Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toch al een beetje herfstsfeer....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toch al een beetje herfstsfeer....

    De plaatjes in een donker herfstachtig bruingrijze tint gestoken om het herfstgevoel wat op te wekken.



    1.



    1/400"
    F8
    70mm



    2.



    1/1250"
    F5.6
    122mm



    3.



    1/160"
    F9
    200mm
    http://depat3103.wix.com/pvanwaesphotography

  • #2
    Re: Toch al een beetje herfstsfeer....

    de natuur in al z'n schoonheid ... mooi trio
    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

    Comment


    • #3
      Re: Toch al een beetje herfstsfeer....

      Oorspronkelijk geplaatst door De Pat Bekijk bericht
      [I][CENTER]De plaatjes in een donker herfstachtig bruingrijze tint gestoken om het herfstgevoel wat op te wekken.
      Ik hoop nog steeds op een, eventueel klein, nazomertje en jij wil al het herfstgevoel opwekken

      Toch mooie bewerkingen en opnames

      Comment


      • #4
        Re: Toch al een beetje herfstsfeer....

        prachtig in beeld gebracht
        ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
        *BD1034BE

        Comment


        • #5
          Re: Toch al een beetje herfstsfeer....

          mooi maar bij alleen een(logische) drukke omgeving, waarvan ik het bij de tweede niet zo erg vind.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Toch al een beetje herfstsfeer....

            Sorry, ik zou niet weten wat hier zo goed aan is, er staan paddestoelen op, ja en dan, er is niet de moeite gadaan een interessante compositie te maken, er zijn te veel storende elementen.
            Neen sorry voor mij hoort dit niet hier in showcase.
            Vriendelijke groeten,Raf

            www.rafvandenbogaert.be

            Comment


            • #7
              Re: Toch al een beetje herfstsfeer....

              Ja PhotogRAF, ik had misschien beter eerst het gras afgereden rond de paddo's.

              Goed. Verkeerde compo zeg je. Ik ben op m'n buik gaan liggen voor een zo goed mogelijke compo. Vertel jij misschien eens hoe ik (we) nog een betere compo kunnen verkrijgen. Tips?

              Ik apprecieer ieders mening. Maakt niet uit voor mij of het in de smaak valt of niet. Zeggen dat het slecht is kan iedereen, maar vertel er dan tenminste bij hoe het 'beter' kan. We leren allemaal graag bij.

              Misschien heb jij wel ergens de 'perfecte' paddo foto's? Ik zie het graag.

              Alvast bedankt voor de reacties.
              Last edited by De Pat; 8 september 2008, 16:31.
              http://depat3103.wix.com/pvanwaesphotography

              Comment


              • #8
                Re: Toch al een beetje herfstsfeer....

                Oorspronkelijk geplaatst door De Pat Bekijk bericht
                Ja PhotogRAF, ik had misschien beter eerst het gras afgereden rond de paddo's.

                Goed. Verkeerde compo zeg je. Ik ben op m'n buik gaan liggen voor een zo goed mogelijke compo. Vertel jij misschien eens hoe ik (we) nog een betere compo kunnen verkrijgen. Tips?
                Je geeft het zelf al aan "het gras rondom en in de voorgrond stoort enorm"
                De omgeving rondom de paddestoel is een warboel, maar niemand zegt dat een paddestoel er helemaal moet opstaan. Je zou ook kunnen kiezen en detail van de paddestoel op te nemen.

                Daarbij komt nog dat niet van elke paddestoel een mooie boeiende foto kan gemaakt worden.
                Soms moet je ook wel weten wat je niet moet fotograferen. En dat is misschien wel de belangrijkste tip voor de digitale fotograaf.

