Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel tussen 2 lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • twijfel tussen 2 lenzen

    dag mensen, ik ben nu al een klein jaartje in het bezit van een nikon D80 met kitlens 18-70DX.

    Nu wil ik wat gaan uitbreiden met materiaal : o.a. een sb 600 en een nikon prime 50mm f1.8.

    En dan wil ik ook nog een een mooie tele-zoom voor verschillende doeleinden..(wielrennen, vakantie, motocross, ..)
    Maar zit dus eigenlijk nog in een dilemma tussen 2lenzen.

    Enerzijds de nikkor 70-300 VR en anderzijds de sigma 70-200 f2.8. Dit is mijn keuze na enig leesvoer op verschillende fora"s.

    Als heb ik ook nog gelezen van een tamron 70-300 maar deze zou een trage AF hebben. En dan heb je nog de nikkor 70-200f2.8 (mijn droomlens maar buiten bereik qua centjes, teveelhobby's zullen we maar zeggen).


    2de vraag hierrond is dat in de sigma sinds einde vorig jaar is uitgekomen met de HSMII. krijg je deze dan ook automatisch of moet je ook zien dat je niet een HSM I krijgt (bvb webshop van studio73 heeft een HSM I tekoop staan)

    Dus de twijfels zijn tussen deze 2lenzen waarvan de ene VR heeft als voordeel en de andere f2.8 als lichtsterkte. de lenzen hun voordeel zijn andersom hun nadeel, geen lichtsterke lens en geen VR.

    Wat zouden jullie zeggen of zijn er nog andere keuzes..

    Mvg, TOm

  • #2
    Re: twijfel tussen 2 lenzen

    Zou persoonlijk voor de sigma gaan

    Comment


    • #3
      Re: twijfel tussen 2 lenzen

      Als budget geen rol speelt zou ik de Sigma 70-200mm 2.8 kopen.
      Je hebt Van Tamron ook nog een 70-200mm 2.8
      De 70-300mm VR schijnt ook een zeer goeie lens te zijn maar mijn voorkeur zou uitgaan naar de lichtsterke 2.8
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #4
        Re: twijfel tussen 2 lenzen

        Ik moet hier de rest ook volgen, de sigma 70-200 omwille van zijn lichtsterkte. Daarnaast stelt deze ook scherp vanaf 1m ipv 1,5m bij de nikon 70-300, wat misschien in sommige gevallen wel een voordeel kan zijn.

        Staat naast de 50mm prime trouwens ook op mijn verlanglijstje
        Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

        Comment


        • #5
          Re: twijfel tussen 2 lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
          Als budget geen rol speelt zou ik de Sigma 70-200mm 2.8 kopen.
          Ja als geld echt geen rol zou spelen zou er heel snel een nikkor f2.8 70-200 komen maar das dus wel het geval. De sigma zou ik dus nog wel voor willen gaan...


          tis natuurlijk allemaal de vraag of je die VR echt nodig hebt voor actieshots.. en enerzijds heb ik ook nog een goed stevig statief....

          TOm

          Comment


          • #6
            Re: twijfel tussen 2 lenzen

            iemand ervaring met de Sigma en een TC 1.4 of 2.0??

            Tom

            Comment


            • #7
              Re: twijfel tussen 2 lenzen

              En waarom dan niet de nikkor 18-200 DX VR. Inderdaad die heeft een diafragma van 3.5, maar er zit VR op, je wint er al een diafragma-stop mee. En bovendien kan je jouw 18-70DX thuis laten, mits alles op die ene lens zit. Persoonlijk ben ik echt geen sigma liefhebber. Zelf heb ik ook zo'n 18-200 DX VR en kben er heel tevreden mee. snel en zeer scherp. Het is ondertussen DE lens gekomen die ik overal meeneem. Al mijn andere pro-lenzen laat ik nu iedere keer thuis.
              www.graphic-tools.be | Nikon F100 | Nikon D300 | Nikon AF-S VR DX 18-200mm f:3.5-5.6 G IF ED | Nikon AF-S 24-70mm f:2.8 G IF ED | Nikon AF 50mm f:1.8 D | Nikon 60mm f:2.8G ED AF-S Micro | Tokina AT-X 11-16mm f:2.8 Pro DX | Nikon SB-900

              Comment

              Working...
              X