Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3XLeuven anders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3XLeuven anders

    Deze kever prijkt ruim 20m hoog op het Leuvense marktplein.




    Een staaltje van mooie eclectische architectuur met neogothische elementen:




    En dit is nu eens geen Photomatix Hdr,maar een netjes handmatig uitgevoerde,met behulp van maskerlagen.Ik heb er Photomatix versies van,maar vond uiteindelijk de mijne beter.Smaken en kleuren natuurlijk......






    Walter
    Last edited by Phororhacos; 15 september 2008, 08:03. Reden: beetje verklarende tekst toegevoegd
    D850

  • #2
    Re: 3XLeuven anders

    Echt zo slecht?!


    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: 3XLeuven anders

      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Echt zo slecht?!


      Walter
      Neuh, zo erg zijn ze niet, ik heb er hier al ergere gezien.

      Het zijn in ieder geval helemaal geen showcase fotokes.
      Die eerste zou goed zijn als hij ergens op stond.
      Dat geld voor twee ook en deze foto is fout belicht of nabewerkt.
      De derde zou ik nog niets eens in fotobeoordeling tonen.

      Dit zijn beginnersfouten. helaas.
      De onderwerpen schreuwen gewoon om goed op een foto in tijd gevangen te worden.
      Dit zijn nog niet eens snapshots van een tourist.
      Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

      Comment


      • #4
        Re: 3XLeuven anders

        Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
        Neuh, zo erg zijn ze niet, ik heb er hier al ergere gezien.

        Het zijn in ieder geval helemaal geen showcase fotokes.
        Die eerste zou goed zijn als hij ergens op stond.
        Dat geld voor twee ook en deze foto is fout belicht of nabewerkt.
        De derde zou ik nog niets eens in fotobeoordeling tonen.

        Dit zijn beginnersfouten. helaas.
        De onderwerpen schreuwen gewoon om goed op een foto in tijd gevangen te worden.
        Dit zijn nog niet eens snapshots van een tourist.

        Beste,ik fotografeer al meer dan 45 jaar.Voor wat betreft architectuurfoto's experimenteer ik graag met kleuren,beeldhoeken,bewerkingen.Dat jij daar de beginnershand in ziet zegt natuurlijk meer over jou eigen kunde dan de mijne.Overigens was de laatste reactie waar ik naar hengelde wel deze van een belegen,conservatief lid van de Belgische Opsporingsbrigade naar nabewerkte foto's.



        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: 3XLeuven anders

          Mijn voorkeur gaat uit naar de tweede.
          M.i. kan hij nog wat opheldring gebruiken, maar voor de rest een mooie plaat.
          Mooie compo
          Mvg Tim

          Comment


          • #6
            Re: 3XLeuven anders

            Als je de foto's hier plaatst, moet je ook tegen commentaar kunnen. Zeker als je na geen reacties nog eens komt hengelen naar mensen die hun lof komen spuien over jouw creaties. En al zeker niet als de commentaar terecht is. De foto's zijn inderdaad heel slecht nabewerkt, en de composities zijn inderdaad ook helemaal niet om over naar huis te schrijven.

            Dat u al 45 jaar fotografeert doet helemaal niet terzake, als u hier iets post is het het resultaat dat telt. Of uw persoonlijke evolutie. En dat u al 45 jaar fotografeert is dan helaas wat treurig.
            www.wannabes.be ~ www.morlion.net ~ Flickr

            Comment


            • #7
              Re: 3XLeuven anders

              Echt zo slecht?!
              Tja, ik ben er niet wild van. Ik moet spijtig genoeg mijn voorgangers bijtreden. De post-processing is niet correct uitgevoerd.
              Foto1: Niet echt een spannende compositie. Veel ruis aanwezig in de donkere gedeeltes. Eventueel weg te werken met bvb Helicon Noisefilter.
              Foto2: de beste foto uit de reeks omwille van de vele details. Maar compo zit niet zo goed. Kijk maar eens naar die storende kabels onderaan. De licht/donker verdeling in deze foto zit volledig krom getrokken. Typisch een geval van verkeerde tonemapping settings.
              Foto3: Ook hier teveel ruis. Merk ook de eigenaardige halo op rondom het gebouw. Dit is typerend voor over-processing. Ook hier zit de licht/donker verdeling zeer vreemd in elkaar.
              Begrijp mij niet verkeerd. Ik wil je enthousiasme voor de HDR-techniek niet temperen. Maar weet dat het maken van een goede HDR geen evidentie is. Het vraagt een zeer goede beheersing van de tonemapping-settings. Na 45 jaren fotografie ligt hier voor u een nieuwe uitdaging te wachten. Succes en ik kijk met belangstelling uit naar je volgende reeks.
              Homo Sapiens Pentaxiensis

