Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De vierde toren van Gent...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De vierde toren van Gent...

    De Boekentoren van architect Henry van de Velde (1863-1957).

    Op de Open Monumentendag heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Boekentoren te gaan bezoeken.
    Via een reservatie op de website van de Boekentoren hebben we (mijn ouders en ik) ook de belvedere kunnen bezoeken waar je een prachtig uitzicht hebt over Gent en verder.

    Groeten,
    Timothy.









    Last edited by Snap; 20 september 2008, 15:56. Reden: 2de foto was niet zichtbaar
    flickr

  • #2
    Re: De vierde toren van Gent...

    tweede vind ik goed.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: De vierde toren van Gent...

      Idem; de tweede is goed.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: De vierde toren van Gent...

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        tweede vind ik goed.
        grt,bouk.
        Inderdaad
        mvg,
        Ludo V.

        Comment


        • #5
          Re: De vierde toren van Gent...

          De eerste is feitelijk de beste van de serie.
          Je geeft hier heel goed via de schimmen van de emnsen weeer dat het een functioneel gebouw is. Je ziet dan een persoon uit de schaduw in het licht stappen.
          Ik denk dat je daar niet bewust op gewacht hebt, maar het geeft wel het gewenste diepte effect en maakt er een levende actieve plaat van.
          Het door je objectief vertekende lijnenspel heb je waarschijnlijk niet of niet veel gecompenseerd en aan weerszijden goed opgevangen.
          Gewoon goede foto

          Foto twee is geen showcase.
          Geen enkel gebouw dat op de grond staat en dat was heel imposant geweest wanneer je door de knietjes was gegaan.

          Foto drie is geen showcase, de symmetrie is er gewoon niet die er wel degelijk zou moeten zijn bij dergelijke fotokes.
          Juist doordat je links onder een object hebt staan wat het zicht op vermoede lijnen (hoeklijn) verbergd, dan is het juist veel envoudiger om die drie overige lijnen linksboven, rechtsboven en rechtsonder symmetrisch in de plaat te zetten.
          Dat maakt dan juist de foto sterk.
          Dit is ook wederom geen showcase
          Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

          Comment


          • #6
            Re: De vierde toren van Gent...

            tweede foto is hier niet zichtbaar.
            ik ben het in grote lijnen eens met mijn voorganger. toch nog een opmerking bij de eerste. Statief links in beeld stoort me een beetje en een nog net iets lager standpunt had ook gemogen (dan had je de pilaar volledig in beeld gehad en iets meer diepte in je foto)
            Steven

            Comment


            • #7
              Re: De vierde toren van Gent...

              Voila, foto twee staat er nu weer op en is weer volop te bewonderen (dat hoop ik toch).

              Ik wou ook nog de gelegenheid nemen om te reageren op wat Irineas zei over de foto's:

              - foto 1: bedankt.
              - foto 2: je zei dat de gebouwen de grond niet raakten. Daar heb je 100% gelijk in. Maar dat is een bewuste keuze. Op de voorgrond stond nml een auto, die naar mijn gedacht, te veel aandacht trok in de foto. Vandaar dat ik die heb weggesneden met als gevolg dat er geen ondergrond meer is voor de gebouwen.
              - foto 3: bij deze foto was het mij eerder te doen om een bepaalde sfeer te creëren mbv het invallende licht. Natuurlijk had ik ook wat naar de symmetrie gekeken. Maar dat was voor mij niet de hoofdzaak. Aan het feit dat er aan de linkerkant een voorwerp staat kan ik niet veel veranderen. Mocht ik meer naar voren gegaan zijn of meer ingezoomed hebben zou ik een, naar mijn mening, veel te lichte foto hebben gehad. Dat wou ik voorkomen door wat schaduw op de voorgrond te hebben met als gevolg dat dat voorwerp erop staat en de lijn linksonder verbergt.

              Met deze heb je mijn kijk op de zaak en hopelijk verduidelijkt die een beetje waarom de foto's zijn zoals ik ze hier gepost heb.

              Aan Steven: achteraf was het mij ook opgevallen dat ik beter wat door de knieën zou gegaan zijn zodat die ene pilaar er helemaal opstond.

              Groeten,
              Timothy.
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: De vierde toren van Gent...

                Oorspronkelijk geplaatst door Snap Bekijk bericht
                Voila, foto twee staat er nu weer op en is weer volop te bewonderen (dat hoop ik toch).

                Ik wou ook nog de gelegenheid nemen om te reageren op wat Irineas zei over de foto's:

                - foto 1: bedankt.
                - foto 2: je zei dat de gebouwen de grond niet raakten. Daar heb je 100% gelijk in. Maar dat is een bewuste keuze. Op de voorgrond stond nml een auto, die naar mijn gedacht, te veel aandacht trok in de foto. Vandaar dat ik die heb weggesneden met als gevolg dat er geen ondergrond meer is voor de gebouwen.
                - foto 3: bij deze foto was het mij eerder te doen om een bepaalde sfeer te creëren mbv het invallende licht. Natuurlijk had ik ook wat naar de symmetrie gekeken. Maar dat was voor mij niet de hoofdzaak. Aan het feit dat er aan de linkerkant een voorwerp staat kan ik niet veel veranderen. Mocht ik meer naar voren gegaan zijn of meer ingezoomed hebben zou ik een, naar mijn mening, veel te lichte foto hebben gehad. Dat wou ik voorkomen door wat schaduw op de voorgrond te hebben met als gevolg dat dat voorwerp erop staat en de lijn linksonder verbergt.

                Met deze heb je mijn kijk op de zaak en hopelijk verduidelijkt die een beetje waarom de foto's zijn zoals ik ze hier gepost heb.

                Aan Steven: achteraf was het mij ook opgevallen dat ik beter wat door de knieën zou gegaan zijn zodat die ene pilaar er helemaal opstond.

                Groeten,
                Timothy.

                Heel erg fijn dat je zo reageerd.
                Hulde

                jammer dat je auto erop stond, mogelijk kun je dat de volgende keer vermelden, dat scheelt komentaar, toch ?
                Verder blijven doorgaan, want je maakt mooie platen waar ik graag en met plezier op reageer.
                Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                Comment


                • #9
                  Re: De vierde toren van Gent...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
                  De eerste is feitelijk de beste van de serie.
                  Je geeft hier heel goed via de schimmen van de emnsen weeer dat het een functioneel gebouw is. Je ziet dan een persoon uit de schaduw in het licht stappen.
                  Ik denk dat je daar niet bewust op gewacht hebt, maar het geeft wel het gewenste diepte effect en maakt er een levende actieve plaat van.
                  Het door je objectief vertekende lijnenspel heb je waarschijnlijk niet of niet veel gecompenseerd en aan weerszijden goed opgevangen.
                  Gewoon goede foto

                  Foto twee is geen showcase.
                  Geen enkel gebouw dat op de grond staat en dat was heel imposant geweest wanneer je door de knietjes was gegaan.

                  Foto drie is geen showcase, de symmetrie is er gewoon niet die er wel degelijk zou moeten zijn bij dergelijke fotokes.
                  Juist doordat je links onder een object hebt staan wat het zicht op vermoede lijnen (hoeklijn) verbergd, dan is het juist veel envoudiger om die drie overige lijnen linksboven, rechtsboven en rechtsonder symmetrisch in de plaat te zetten.
                  Dat maakt dan juist de foto sterk.
                  Dit is ook wederom geen showcase
                  Niks aan toe te voegen!
                  Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                  Comment

                  Working...
                  X