Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 16-50mm F/2.8 AT-X Pro DX - Canon (EF-S),

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 16-50mm F/2.8 AT-X Pro DX - Canon (EF-S),

    Hey allemaal,

    Heeft er iemand ervaring hier op het forum met deze lens? Bestaat voor NIKON en CANON.
    Tokina 16-50mm F/2.8 AT-X Pro DX - Canon (EF-S),
    Lijkt me een mooi alternatief voor de 17-55 F2.8 van Canon. 890€ ----- 490€ voor de Tokina.

    Het zou vooral de bedoeling zijn voor fotografie binnen zoals kerken en gemeentehuizen.
    Meestal gebruik ik prime-lenzen 1.4 en 1.8 op ISo 800-1600.
    Maar ben het verwisselen van de lenzen soms een beetje moe, vandaar dat ik eventueel deze zou kopen.
    De 17-40 F4 L heb ik al .

    Alvast bedankt voor de reacties,

    Peter.
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

  • #2
    Re: Tokina 16-50mm F/2.8 AT-X Pro DX - Canon (EF-S),

    'K ben hier eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar. Ik heb de Pentax versie gehad bij m'n vorige camera maar die was niet goed. Die had een centering probleem.

    Bij m'n huidige Canon heb ik gekozen voor de Tamron 17-50mm vanwege de optische kwaliteiten. En hier ben ik dan wat dat betreft ook erg tevreden over. Maar 'k moet toch zeggen dat ik de Pentax 16-50 toch prettiger vond qua bediening. Dit voornamelijk vanwege de SDM, wat vergelijkbaar is met de USM van Canon, en wat de Tamron helaas niet heeft...
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 16-50mm F/2.8 AT-X Pro DX - Canon (EF-S),

      De Tokina heeft ook geen USM in Canon-uitvoering, enkel in de Pentax uitvoering (maar dan SDM).
      Qua AF-snelheid zou dit nog wel meevallen, maar ze maken duidelijk meer lawaai.

      Het centering probleem is bekend bij Tokina en Pentax (komt duidelijk vaker voor dan bij de andere merken ). Dus deze lenzen in België kopen en testen en anders terugsturen in garantie.
      Te veel lenzen en te weinig tijd.
      http://pentaxlenstest.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Re: Tokina 16-50mm F/2.8 AT-X Pro DX - Canon (EF-S),

        Oorspronkelijk geplaatst door dppa Bekijk bericht
        De Tokina heeft ook geen USM in Canon-uitvoering, enkel in de Pentax uitvoering (maar dan SDM).
        Qua AF-snelheid zou dit nog wel meevallen, maar ze maken duidelijk meer lawaai.

        Het centering probleem is bekend bij Tokina en Pentax (komt duidelijk vaker voor dan bij de andere merken ). Dus deze lenzen in België kopen en testen en anders terugsturen in garantie.
        hhmmm... niet interessant dus t.o.v. de Tamron 17-50mm....
        www.indetailfotografie.nl

        Comment

        Working...
        X