Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens?

    welke van de twee...
    70-200 f/2.8 IS of 70-200 f/4 IS ???
    Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

  • #2
    Re: Welke lens?

    Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
    welke van de twee...
    70-200 f/2.8 IS of 70-200 f/4 IS ???

    Een geruststelling je kan niet fout zijn, beide zijn top !
    Heb je voor je soort van fotografie een F2.8 nodig ?
    Zie je der niet tegenop om met een redelijke zware lens op stap te gaan
    Kies dan voor de F2.8 al of niet met IS
    Bij een meer beperkt buget kan je voor de F4 gaan.

    De kwaliteit en de scherpte zijn nagenoeg indentiek.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens?

      Als je het geld hebt f2.8!
      Camera: Nikon D300 - Nikon D700
      Lenzen: Nikkor 80-200 f2.8 | Nikkor 50 f2 MF | Nikkor 50mm f1.4 | Nikkor 35mm | Samyang 14mm f2.8 MF

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens?

        zucht... de dag dat wij nikonians ook dat luxeprobleem gaan hebben, zitten we helemaal in de zevende hemel...
        erik, Nikon materiaal

        'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens?

          Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
          zucht... de dag dat wij nikonians ook dat luxeprobleem gaan hebben, zitten we helemaal in de zevende hemel...
          Bij ons is de 2.8 geen probleem wij moeten dan weer kiezen welk merk en daar dat €1000 scheeld is het nogal rap geweten.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens?

            Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
            welke van de twee...
            70-200 f/2.8 IS of 70-200 f/4 IS ???
            Als geld geen rol speelt, dan zou ik zeker en vast voor de F2.8 variant gaan. Je hebt op beiden IS, maar door de F2.8 krijg je sowieso meer licht binnen waardoor je ook gemakkelijker kan focusseren. Ten tweede kan je met de F2.8-versie wat meer met de scherptediepte spelen.


            groetjes

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens?

              Goh dat is een gemakkelijke vraag. Zeker de f2.8 als het budget het toelaat.

              Beide zijn zeer goed maar de f2.8 is altijd een voordeel als er echt weinig licht is.
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens?

                Ik heb me laten wijsmaken dat f/4 ietsje scherper zou trekken
                Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                  zucht... de dag dat wij nikonians ook dat luxeprobleem gaan hebben, zitten we helemaal in de zevende hemel...
                  Vandaar dat ik voor Canon koos
                  Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens?

                    Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
                    Ik heb me laten wijsmaken dat f/4 ietsje scherper zou trekken
                    Dat gaat voornamelijk om de 70-200 f4 IS versie. Da's inderdaad de scherpste van het stel. Dit is ook te zien in de tests van photozone.

                    Toch denk ik niet dat je op basis hiervan een keuze moet maken. De f2.8 versies zijn ook heel erg goed en al is de f4 versie nog zo scherp, als je f2.8 nodig hebt heb je er niets aan.

                    Ik heb wél bewust gekozen voor de 70-200 f4 IS versie. Dit vanwege het gewicht en ook het prijsverschil. Maar ik gebruik deze lens dan ook alleen maar buiten waar ik met de f4 wel toekom.
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens?

                      Ga voor jezelf na in welke situaties je de lens wilt gebruiken.
                      Heb je die F/2.8 echt nodig?

                      Ik fotografeer vaker muziek optredens (low light), daar is een F/2.8 een uitkomst.
                      Maar fotografeer je b,v, overdag buiten, dan is die F/2.8 veel minder een noodzaak.

                      Het is zonde van je geld als je F/2.8 niet nodig hebt.

                      Peter.
                      www.dpix.nl event photography

                      Comment

                      Working...
                      X