Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backpackreis naar Thailand: welk objectief aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Backpackreis naar Thailand: welk objectief aanschaffen

    Dag mensen,

    Weer heb ik jullie raad nodig.
    Even over mezelf: ik heb een grote intresse in fotografie maar verder dan het lezen van enkele boeken ben ik niet geraakt. Ik ben goed op de hoogte van de theorie maar voor de praktijk heb ik (als zaakvoerder) weinig extra tijd. Tot zover over mezelf.

    Volgend jaar trek ik 2 maanden met mijn vriendin door Thailand, en neem natuurlijk mijn EOS 350D mee. Ik beschik enkel over de standaardlens van 18-55mm.

    Graag had ik jullie gevraagd wat een goede allroundlens is voor mee te nemen op een dergelijke reis. Een extra detail: we trekken rond met de rugzak dus plaats voor 2 of 3 lenzen heb ik niet. Tenslotte: ik beschik niet over het budget van een professional dus graag zou ik iets betaalbaars kopen.

    Misschien een vage vraag maar ik ben dan ook maar een amateur.

  • #2
    Re: Backpackreis naar Thailand: welk objectief aanschaffen

    Ben zelf nog niet zolang terug van Thailand, maar had wel wat meer dan 1 lens bij.
    Ik zou aanraden, ofwel te wachten op de nieuwe Canon 18-200 IS (maar die zou wel eens tegen kunnen vallen in prijs) ofwel de kitlens houden en een 55-250IS bijkopen....(bij voorkeur ook de kitlens vervangen door de nieuwere IS versie)

    Comment


    • #3
      Re: Backpackreis naar Thailand: welk objectief aanschaffen

      Oorspronkelijk geplaatst door robbymontana Bekijk bericht
      Dag mensen,

      Weer heb ik jullie raad nodig.
      Even over mezelf: ik heb een grote intresse in fotografie maar verder dan het lezen van enkele boeken ben ik niet geraakt. Ik ben goed op de hoogte van de theorie maar voor de praktijk heb ik (als zaakvoerder) weinig extra tijd. Tot zover over mezelf.

      Volgend jaar trek ik 2 maanden met mijn vriendin door Thailand, en neem natuurlijk mijn EOS 350D mee. Ik beschik enkel over de standaardlens van 18-55mm.

      Graag had ik jullie gevraagd wat een goede allroundlens is voor mee te nemen op een dergelijke reis. Een extra detail: we trekken rond met de rugzak dus plaats voor 2 of 3 lenzen heb ik niet. Tenslotte: ik beschik niet over het budget van een professional dus graag zou ik iets betaalbaars kopen.

      Misschien een vage vraag maar ik ben dan ook maar een amateur.
      Denk dat hier de nieuwe EFS 18-200 IS een oplossing zal zijn.
      Misschien beter, als je toch een klein gaatje voor een tweede lens kan vinden, de EFS 55-250 IS, die niet duur is en toch zeer goed presteerd. De eerste kom eerstdaags uit en moet zijn degelijkheid nog bewijzen maar ik verwacht dat ze wel minstens even goed zal presteren als haar Nikon tegenhanger.


      Edit: oeps zie net dat Crispi me voor was met identiek advies.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Backpackreis naar Thailand: welk objectief aanschaffen

        Met Thailand wek je altijd mijn intresse... waar ga je overal naartoe?
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #5
          Re: Backpackreis naar Thailand: welk objectief aanschaffen

          Bedankt voor de tips....
          Heb wat opzoekwerk gedaan en het lijkt er inderdaad op dat dit het soort lens is wat ik nodig heb. Aan welke prijsklasse moet ik denken voor de nieuwe Canon 18-200?

          @ Doc_Holiday: we boeken 4 daagjes in de buurt van Bangkok, daarna wacht het grote avontuur . Momenteel zoeken we een beetje uit waar we overal geweest willen zijn, maar er ligt nog niets vast. Alle tips zijn dus welkom!

