Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF 300 f/4 in onbruikbare toestand via Markplaats.NL

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AF 300 f/4 in onbruikbare toestand via Markplaats.NL

    Dag allemaal,
    Ik heb recent een heel onaangename ervaring gehad via Marktplaats.nl. Ik kocht nl. een objectief voor mijn fototoestel en betaalde vooruit. Toen ik het objectief ontving, bleek het volstrekt onbruikbaar. Toen ik het terugstuurde naar de verkoper beweerde deze dat ik het stukgemaakt had. Ik riskeerde nog meer herstellingskosten te moeten betalen dan ik voor de lens had betaald en ik had de lens helemaal niet stukgemaakt!! Kortom, een heel nare situatie waar ik niet onmiddellijk zag wat ik kon doen (afgezien natuurlijk van een dure rechtszaak te moeten starten in het buitenland dan nog wel.)

    Gelukkig vond ik al surfend de site: www.kopersbelangen.nl waar ik het hele verhaal postte. Hier: http://www.kopersbelangen.nl/viewtopic.php?t=14866

    Ik werd fantastisch geholpen door het team van moderatoren en forumleden en bovendien gratis. Deze week betaalde de verkoper me terug.

    Ik post het verhaal hier opnieuw omdat ook andere leden van Belgiumdigital hetzelfde kan overkomen als wat mij overkwam. Maar nog verstandiger is wat ik geleerd heb: koop nooit iets via marktplaats als je het niet eerst grondig zelf getest hebt.

    Beste groet,
    https://www.instagram.com/aschoewever/?hl=en
    https://www.flickr.com/photos/191275694@N02/

  • #2
    Re: Nikon AF 300 f/4 in onbruikbare toestand via Markplaats.NL

    Bedankt voor de duiding, ongetwijfeld heel nuttige info.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon AF 300 f/4 in onbruikbare toestand via Markplaats.NL

      Jammer genoeg zullen ze altijd mensen zijn die het systeem misbruiken, wat er voor zorgt dat ik nogal huiverig sta tegenover dit soort van transacties ( kopen zonder product te kunnen testen). Gelukkig is het in orde gekomen voor je.
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

      Comment


      • #4
        Re: Nikon AF 300 f/4 in onbruikbare toestand via Markplaats.NL

        Het is inderdaad altijd zo dat niet alle verkopers even goede bedoelingen hebben maar wanneer ik zelf iets tweedehands zou kopen voor een aardig bedrag, ik toch voorstel om het zelf gaan af te halen. Als de verkoper dan slechte bedoelingen zou hebben en je hem voorstelt om het gekochte te komen halen, zal hij wel een smoes verzinnen om niet op je voorstel in te gaan. Hieruit zou je dan kunnen concluderen dat het verkochte item niet is wat hij beloofde. Zelf kocht ik een tweedehands lens en heb daarvoor 200km gereden. Beter dat dan een kat in een zak kopen en je geld kwijt zijn.
        Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Nikon AF 300 f/4 in onbruikbare toestand via Markplaats.NL

          ...een verwittigd man is er twee waard, en dat verhaal van de ezel kent iedereen...

          Ik doe nooit een voorafbetaling, en zeker niet voor zo'n bedrag (een AF 300/4 zal nog aardig in prijs zijn)
          Tweedehands = ALTIJD eerst testen en evalueren, dan kopen....en dan ben je nog geen 100 % zeker...zelfs met een nieuwe niet.

          mvg,

          Roland

          Comment


          • #6
            Re: Nikon AF 300 f/4 in onbruikbare toestand via Markplaats.NL

            Vervelend, maar dat heeft natuurlijk met Marktplaats niks te maken, dat is slechts een ontmoetingsplaats voor aanbod en vraag.....
            Ik heb al 10tallen malen iets gekocht met vooruitbetaling en het is altijd goedgegaan.
            Neemt niet weg dat het toch een zeker risico inhoudt.
            Vooruitbetalen doe ik tot 150€ , ga er vanuit dat bij zulke bedragen weinigen bedrog gaan plegen en dat is tot nu toe waar gebleken.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon AF 300 f/4 in onbruikbare toestand via Markplaats.NL

