    Re: Beweging in beeld

    Als Mod Challenge zou ik zeker deze foto moeten hebben weigeren wegens archieffoto.

    Maar buiten voorgaande zou het zeker naar mijn gevoel een mooie foto geweest zijn om waardig mee te strijden voor een goede plaats in de rangschikking van de Challenge.

    De lichtstreep komende van een voorbijrijdende fietser brengt hier de illusie van beweging in het beeld. Verder typeert hier de goede opstelling en de hoek van waaruit de foto werd genomen een mooie dieptewerking en een mooi perspectief.

    Ondanks hier vermoedelijk (onmogelijk na te gaan wegens het ontbreken van de EXIF) diende te worden gewerkt met een lange sluitertijd is deze foto betrekkelijk goed gespaard gebleven van kleurruis.

    Ook is er nog voldoende kleur en doortekening in de avondlucht aanwezig.

    Persoonlijk zou ik gekozen hebben van wat minder straatsteen in de voorgrond m.a.w. ik zou de foto onderaan wat strakker hebben gekropt omdat naar mijn mening dan het perspectief en de dieptewerking nog strakker naar voren zou komen. Daar ik houw van extremen zou ik zelfs een deel van de mooie blauwe avondlucht wegkroppen.

    Mijn krop zou er dan als volgt uitzien:
    • ik zou dus de bovenkant wegkroppen tot net links tegen de nok. Onderaan zou ik een deel
    • Aan de onderkant zou ik wegkroppen zodat er nog enkel een weinig straatsteen in beeld blijft.

    Uiteraard respecteer ik op die manier niet de printverhoudingen en kom ik eerder tot een min of meer panoramische omkadering.

    Maar dit is dan weer eerder een kwestie van smaak..
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

    Comment


    • #3
      Re: Beweging in beeld

      Amai, dat is een duidelijke uitleg waarvoor erg dank!!
      De foto is inderdaad eind augustus gemaakt. De lichtstreep is echter van een voorbij rijdende auto.
      Ik waardeer erg je opnie want heel terecht en constructief,

      groet,

      Comment


      • #4
        Re: Beweging in beeld

        Ach ik heb me wat betreft de lichtstreep laten mislijden door de bewegingsschim dat ik zag van een persoon links in beeld. Ik dacht dat dit een fietser was en dat hij de lichtstreep had getrokken. Anderzijds zou de lichtstreep wel zwaar zijn geweest voor een lamp van een fiets.

        Bedankt voor de bijkomende informatie en de rechtzetting. Zo doe ik ook ervaring op om foto's te analyseren.
        Spookys Fotoweb
        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

        Comment


        • #5
          Re: Beweging in beeld

          Ik ben het volledig eens met het croppen wat Spooky hier verteld ,beter nog was natuurlijk bij de opname meer inzoemen.
          Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
          Web-Albums

          Comment


          • #6
            Re: Beweging in beeld

            Zoals Spooky reeds uitgelegd heeft zou een panorama-crop nog een en ander kunnen accentueren.

            Een goed belichte foto.

            Tipje:

            't Is heel eenvoudig om het logo dat Bdsizer op de verkleinde foto’s zet, uit te schakelen.
            - Klik in BDsizer op de "W" achter "Watermark".
            - In het dialoogvenster dat dan op het scherm komt, moet je in de linker bovenhoek het vinkje langs "Enabled" wegklikken.

            Wil je een eigen logo (= tekening) plaatsen, dan kan je dat in hetzelfde venster via het 'gele mapje' invoeren. Maar dan moet dat 'enabled-vakje' wel aangevinkt blijven, natuurlijk.
            Klik in BDsizer ook maar eens op de andere icoontjes die hier en daar langs de tekst staan. Er gaat een hele nieuwe wereld voor jou open.
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: Beweging in beeld

              een mooie opname, het merkje rechtsonderin wel mooi in de kleur, maar toch wat storend.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment

              Working...
              X