Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oude minolta g lenzen of CZ SSM lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oude minolta g lenzen of CZ SSM lens?

    Zit met dilemma, heb een 28-70 minolta g in mijn bezit maar overweeg een CZ 24-70 g omwille van stiller en sneller scherpstellen. Vraag is of het prijsverschil echt de moeite loont. Bovendien las ik dat bokeh van minolta nog altijd superieur zou zijn... Tja... Iemand die beide kon uitproberen en vergelijken?
    https://www.behance.net/Lynx1966

  • #2
    Re: oude minolta g lenzen of CZ SSM lens?

    Ik heb niet beide lenzen kunnen testen...ik denk ook niet dat er zoveel zullen zijn Maar op dyxum vind je wel zo enkelen...

    Over het algemeen is er een consensus dat de Zeiss nog scherper is, beter contrast, en dat de 28-70G een stuk gevoeliger is aan purple fringing.
    De Zeiss is ook 4mm breder, heeft SSM (volgens de subjectieve mening van De Klaus van photozone.de met de A700 de snelste combinatie van een 24-70 en SSM is natuurlijk fluisterstil...)

    De prijs is niet meer dan de nikon equivalent maar wel waarschijnlijk een stukje meer dan wat je voor je 28-70G zal krijgen dus...als dat bereik je "favoriete" of meest gebruikte bereik is, dan zou ik zeggen DOEN! Anders een proberen een exemplaar te testen om te zien of het klikt tussen jou en de lens

    Comment


    • #3
      Re: oude minolta g lenzen of CZ SSM lens?

      Bij deze start interessepeiling naar de 28-70 g. Lens is in perfecte staat met doppen en originele zonnekap.
      Last edited by Dynax7d; 9 september 2008, 19:15.
      https://www.behance.net/Lynx1966

      Comment


      • #4
        Re: oude minolta g lenzen of CZ SSM lens?

        De 28-70CZ SSM is zeker nooit een miskoop. Het is een prachtig lenske en zeker een van mijn favorieten. Ik heb spijtig genoeg nooit de G-lens gehad maar ik ben best tevreden van de bokeh van de CZ

        je mag altijd de CZ eens komen proberen als je wil

        Comment

        Working...
        X