Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A house with a soul... (part 2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • A house with a soul... (part 2)





    Mvg, Jochen
    Jochenvde Photography
    Flickr

  • #2
    Re: A house with a soul... (part 2)

    De 2de foto spreekt mij het meest aan. Behoorlijk vervallen huisje
    Homo Sapiens Pentaxiensis

    Comment


    • #3
      Re: A house with a soul... (part 2)

      eerste is mooi en die plastiek stoel maakt het af.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: A house with a soul... (part 2)

        Spijtig van die stomme Velux in de eerste foto..........

        Comment


        • #5
          Re: A house with a soul... (part 2)

          Doe mij maar de tweede. De tristesse !

          Comment


          • #6
            Re: A house with a soul... (part 2)

            Deze twee vind ik nog beter dan die eerste reeks.
            Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

            Comment


            • #7
              Re: A house with a soul... (part 2)

              je tweede is echt knap
              Steven

              Comment


              • #8
                Re: A house with a soul... (part 2)

                Bedankt voor de reacties

                Ik heb op alle foto's HDR toegepast, zonder dan weer te overdrijven. Ik heb geprobeerd een nostalgisch sfeertje in de foto's te brengen, zoals ik ze ervaar.

                Mvg, Jochen
                Jochenvde Photography
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: A house with a soul... (part 2)

                  Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                  Bedankt voor de reacties

                  Ik heb op alle foto's HDR toegepast, zonder dan weer te overdrijven. Ik heb geprobeerd een nostalgisch sfeertje in de foto's te brengen, zoals ik ze ervaar.

                  Mvg, Jochen
                  Helemaal gelukt
                  Blijf bij je gevoel en blijf jezelf afvragen of je het goed doet.
                  Dit is gewoon erg goed genomen en nabewerkt.
                  Hulde .
                  Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                  Comment


                  • #10
                    Re: A house with a soul... (part 2)

                    Voor mij de tweede, mooie compo en toning.
                    Bij de eerste mis ik wat scherpte en detail in de schaduwen.
                    Wim

                    Comment


                    • #11
                      Re: A house with a soul... (part 2)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
                      Helemaal gelukt
                      Blijf bij je gevoel en blijf jezelf afvragen of je het goed doet.
                      Dit is gewoon erg goed genomen en nabewerkt.
                      Hulde .

                      Daar zeg je zoiets... hoeveel nabewerkt is een foto in een showcase? Allez, ik ben nieuw hier op het forum, en heb reeds vele pareltjes gezien, maar zou toch wel eens willen zien hoe de foto er orgineel uitziet, en na de bewerkingen...

                      Maar back on topic:

                      Tweede foto is gewoon zalig!
                      www.brunodyserinck.be
                      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                      Comment


                      • #12
                        Re: A house with a soul... (part 2)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                        Daar zeg je zoiets... hoeveel nabewerkt is een foto in een showcase? Allez, ik ben nieuw hier op het forum, en heb reeds vele pareltjes gezien, maar zou toch wel eens willen zien hoe de foto er orgineel uitziet, en na de bewerkingen...

                        Maar back on topic:

                        Tweede foto is gewoon zalig!
                        Toegeeflijk, de foto's zijn redelijk bewerkt. Maar ik pak er enkel de foto's uit die ik echt goed vind en die bewerk ik dan naar mijn smaak waar ik echt mijn gevoel insteek. Door de bewerking kun je een persoonlijke toets aan je foto's geven, wat ze uniek maken. Ik hou van een dramatische, nostalgische of dromerige sfeer en probeer die te versterken door de bewerking. Bij mij gaat er alvast nooit een slechte foto de soep in, die ik daardoor denk te verbeteren.

                        Mvg, Jochen
                        Jochenvde Photography
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: A house with a soul... (part 2)

                          Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                          Toegeeflijk, de foto's zijn redelijk bewerkt. Maar ik pak er enkel de foto's uit die ik echt goed vind en die bewerk ik dan naar mijn smaak waar ik echt mijn gevoel insteek. Door de bewerking kun je een persoonlijke toets aan je foto's geven, wat ze uniek maken. Ik hou van een dramatische, nostalgische of dromerige sfeer en probeer die te versterken door de bewerking. Bij mij gaat er alvast nooit een slechte foto de soep in, die ik daardoor denk te verbeteren.

                          Mvg, Jochen
                          Datzelfde doe ik ook al gebruik ik nog geen HDR
                          Ik maak de mijne meestal wat donkderder omdat ik van schaduwsferen hou.
                          Dat wordt niet altijd gewaardeerd en door de kritieken blijf je dan ook bij de les.

                          Deze foto's zijn juist met HDR erg goed,
                          Je vergroot de doorleefdheid en de litekens van de jaren in deze gevallen en maakt de sfeer sterker.
                          Ik vind wel dat lucht en water, kortom de herkenbare unieke levende en ademende elementen altijd herkanbare blauwe lucht en stromend water met zijn wolken en reflecties en rimpels moet blijven.
                          Dat zal lang niet meevallen maar moet te regelen zijn.
                          Ik zie hier te vaak te strakke dode wateren en te dreigende donkere begrafenis luchten.
                          En dat schaad de foto.

                          Overigens maakt dat hier door de compo wer niet zo veel uit.
                          Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                          Comment


                          • #14
                            Re: A house with a soul... (part 2)

                            Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                            Toegeeflijk, de foto's zijn redelijk bewerkt. Maar ik pak er enkel de foto's uit die ik echt goed vind en die bewerk ik dan naar mijn smaak waar ik echt mijn gevoel insteek. Door de bewerking kun je een persoonlijke toets aan je foto's geven, wat ze uniek maken. Ik hou van een dramatische, nostalgische of dromerige sfeer en probeer die te versterken door de bewerking. Bij mij gaat er alvast nooit een slechte foto de soep in, die ik daardoor denk te verbeteren.

                            Mvg, Jochen
                            Of ze nu veel of niet veel bewerkt zijn, maakt eigenlijk totaal niet uit. Het is het eindresultaat dat telt, he?
                            En zoals je zegt: je kunt er door de bewerking je signatuur aan geven, he?
                            Moch je de orginele foto ernaast leggen, ware het leuk en interessant om zien hoe een foto ten goeie kan veranderen (of soms, ten nadele )
                            www.brunodyserinck.be
                            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                            Comment

                            Working...
                            X