              Comment


              • #8
                Re: 3XLeuven anders

                [________
                Last edited by Phororhacos; 16 oktober 2008, 16:17. Reden: Foto verplaatst naar passend forum
                D850

                Comment


                • #9
                  Re: 3XLeuven anders

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                  Tja, ik ben er niet wild van. Ik moet spijtig genoeg mijn voorgangers bijtreden. De post-processing is niet correct uitgevoerd.
                  Foto1: Niet echt een spannende compositie. Veel ruis aanwezig in de donkere gedeeltes. Eventueel weg te werken met bvb Helicon Noisefilter.
                  Foto2: de beste foto uit de reeks omwille van de vele details. Maar compo zit niet zo goed. Kijk maar eens naar die storende kabels onderaan. De licht/donker verdeling in deze foto zit volledig krom getrokken. Typisch een geval van verkeerde tonemapping settings.
                  Foto3: Ook hier teveel ruis. Merk ook de eigenaardige halo op rondom het gebouw. Dit is typerend voor over-processing. Ook hier zit de licht/donker verdeling zeer vreemd in elkaar.
                  Begrijp mij niet verkeerd. Ik wil je enthousiasme voor de HDR-techniek niet temperen. Maar weet dat het maken van een goede HDR geen evidentie is. Het vraagt een zeer goede beheersing van de tonemapping-settings. Na 45 jaren fotografie ligt hier voor u een nieuwe uitdaging te wachten. Succes en ik kijk met belangstelling uit naar je volgende reeks.
                  Mmja,denk dat je je hier toch wat laat beïnvloeden hoor.Waar zie jij ruis,bv?Ik zie de ruis pas opduiken bij 60%!Zal ik je een 100%tje opsturen?

                  Storende kabels daar heb je een punt.Tijdrovend om die goed weg te shoppen.
                  Kromme licht-en donkerverdeling?Nee dat is hier dus juist de bedoeling.Klassiek HDR,Hdr light zeg maar gebruik ik sowieso voortdurend,zoals een grote groep mensen hier,het oplichten van donkere partijen,het dynamischer maken van wolkenpartijen op zo'n manier dat het niet"opvalt".Maar dat is niet wat mij hier interesseerde.
                  Maar zeker is het waar dat nog op dit vlak nog veel onontgonnen gebied ligt voor mij.
                  Bedankt voor je reactie,

                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • #10
                    Re: 3XLeuven anders

                    Werkelijk wat laat jij je gaan.
                    Ongelofelijk gewoon.

                    Je ageert tegen een totaal voor jou onbekend referentie kader aan mensen.
                    Je weet werkelijk niet tegen wie je het hebt en dan geef je een reactie alsof je een ieder hier kent vanaf dat je met hen in de zandbak hebt zitten spelen.
                    Je bent gewoon overspannen man
                    Haal adem.

                    Maar;
                    Tegen kritiek kun je in het geheel niet.
                    Zelfkritisch ben je ook al in het geheel niet, zeker getuige de wijze van reageren en de geplaatste fotokes.
                    Vervolgens vervloek je zo'n beetje een ieder het forum uit die de moeite hebben genomen naar deze gewoon te slechte platen voor showcase te kijken.
                    En uiteindelijk moet je dan toch toegeven dat de fotokes toch gewoon slecht zijn.