              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Vervelend, maar dat heeft natuurlijk met Marktplaats niks te maken, dat is slechts een ontmoetingsplaats voor aanbod en vraag.....
              Ik heb al 10tallen malen iets gekocht met vooruitbetaling en het is altijd goedgegaan.
              Neemt niet weg dat het toch een zeker risico inhoudt.
              Vooruitbetalen doe ik tot 150€ , ga er vanuit dat bij zulke bedragen weinigen bedrog gaan plegen en dat is tot nu toe waar gebleken.
              Ik heb dezelfde positieve ervaring ... betaal altijd vooruit (rembours is onnodig duur en levert ook geen enkele zekerheid dat er in de gesloten verpakking, geen baksteen zit ) en soms tot meer dan 300 Euro ... je moet inschatten op basis van de emailconversatie en heel uitzonderlijk een kort telefoontje met wie je te doen hebt ... de meeste mensen zijn nog eerlijk ... alle aspekten van een aankoop moeten ook logisch zijn en daar hoort een logische aankoopprijs bij ... is de verkoper tevreden met een veel te lage verkoopprijs en wil je toch kopen, stap dan maar goed geinformeerd en onderlegd in de auto ... je kan marktplaats wel verwijten dat ze nog geen feedback systeem hebben en dat voor een dochteronderneming van ebay , dat is eigenlijk niet te begrijpen.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon AF 300 f/4 in onbruikbare toestand via Markplaats.NL

                Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                Het is inderdaad altijd zo dat niet alle verkopers even goede bedoelingen hebben maar wanneer ik zelf iets tweedehands zou kopen voor een aardig bedrag, ik toch voorstel om het zelf gaan af te halen. Als de verkoper dan slechte bedoelingen zou hebben en je hem voorstelt om het gekochte te komen halen, zal hij wel een smoes verzinnen om niet op je voorstel in te gaan. Hieruit zou je dan kunnen concluderen dat het verkochte item niet is wat hij beloofde. Zelf kocht ik een tweedehands lens en heb daarvoor 200km gereden. Beter dat dan een kat in een zak kopen en je geld kwijt zijn.
                helemaal mee eens, ik heb dezelfde ervaring, en bovendien kom je zo andere fotoliefhebbers tegen met wie je lekker een boom kan opzetten, of bij wie je de kans krijgt om om zelf eens te spelen met fenomenaal materiaal (ik heb zo eens mogen spelen met een 300 F2.8 en een 200 F2 , en bij een andere BDer met zijn S3 en zijn D2x ), en je krijgt gegarandeerd een koffie aangeboden! Dat is een (soms inderdaad verre) rit meer dan waard, natuurlijk naast de zekerheid dat je geen kat in een zak koopt. Dit gezegd zijnde, mijn vrouw koopt vaak (goedkope) spullen op eBay, en het scoresysteem van eBay maakt dat verkopers niet graag negatieve beoordelingen en/of kritiek krijgen, wat maakt dat het systeem behoorlijk zelfregulerend is.
                erik, Nikon materiaal

                'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon AF 300 f/4 in onbruikbare toestand via Markplaats.NL

                  Met alle respect maar de "verkoper" wordt hier afgeschilderd als een oplichter maar dat is niet vastgesteld! Het enige dat wel duidelijk lijkt is het vergrendelingsknopje afwezig was en dat op zich is wel laakbaar maar maakt de lens niet onbruikbaar. Over het totaal niet bruikbaar zijn van de lens is geen duidelijkheid gekomen en om dan de verkoper ook hier nog eens zwart te maken heeft imo geen pas.

                  Wel is het een goede les voor iedere lezer alhier..... doe niet net zo naïef als TS en maak geen (grote) bedragen over naar het buitenland...... maar ga het of halen of wacht op een aanbieding in de eigen omgeving.
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon AF 300 f/4 in onbruikbare toestand via Markplaats.NL

                    Oorspronkelijk geplaatst door Aurelius Bekijk bericht
                    ... Gelukkig vond ik al surfend de site: www.kopersbelangen.nl waar ik het hele verhaal postte. Hier: http://www.kopersbelangen.nl/viewtopic.php?t=14866 ...
                    Sjongejonge ... ik heb die hele 'boterham' verwerkt en ik moet concluderen: er zit nog schrijverstalent in België én Nederland.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment

                    Working...
                    X