Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

All-round lens voor Eos 450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • All-round lens voor Eos 450d

    Hallo ik ben op zoek naar een all-round lens voor mijn eos 450d

    Ik heb een lijstje gemaakt met mogelijkheden die mij aan staan.

    1: Sigma 28-70mm f2.8 ex dg ( 299€ )
    2: Sigma apo 50-150mm f2.8 ex dc hsm ( 399€ )
    3: sigma 24-70mm f2.8 ex dg macro ( 367€ )
    3: canon ef 28-105mm f 3.5-4.5 2 usm ( 234€ )
    4: canon 28-135mm f 3.5-5.6 is usm ( 324€ )
    5: Tamron sp af 28-75mm f 2.8 xr di ld aspherical ( 274€ )

    Alhoewel ik denk dat de 2de buiten de boot valt voor het normale all-round werk.

    Iemand idee welke het beste is ?
    Uiteraard zijn ook andere lenzen die in dit rijtje zouden passen een optie.
    liefst zou ik ook binnenshuis een mooie foto kunnen maken.
    f'oto's op:www.REKAL.be >> Canon eos 450d, Canon ef-s 18-55mm f3.5-5.6 is, Canon ef 28-105mm f3.5-4.5 2 usm, BG E5 batt clip, Metz 48 af-1

  • #2
    Re: All-round lens voor Eos 450d

    Zijn al massa's topics over geweest en evenveel antwoorden en meningen. Nummer 2 en je 2de nummer 3 (?) mag je m.i. schrappen. Ik heb zelf nr 4 en kan deze zeker aanraden....Voor binnen is echter nr 5 misschien wat beter...

    Comment


    • #3
      Re: All-round lens voor Eos 450d

      Afhankelijk van wat je nodig hebt zou ik toch ook de EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS eens bekijken, die zit wel iets hoger in prijs denk ik, maar ik persoonlijk zou toch aan de groothoekzijde wat tekort komen met jou lijstje.

      Comment


      • #4
        Re: All-round lens voor Eos 450d

        de canon ef 28-105mm f 3.5-4.5 2 usm heb ik gehad en was wel een leuke lens : snelle AF door de USM en lang niet onscherp... Echter voor binnen gaat deze tekortkomen en zal je naar een 2.8 lens moeten. Zeker als je geen flits hebt...

        Ik heb mezelf de Tamron (nr 5) gekocht maar heb ze nog niet. Heb voor deze gekozen omdat deze echt aangeprezen wordt om diens scherpte en kleurenreproductie

        Houd er wel rekening mee dat 28mm op een 1.6x niet erg veel is. Voor landschappen en zo zal je eerder naar 18mm moeten gaan.

        Houd er wel rekening mee
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: All-round lens voor Eos 450d

          Voor mij persoonlijk zou dit de ideale lens zijn:
          http://www.dpreview.com/news/0808/08...S_18-200mm.asp

          http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._35-56_is.html
          Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
          http://www.flickr.com/photos/dollias/

          Comment


          • #6
            Re: All-round lens voor Eos 450d

            Ef-s 17-55 f2.8 is
            Canon R | Leica Q
            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
            [/COLOR]

            Comment


            • #7
              Re: All-round lens voor Eos 450d

              Kijk anders ook eens naar de Tamron 17-50 2.8. Die is scherp en heeft ook breedhoek, en is absoluut de betere lens vergeleken met de anderen hierboven. Staar je niet blind op 50mm vs 85 of 75. Eén of meer stappen vooruit of achteruit lossen dat zo op.

              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: All-round lens voor Eos 450d

                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Kijk anders ook eens naar de Tamron 17-50 2.8. Die is scherp en heeft ook breedhoek, en is absoluut de betere lens vergeleken met de anderen hierboven. Staar je niet blind op 50mm vs 85 of 75. Eén of meer stappen vooruit of achteruit lossen dat zo op.

                http://www.fotokonijnenberg.be/produ...canon_eos.html
                of kijk naar mijn Sigma 18-50 2.8 bij Aangeboden De Tamron zou inderdaad wel scherper zijn ja...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: All-round lens voor Eos 450d