                    Je bent gewoon een aparte , met 45 jaren 'S ervaring, je reageert , en bent een op dit forum ten aanzien van mensen die geheel vrijwillig jouw produkten beoordelen.
                    Last edited by Irineas; 18 september 2008, 15:28.
                    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                    Comment


                    • #11
                      Re: 3XLeuven anders

                      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                      De heren Morlion en "Irineas" zou ik bij hoogdringendheid willen aanmanen zelf wat aan hun street crediblity te werken.Voortdurend,bij wijze van bezigheidstherapie rondhangen in de showcase fora ,het lef hebben verschillende mensen te sommeren hier op te donderen wegen "showcase onwaardig"en zelf nog niet eens in staat zijn een fotootje te genereren zonder uitgebrande lichtjes,het is er wat over.
                      Dat ik al 45 jaar fotografeer wil zeggen dat ik geen beginnelingetje ben,wat je kunt nagaan in mijn posting history.Laat zelf eens wat adembenemende meesterwerken zien,Morlion.
                      Beste Walter, ik ga hier niet op dit forum reageren, omdat digitale discussies dikwijls de neiging hebben helemaal te ontsporen, en niemand hier heeft daar een boodschap aan. Je kunt me altijd bereiken via e-mail, de gegevens vind je op mijn site. Waar ook enkele foto's staan. En als ik de tijd rijp acht, dan post ik die hier wel.
                      www.wannabes.be ~ www.morlion.net ~ Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: 3XLeuven anders

                        Ben niet echt onder de indruk van de foto's. Ik zie niet zo direct wat er hier 'anders' is aan Leuven.
                        Dat iemand anders deze foto's wel super vindt is goed mogelijk, geen probleem voor mij.

                        Ik heb veel grotere bedenkingen bij de discussie die zich ontspon. Heel laag, als je het mij vraagt.

                        Maar om positief te eindigen. Ik ben wel onder de indruk van Walters schilderkunsten

                        Comment


                        • #13
                          Re: 3XLeuven anders

                          Ik vind de compositie van de foto's alsook de nabewerking niet zo geslaagd.
                          Op de laatste twee foto's lijkt het gebouw meer in de lucht te bengelen, ik zie ook veel dichtgelopen schaduwpartijen en veel te donkere middentonen en hooglichten vooral bij de tweede foto.
                          Ik volg de mening van Irineas voor de rest, een man wiens commentaar ik meestal waardeer en al veel van opgestoken heb.
                          Het is niet omdat hij hier geen meesterwerken post dat hij geen kritische commentaar mag geven.
                          Het schilderij op de laatste foto vind ik wel mooi, maar daar gaat dit forum niet over.
                          Wim

                          Comment


                          • #14
                            Re: 3XLeuven anders

                            Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                            Ben niet echt onder de indruk van de foto's. Ik zie niet zo direct wat er hier 'anders' is aan Leuven.
                            Dat iemand anders deze foto's wel super vindt is goed mogelijk, geen probleem voor mij.

                            Ik heb veel grotere bedenkingen bij de discussie die zich ontspon. Heel laag, als je het mij vraagt.

                            Maar om positief te eindigen. Ik ben wel onder de indruk van Walters schilderkunsten
                            En om mij ook eens te moeien, hiermee ga ik volledig akkoord .
                            Mvg. Renzowoef
                            Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

                            Comment


                            • #15
                              Re: 3XLeuven anders

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wim1974 Bekijk bericht
                              Ik vind de compositie van de foto's alsook de nabewerking niet zo geslaagd.
                              Op de laatste twee foto's lijkt het gebouw meer in de lucht te bengelen, ik zie ook veel dichtgelopen schaduwpartijen en veel te donkere middentonen en hooglichten vooral bij de tweede foto.
                              Ik volg de mening van Irineas voor de rest, een man wiens commentaar ik meestal waardeer en al veel van opgestoken heb.
                              Het is niet omdat hij hier geen meesterwerken post dat hij geen kritische commentaar mag geven.
                              Het schilderij op de laatste foto vind ik wel mooi, maar daar gaat dit forum niet over.
                              Wim
                              Ik volg jouw mening geheel en al.
                              Die schilderijen zijn prachtig daar gaat het hier echter niet over.
                              De foto's zijn beordeeld door mij en daar is op gereageerd, wederzijds.
                              In alle respect voor een ieders smaak en menig sluit ik hiermee deze topic wat mij aangaat af.
                              Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                              Comment

                              Working...
                              X