Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro met gewone lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro met gewone lens

    Hoi ,

    ik zit met het probleem dat ik verre van mooie macro opnames kan maken men mijn toestel (Sony alpha 350) en de daarbij horende lenzen , 28-70 kitlens en de minolta 70-210.
    Heb ik voor opnames van bv een vlieg een aparte macro-lens nodig , of is het ook haalbaar met de lenzen die ik bezit?
    Ik krijg mijn onderwerp nooit kort genoeg.
    En anders heb ik geen scherpstelling.

    Alvast bedankt

    Peter

  • #2
    Re: Macro met gewone lens

    Oorspronkelijk geplaatst door ukkepukje Bekijk bericht
    Hoi ,

    ik zit met het probleem dat ik verre van mooie macro opnames kan maken men mijn toestel (Sony alpha 350) en de daarbij horende lenzen , 28-70 kitlens en de minolta 70-210.
    Heb ik voor opnames van bv een vlieg een aparte macro-lens nodig , of is het ook haalbaar met de lenzen die ik bezit?
    Ik krijg mijn onderwerp nooit kort genoeg.
    En anders heb ik geen scherpstelling.

    Alvast bedankt

    Peter
    Met een tussenring of een voorzetlens kom je goedkoop al een heel eind.

    -M-
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Macro met gewone lens

      De eigenschap van een macrolens is dat deze omwille van de bouw veel dichter bij kan focussen als met een gewone lens.
      Je kan uiteraard ook met een gewone lens macro opnames maken maar dan meb je hulpmiddelen nodig.
      • Voorzetlens: zoals de naam het zegt een lens die je op je lens schroeft als een soort vegrootglas.
      • Tussenringen: dit zijn holle ringen met lensvattingen en eventueel conacten om lensinfo door te geven, zij worden geplaatst tussen de lens en de body.

      Het gebruik van voorzetlenzen is het goedkoopste maar de beeldkwaliteit is het minst.
      Vriendelijke groeten,Raf

      www.rafvandenbogaert.be

      Comment


      • #4
        Re: Macro met gewone lens

        Bedankt voor de reacties,

        ik ga me toch maar een macro-lens aanschaffen denk ik.
        Kost wel een pak meer , maar dat komt enkel de kwaliteit ten goede

        Comment

        Working...
        X