          PS nog een bijkomende vraag: ik denk erover om de 55-250 IS 2de hands aan te kopen (staat bv op marktplaats en ebay). Is dat af te raden? Hij staat ook nieuw op Pixmania.org voor 292€, is toch niet te veel denk ik dan?
          Last edited by robbymontana; 11 september 2008, 18:01.

          Comment


          • #6
            Re: Backpackreis naar Thailand: welk objectief aanschaffen

            Oorspronkelijk geplaatst door robbymontana Bekijk bericht
            Bedankt voor de tips....
            Heb wat opzoekwerk gedaan en het lijkt er inderdaad op dat dit het soort lens is wat ik nodig heb.

            @ Doc_Holiday: we boeken 4 daagjes in de buurt van Bangkok, daarna wacht het grote avontuur . Momenteel zoeken we een beetje uit waar we overal geweest willen zijn, maar er ligt nog niets vast. Alle tips zijn dus welkom!

            PS nog een bijkomende vraag: ik denk erover om deze lens 2de hands aan te kopen (staat bv op marktplaats en ebay). Is dat af te raden?
            2de hands is zeker niet af te raden. Ik koop ook meestal 2de hands tenzij het verschil met nieuwprijs nog te klein is. Voor 50-100 euro verschil koop ik nieuw. Allezja bon, hangt een beetje van lens tot lens af uiteindelijk.
            2dehands is goed zolang dat je een beetje uitkijkt, een betrouwbare verkoper vindt en de lens goed test op voorhand.

            Op ebay kopen doe ik persoonlijk minder graag, ookal heb ik onlangs een lens in PERFECTE staat (niet te onderscheiden van nieuw, amper gebruikt) van ebay gekocht. Het probleem bij ebay is dat je iets of wat "vasthangt" aan de verkoop.
            mijn website

            Comment


            • #7
              Re: Backpackreis naar Thailand: welk objectief aanschaffen

              [/QUOTE]PS nog een bijkomende vraag: ik denk erover om de 55-250 IS 2de hands aan te kopen (staat bv op marktplaats en ebay). Is dat af te raden? Hij staat ook nieuw op Pixmania.org voor 292€, is toch niet te veel denk ik dan?[/QUOTE]

              Ga naar de 5de verdieping van het MBK-center in Bangkok. (via de skytrain uitstappen bij National stadion) Daar ligt een Canon centre, en heb ik 2 maand geleden deze lens voor 9000 Baht nieuw gekocht (afgepingeld van 9900). Tegen de huidige wisselkoers ongeveer 175 Euro ! Deze prijs is ook te vinden in de foto-winkels van Panthip Plaza, een waar Mekka voor computer en digitale fotografie liefhebbers...
              Last edited by crispi; 11 september 2008, 19:47. Reden: quote niet duidelijk

              Comment


              • #8
                Re: Backpackreis naar Thailand: welk objectief aanschaffen

                Amai, als dat geen gouden tip is !!!

                Comment


                • #9
                  Re: Backpackreis naar Thailand: welk objectief aanschaffen

                  Oorspronkelijk geplaatst door robbymontana Bekijk bericht

                  @ Doc_Holiday: we boeken 4 daagjes in de buurt van Bangkok, daarna wacht het grote avontuur . Momenteel zoeken we een beetje uit waar we overal geweest willen zijn, maar er ligt nog niets vast. Alle tips zijn dus welkom!
                  Als Thailand liefhebber is het niet makkelijk om tips te geven, ik vind het gans land prachtig. Ga je met de auto rondtrekken of met het "openbaar vervoer"?
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Backpackreis naar Thailand: welk objectief aanschaffen

                    Oorspronkelijk geplaatst door robbymontana Bekijk bericht
                    Amai, als dat geen gouden tip is !!!
                    Je kunt ter plekke inderdaad tegen een mooie prijs goed materiaal kopen. Let wel op garantie enzo.

