Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gebruikerservaring Raynox MX-3000 wide angle/fisheye

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gebruikerservaring Raynox MX-3000 wide angle/fisheye

    heeft er iemand ervaring met het gebruik van deze voorzetlens?
    ze zou vooral gebruikt worden om te filmen in full HD, maar ook sporadisch voor foto's mee te nemen.
    Ik zoek vooral naar ervaringen over scherpte in het midden en aan de randen en algemene beeldkwaliteit.
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: gebruikerservaring Raynox MX-3000 wide angle/fisheye

    Voor te filmen is dat te doen, maar of die super gaat presteren op full HD dat weet ik niet. De Century fisheye's zijn een heel stuk beter, maar dan ook een stuk duurder.

    Voor te fotograferen vind ik voorzetlenzen totaal onbruikbaar. Maar dat is mijn mening. Dan kan je VEEL beter een manuele Peleng toestand aanschaffen.
    Gravity Sucks ....

    Comment


    • #3
      Re: gebruikerservaring Raynox MX-3000 wide angle/fisheye

      Oorspronkelijk geplaatst door SPeedygonzales Bekijk bericht

      Voor te fotograferen vind ik voorzetlenzen totaal onbruikbaar. Maar dat is mijn mening. Dan kan je VEEL beter een manuele Peleng toestand aanschaffen.
      die heb ik al...
      maar tis vooral voor te filmen dus. foto's enkel in uitzonderlijke gevallen voor als ik mijn 1D niet zou bij hebben en toch een UWA (al dan niet fisheye) nodig heb
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: gebruikerservaring Raynox MX-3000 wide angle/fisheye

        heb mij een Raynox DCR-FE180 Pro aangeschaft en ik moet zeggen dat ik daar heel tevreden van ben.

        de beeldkwaliteit op Full HD video ronduit uitstekend. Het enigste minpuntje is dat hij enorm snel last heeft van flares. Zelfs op een 100% bewolkte dag geeft het licht van buiten enorm zware paarse flares in de lens als je schuin op het licht filmt/fotografeert.

        de kwaliteit van deze lens is een heel pak beter dan mijn vorige nikon fisheye (FC-E8). Bij die fisheye kon ik 0,0% optisch inzoomen als de lens erop stond, als ik dat toch deed, bekwam ik een beeld alsof ik door een wasmachine keek...

        bij de Raynox blijft het beeld door de lens zelfs redelijk scherp op 12x optisch ingezoomd. Uiterst scherp lensje in het midden dus, en aan de randen is de scherpte ook heel aanvaardbaar.

        Kortom, een fantastische aankoop


        ah ja, en last but not least, het is een 180° diagonale fisheye, eindelijke verlost van de zwarte randen op mijn video's dus
        5DmkIII en wat glas

        Comment

        Working...
        X