Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wit

    Waarom zijn de L serie's van Canon wit? Misschien een domme vraag!

    Andries
    ::: Flickr :::

  • #2
    Re: Wit

    Zogezegd om minder zonlicht te absorberen en daardoor ook minder warmte. Sommige lenselementen zouden vrij gevoelig zijn aan temperatuursverschillen (uitzetten en krimpen waardoor de optische eigenschappen iets veranderen).

    Een ander punt: marketing. Dit is volgens mij de belangrijkste reden.
    Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

    Comment


    • #3
      Re: Wit

      Volgens deze site :

      Many in the Canon L lens series are white in color. According to Canon, this reduces heat gain when a lens is used in bright, direct sunlight. White reflects more light than black - thus, less heat gain. The white lenses look great (my opinion of course), but attract attention. Again - watch for them the next time you watch a sports event on TV or in person.
      DigiCam

      Comment


      • #4
        Re: Wit

        Oorspronkelijk geplaatst door Koyaanisqatsi Bekijk bericht
        Zogezegd om minder zonlicht te absorberen en daardoor ook minder warmte. Sommige lenselementen zouden vrij gevoelig zijn aan temperatuursverschillen (uitzetten en krimpen waardoor de optische eigenschappen iets veranderen).

        Een ander punt: marketing. Dit is volgens mij de belangrijkste reden.
        marketing denk ik ook... want toen ik er niks van kende wou ik een L omdat die wit was
        ::: Flickr :::

        Comment


        • #5
          Re: Wit

          Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
          marketing denk ik ook... want toen ik er niks van kende wou ik een L omdat die wit was
          Dan heb je nog met geen witte lens rondgelopen, das duidelijk. De kleur is eerder een nadeel dan een voordeel. Probeer maar eens met een 70-200 bvb in Marrakesch op je gemak foto's te maken. Neen, van mij mochten ze zwart zijn, hoor.
          DigiCam

          Comment


          • #6
            Re: Wit

            Ik had ze eerlijk gezegd ook liever zwart gehad.....
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Wit

              Ze zitten nog in de primer, als ze volledig zouden gelakt zijn dan waren ze nog duurder

              (Grapje hé) Ik denk ook dat de voornaamste reden marketing is.
              Het valt op en zorgt voor herkenbaarheid, en dat is net wat goede reclame moet zijn

              Het deel van de mindere warmteopslorping is natuurlijk ook waar (daarom hebben ook Nikon en Sony witte telelenzen).
              Het zijn meestal de grotere telelenzen die wit zijn vanwege de grotere oppervlakte.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Wit

                waarom dan zwart? en marakech?
                Last edited by AndriesDeLeener; 27 september 2008, 11:25.
                ::: Flickr :::

                Comment


                • #9
                  Re: Wit

                  Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                  waarom dan zwart? en marakakech?
                  Valt minder op...

                  Ik loop nog wel eens met m'n 100-400L door de dierentuin bijvoorbeeld. Nu valt dat al op omdat ' ie zo groot is, maar door z'n kleur schreeuwt ' ie helemaal om aandacht. Had om mij niet gehoeven....

                  Oh, en een paar weken geleden liep ik er nog mee op 't strand in Normandië, meeuwen te fotograferen. 't Was aardig weer en dus redelijk wat mensen op het strand... en dan heb je toch wel wat bekijks hoor.... Had om mij ook niet gehoeven....

                  Kortom, zou Canon ze aanbieden in zwart en wit, zou ik zeker een zwarte versie hebben gekocht...
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wit

                    Er zijn toch ook L-lenzen in zwart zonder wit?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wit

                      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Er zijn toch ook L-lenzen in zwart zonder wit?
                      Ja, maar dat zijn alleen de kortere lenzen. Ik geloof dat de 200mm prime wel de langste is in zwart. Daarna (dus 300mm, 400mm, 500mm, de 100-400, de 70-200 serie, enz) wordt 't allemaal wit....
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wit

                        Vandaar dus dat er van die camouflage jasjes voor lenzen worden verkocht, de witte van Canon zijn er niet in het zwart!? Ik dacht altijd dat je kon kiezen tussen wit en zwart.... dus het type dat ik op het strand van Normandië zag lopen met die witte toeter had gewoon geen keus
                        ---------------- Ik doe niet meer mee

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wit

                          Mij maakt het helemaal niks uit eigenlijk. Tja, de mensen kijken, en wat dan nog? Daar wordt mijn beeldkwaliteit niet slechter door.
                          ______
                          www.vue.photo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wit

                            Dat ze maar kwijlen op die witte lenzen!
                            Wie een witte L lens wil wisselen tegen een zwarte kitlens is voor mij zeker goed! PM mij
                            Ik denk dat ze ze niet in het zwart maken en dat het dan ook nut heeft om ze wit te laten.. kwa marketing denk ik ook dat ze meer volk zouden trekken zouden ze in het zwart moeten geweest zijn dus daar zal het denk ik niet aan liggen.

                            Ik vind het eerlik gezegd nog iets hebben
                            Yannick Desmet 2021
                            yannickdesmet.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wit

                              Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                              Mij maakt het helemaal niks uit eigenlijk. Tja, de mensen kijken, en wat dan nog? Daar wordt mijn beeldkwaliteit niet slechter door.
                              Ach zo erg vind ik het ook niet en kwaliteit kwaliteit vind ik ook veel belangrijker dan 't uiterlijk van een lens. Maar toch, zouden ze ze ook in 't zwart verkopen dan wist ik het wel...
                              www.indetailfotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X