Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma AF 135-400mm F4.5-5.6 APO DG / Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma AF 135-400mm F4.5-5.6 APO DG / Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM





    Welke lens raden jullie me aan ?
    (body zal een EOS450D zijn)

    De lens moet gebruikt worden voor Planespotting (Airshows , Airports)
    Ik zou graag toekomen van mm voor mooie foto's te hebben van F-16's enz

    dit is zowat men budget voor een lens

    Gr,
    Didier
    Steenbeke Didier

  • #2
    Re: Sigma AF 135-400mm F4.5-5.6 APO DG / Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

    De Sigma 135-400 heeft een trage AF en geen beeldstabilisatie.
    De Canon heeft wel een vrij snelle AF (toch veel sneller dan die Sigma), en beeldstabilisatie, maar ze is dan weer net iets te kort voor de meeste airshows. Als je lijnvliegtuigen wil fotograferen, dan zal je met de Canon wel voldoende "lengte" hebben. Voor de kleinere vliegtuigen op een airshow kom je met 300mm geregeld een stuk te kort.


    Sigma heeft ondertussen twee nieuwe telezoomlenzen met beeldstabilisatie, maar die zijn inderdaad heel wat duurder (120-400 OS en 150-500 OS).

    Voor vliegtuigen met een propeller is beeldstabilisatie zeker een pluspunt, voor jets werk je met een kortere sluitertijd en dan speelt die beeldstabilisatie niet zo'n grote rol.

    Ik gebruik zelf een Canon 100-400 IS voor de vliegtuigfoto's (maar je zal mij nooit tegenkomen aan een airport om lijnvliegtuigen te fotograferen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma AF 135-400mm F4.5-5.6 APO DG / Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De Sigma 135-400 heeft een trage AF en geen beeldstabilisatie.
      De Canon heeft wel een vrij snelle AF (toch veel sneller dan die Sigma), en beeldstabilisatie, maar ze is dan weer net iets te kort voor de meeste airshows. Als je lijnvliegtuigen wil fotograferen, dan zal je met de Canon wel voldoende "lengte" hebben. Voor de kleinere vliegtuigen op een airshow kom je met 300mm geregeld een stuk te kort.


      Sigma heeft ondertussen twee nieuwe telezoomlenzen met beeldstabilisatie, maar die zijn inderdaad heel wat duurder (120-400 OS en 150-500 OS).

      Voor vliegtuigen met een propeller is beeldstabilisatie zeker een pluspunt, voor jets werk je met een kortere sluitertijd en dan speelt die beeldstabilisatie niet zo'n grote rol.

      Ik gebruik zelf een Canon 100-400 IS voor de vliegtuigfoto's (maar je zal mij nooit tegenkomen aan een airport om lijnvliegtuigen te fotograferen).
      Bedankt voor de snelle reactie
      voor die 70-300 IS USM , Je zei te kort komen voor kleine vliegtuigen , behoort een F-16 dan ook tot "kleine" vliegtuigen?
      kan spijtig genoeg niet hoger gaan dan 400€ - max 500€

      Gr,
      Didier
      Steenbeke Didier

      Comment


      • #4
        Re: Sigma AF 135-400mm F4.5-5.6 APO DG / Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

        Een F16 behoort ook tot kleine vliegtuigen en omdat ze zo snel zijn zijn ze ook nog eens veel sneller uit het zicht.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment

        Working...
        X