                    Het grootste probleem is echter dat je op voorhand niet met een 200mm hebt kunnen werken. Het vergt toch wel wat oefening en ondervinding om met 200mm scherpe foto's te maken en te spelen met de scherptediepte. Bij een brandpuntsafstand van boven de 100mm begint de beperkte scherptediepte van een telelens een serieuze rol van betekenis te spelen.

                    Goeie reis alvast.
                    Groetjes, KC
                    www.sportbeelden.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Backpackreis naar Thailand: welk objectief aanschaffen

                      Dat is inderdaad het enige nadeel ja, ik heb geen tijd om te oefenen, en het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik met een hoop mislukte fotos ga terugkomen... Ik denk dat ik hem dus binnenkort hier ga aankopen.

                      Ik heb er eentje (2de hands) gevonden voor 225€ inclusief ET-60 zonnekap en UV filter... aangekocht in januari van dit jaar. Toch niet te gek denk ik dan?

                      @Doc_Holiday: onze voorkeur gaat uit naar het openbaar vervoer.. wegens de kostenbesparen maar ook omdat dat blijkbaar wel de moeite moet zijn. Wat raad jij ons aan?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Backpackreis naar Thailand: welk objectief aanschaffen

                        Dag vrienden van de fotografie. Sorry dat ik deze topic nog eens naar boven moet halen.

                        Graag had ik geweten of jullie ervaring hebben met dit opbjectief als multifunctionele lens voor een bakckpackreis waarnaar ik maar één lens wil meenemen:

                        Tamron AF 18-200mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Backpackreis naar Thailand: welk objectief aanschaffen

                          Oorspronkelijk geplaatst door robbymontana Bekijk bericht
                          Dag vrienden van de fotografie. Sorry dat ik deze topic nog eens naar boven moet halen.

                          Graag had ik geweten of jullie ervaring hebben met dit opbjectief als multifunctionele lens voor een bakckpackreis waarnaar ik maar één lens wil meenemen:

                          Tamron AF 18-200mm
                          http://www.pixmania.be/be/nl/532971/...=36#tech-specs

                          ga eens naar deze pagina http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=131&sg_id=513
                          pixmania is een " klen beetje" te duur

                          tamron heet binnekort ook z'n 18 - 270 VC ( gestabiliseerd) , kan je in thailand nog beter gebruiken. Zou ook zeggen: canon 18 - 200 IS, maar bij goede lichtomstandigheden, presteren al die ( de nieuwste toch) superzooms bijna gelijk.

                          veel plezier.
                          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                          https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                          Comment


                          • #14
                            Re: Backpackreis naar Thailand: welk objectief aanschaffen

                            Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
                            PS nog een bijkomende vraag: ik denk erover om de 55-250 IS 2de hands aan te kopen (staat bv op marktplaats en ebay). Is dat af te raden? Hij staat ook nieuw op Pixmania.org voor 292€, is toch niet te veel denk ik dan?
                            Ga naar de 5de verdieping van het MBK-center in Bangkok. (via de skytrain uitstappen bij National stadion) Daar ligt een Canon centre, en heb ik 2 maand geleden deze lens voor 9000 Baht nieuw gekocht (afgepingeld van 9900). Tegen de huidige wisselkoers ongeveer 175 Euro ! Deze prijs is ook te vinden in de foto-winkels van Panthip Plaza, een waar Mekka voor computer en digitale fotografie liefhebbers...
                            Der is ook een camera winkel op het 4de verdiep die nog beter prijzen heeft dan de Canon Centre
                            Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Backpackreis naar Thailand: welk objectief aanschaffen

                              Wij zijn op dit moment nog in Thailand (we zitten nog geblokkeerd in Bangkok). We hebben de meeste foto's met de 18-200 IS gemaakt. Deze lens is echt een aanrader! Verder hebben we nog gewerkt met 100mm macrolens van Canon. Dit enkel om foto's te maken van de vele mooie orchideen die we gezien hebben. Maar als je niet in macro geinteresseerd bent, kan je je zeker volop amuseren als je enkel de 18-200 IS meeneemt.

                              Comment

                              Working...
                              X