                  Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                  of kijk naar mijn Sigma 18-50 2.8 bij Aangeboden De Tamron zou inderdaad wel scherper zijn ja...
                  Jouw 18-50 kan getest worden hé. Als dan de kwaliteit goed genoeg is voor de TS, is er geen probleem lijkt me.
                  Naar ik voortduren hoor (ken hem zelf niet, heb wel veel foto's gezien) is de Tamron the next best thing na het L-spul. als ik foto's vergelijk, is de bokeh bij L-spul wel veel mooier en 'vloeibaarder', maar qua scherpte... een puike lens en zéker voor wat ie maar kost.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: All-round lens voor Eos 450d

                    Wauw jongens ( en meisjes :-) ) werkelijk goede info waar ik wat aan heb.
                    Ik ben eigenlijk nieuwkomer op het fotograaf gebied en heb dan mijn 1ste spiegelreflex in sept 2008 gekocht. ( Canon eos 450d )

                    Ik heb het idee dat ik hier veel kan opsteken en daarvoor alvast dank aan allen die iets bijdragen aan dit forum !
                    f'oto's op:www.REKAL.be >> Canon eos 450d, Canon ef-s 18-55mm f3.5-5.6 is, Canon ef 28-105mm f3.5-4.5 2 usm, BG E5 batt clip, Metz 48 af-1

                    Comment


                    • #11
                      Re: All-round lens voor Eos 450d

                      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Jouw 18-50 kan getest worden hé. Als dan de kwaliteit goed genoeg is voor de TS, is er geen probleem lijkt me.
                      Naar ik voortduren hoor (ken hem zelf niet, heb wel veel foto's gezien) is de Tamron the next best thing na het L-spul. als ik foto's vergelijk, is de bokeh bij L-spul wel veel mooier en 'vloeibaarder', maar qua scherpte... een puike lens en zéker voor wat ie maar kost.
                      klopt volledig ja... helemaal mee eens. Ik heb de sigma indertijd gekocht als vervanging voor de kitlens toen en ben er wel erg tevreden over.
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: All-round lens voor Eos 450d

                        heb me die Tamron vorige week gekocht. lens
                        Eos 7D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                        Comment


                        • #13
                          Re: All-round lens voor Eos 450d

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rekal Bekijk bericht
                          Hallo ik ben op zoek naar een all-round lens voor mijn eos 450d

                          Ik heb een lijstje gemaakt met mogelijkheden die mij aan staan.

                          1: Sigma 28-70mm f2.8 ex dg ( 299€ )
                          2: Sigma apo 50-150mm f2.8 ex dc hsm ( 399€ )
                          3: sigma 24-70mm f2.8 ex dg macro ( 367€ )
                          3: canon ef 28-105mm f 3.5-4.5 2 usm ( 234€ )
                          4: canon 28-135mm f 3.5-5.6 is usm ( 324€ )
                          5: Tamron sp af 28-75mm f 2.8 xr di ld aspherical ( 274€ )

                          Alhoewel ik denk dat de 2de buiten de boot valt voor het normale all-round werk.

                          Iemand idee welke het beste is ?
                          Uiteraard zijn ook andere lenzen die in dit rijtje zouden passen een optie.
                          liefst zou ik ook binnenshuis een mooie foto kunnen maken.
                          opmerking 1:
                          Je hebt al een behoorlijk goed allroundlensje, namelijk de 18-55 IS kitlens.
                          Deze heeft 2 duidelijke beperkingen:
                          Lichtsterkte is beperkt en
                          Telebereik is beperkt
                          Al naar gelang je voorkeur t.a.v. gebruik zou je dus een lens moeten kiezen die ofwel meer lengte heeft zoals de xx-105 lenzen of de 28-135 (70 maakt geen fluit uit t.o.v. 55)
                          ofwel een lichtsterkere variant zoals de Tamron 28-75 of Tamron 17-50 /2.8, allebei optisch goed.

                          Opmerking 2
                          Wisselen rond 28mm is zeer vervelend IMO , ik zou dus kiezen voor een lens die op 17 of 18mm begint.

                          Een allroundlens met een groot bereik EN lichtsterkte is er niet, je moet dus kiezen WAT je eigenlijk wil met een allround lens.

                          Comment


                          • #14
                            Re: All-round lens voor Eos 450d

                            Kijk es aan. Ik denk dat het plaatje nu helemaal compleet is.
                            ______
                            www.vue.photo

                            Comment


                            • #15
                              Re: All-round lens voor Eos 450d

                              En waarom je bestande kitlens(18-55) niet aanvullen met de 55-250IS die voor zijn prijs enorm goed presteerd. Zie maar naar deze draad
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment

                              Working...
                              X