Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 - zoomlens hoger dan 200mm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70 - zoomlens hoger dan 200mm?

    Gegroet,

    Ik heb een Nikon D70 met een Tamron 18-200 lens.

    Vooral om in de natuur wilde dieren te fotograferen, is de zoomlens soms onvoldoende.

    Wat is een aanrader en wat mag dat kosten?
    Bedankt!

  • #2
    Re: Nikon D70 - zoomlens hoger dan 200mm?

    Oorspronkelijk geplaatst door raket Bekijk bericht
    Wat is een aanrader en wat mag dat kosten?
    Bedankt!
    Ik denk dat het beter is dat je jouw max. budget even meegeeft, dan kunnen we gerichter advies geven.
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D70 - zoomlens hoger dan 200mm?

      Ik had gedacht aan maximum $200 - $300 (ik woon in de USA)

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D70 - zoomlens hoger dan 200mm?

        Met alle respect, maar ik denk niet dat je een lens gaat hebben voor +/_ 130 euro die verder reikt dan 200mm. Als dat zo zou zijn in Amerika, mag je mij dadelijk eentje sturen.
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D70 - zoomlens hoger dan 200mm?

          Je gaat daarvoor wel een 300mm vinden maar het verschil is toch ook nog niet zo groot. Je hebt eerder een 400 a 500mm nodig.

          Maar voor jou budget heb je een tamron 70-300 of sigma 70-300 misschien. Al vind ik dit wel je geld wegsmijten. Ik zou dan eerder doorsparen en dan iets deftigs te kunnen kopen.
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D70 - zoomlens hoger dan 200mm?

            Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
            Met alle respect, maar ik denk niet dat je een lens gaat hebben voor +/_ 130 euro die verder reikt dan 200mm. Als dat zo zou zijn in Amerika, mag je mij dadelijk eentje sturen.
            Wel, mijn Tamron lens kost volgens allerhande online winkels in BE en NL rond de 300 euro, maar ik heb er slechts 200 dollar aan betaalt in een winkel in Amerika ... je logica van omrekenen naar 130 euro slaagt dus op niet veel.

            Een overzicht van wat prijzen vanin de winkel hier bij ons ...
            1) Nikon 70-300mm f4-5.6 Lens AF Nikkor zoom telephoto $129.90
            2) Rokinon 650-1300mm ultra-telephoto zoom Lens for Nikon D50 D70 D80 $279.95

            patrickL, laat iets weten als ik er 1 moet opsturen he

            Zijn bovenstaande lenzen dan geen aanrader?
            Vooral de Rokinon is enorm, en komt met een statief e.d. inbegrepen

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D70 - zoomlens hoger dan 200mm?

              hoi, met een minimum opening van f8 met die Rokinon zullen de beestjes toch heel stil moeten staan denk ik, zeker in een bos waar er niet zo veel licht is
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D70 - zoomlens hoger dan 200mm?

                wat is een kwaliteitslens die je kan aanraden?

                - goede opening (beter dan die van Rokinon)
                - in de range 400-800

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D70 - zoomlens hoger dan 200mm?

                  Een tweedehands Sigma 400mm f5.6 APO-MACRO is denkelijk 1van de enige kwalitatief goede alternatieven die voor die prijs bestaan. Ook de 300mm versie schijnt goed te zijn. Beide lenzen zijn wel vrij zeldzaam en de oudere niet-APO-MACRO versies zou ik vermijden. Je hebt wel nogal wat licht nodig om een aanvaardbare sluitertijd te halen, met mijn D70 gebruikte ik de 400mm enkel overdag tijdens helder weer.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment

                  Working...
                  X