                Oorspronkelijk geplaatst door De Pat Bekijk bericht
                Ik apprecieer ieders mening. Maakt niet uit voor mij of het in de smaak valt of niet. Zeggen dat het slecht is kan iedereen, maar vertel er dan tenminste bij hoe het 'beter' kan. We leren allemaal graag bij.
                Zoek volgende keer naar een paddestoel die in een mooie omgeving staat, kadreer deze in de best mogelijke positie, zorg dat het licht goed zit, stuur het eventueel (indien nodig) wat bij met flitslicht of reflectieschermen.

                Je moet het natuurlijk niet met mij eens zijn, maar vertel mij dan wel wat deze foto dan wel goed maakt. We zitten hier tenslotte in schowcase "foto's die je zelf echt goed vind en je eventueel zou inzenden voor een expositie of fotowedstrijd".

                Oorspronkelijk geplaatst door De Pat Bekijk bericht
                Misschien heb jij wel ergens de 'perfecte' paddo foto's? Ik zie het graag.
                De dag dat ik de perfecte foto maak stop ik met fotograferen en ga ik iets anders doen.
                Maar houd in ieder geval het onderdeel macro en close up in het oog, de juweeltjes zullen er stilaan beginnen komen.
                Last edited by photogRAF; 8 september 2008, 16:40.
                Vriendelijke groeten,Raf

                www.rafvandenbogaert.be

                Comment


                • #9
                  Re: Toch al een beetje herfstsfeer....

                  Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                  Je geeft het zelf al aan "het gras rondom en in de voorgrond stoort enorm"
                  De omgeving rondom de paddestoel is een warboel, maar niemand zegt dat een paddestoel er helemaal moet opstaan. Je zou ook kunnen kiezen en detail van de paddestoel op te nemen.

                  Daarbij komt nog dat niet van elke paddestoel een mooie boeiende foto kan gemaakt worden.
                  Soms moet je ook wel weten wat je niet moet fotograferen. En dat is misschien wel de belangrijkste tip voor de digitale fotograaf.
                  Ik ben van mening dat er beslist wel iets mag te zien zijn van de paddo in z'n omgeving. Het hoeft niet allemaal met een beperkte scherptediepte in een mooie dof. Akkoord dat het onderwerp dan wel mooi afgezonderd staat van de achtergrond, maar moet dit altijd?
                  Ik heb er de omgeving bewust zo bijgenomen om dan met de bewerking een herfstsfeertje te creëeren. De paddo tussen het afstervende gras met nog wat resterende gele zomerbloemetjes. De natuur zoals het is...



                  Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                  Zoek volgende keer naar een paddestoel die in een mooie omgeving staat, kadreer deze in de best mogelijke positie, zorg dat het licht goed zit, stuur het eventueel (indien nodig) wat bij met flitslicht of reflectieschermen.

                  Je moet het natuurlijk niet met mij eens zijn, maar vertel mij dan wel wat deze foto dan wel goed maakt. We zitten hier tenslotte in schowcase "foto's die je zelf echt goed vind en je eventueel zou inzenden voor een expositie of fotowedstrijd".

                  Flitsen ed is niet aan mij besteed. Ik zal altijd zoveel mogelijk gebruik maken van natuurlijk licht.

                  Ik persoonlijk vind de foto's voor mezelf wel geslaagd, en blijkbaar enkelen hier en op andere fora ook wel.
                  Het draait me vooral om het herfstsfeertje zoals ik al in de titel aangaf.

                  Maar uiteraard draait het allemaal om een kwestie van smaak. Wat voor de één mooi is kan voor de ander nietsbetekenend zijn. Respect voor alle kritiek, zolang het maar opbouwend is.
                  http://depat3103.wix.com/pvanwaesphotography

                  Comment


                  • #10
                    Re: Toch al een beetje herfstsfeer....

                    Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                    Sorry, ik zou niet weten wat hier zo goed aan is, er staan paddestoelen op, ja en dan, er is niet de moeite gadaan een interessante compositie te maken, er zijn te veel storende elementen.
                    Neen sorry voor mij hoort dit niet hier in showcase.
                    die tweede toch wel vind ik
                    gegroet, Ludo

                    Comment

                    Working...
                    X