Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon lens voor beginner?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon lens voor beginner?

    Ik ben van plan een Nikon D60 te kopen. Maar ik ben nog steeds mijn hersenen aan het pijnigen over welke lens nu het beste is. Zelf ben ik maar een beginner fotograaf en de foto's zouden vooral mensen, mijn ratten en alledaagse dingen zijn. Nu hebben ze me bij 'camera' vertelt dat de lens best VR en AF-s is. Welke raden jullie mij aan? Mijn budget zit ongeveer rond de 900 a 1000euro voor het totaalpakket van camera en lens. Koop ik het beste een kit of lens en toestel apart? Al direct twee soorten lenzen kopen, lijkt me als beginneling, nog al ingewikkeld.

    Bedankt!

  • #2
    Re: Nikon lens voor beginner?

    Wat met de raad die je gegeven werd over de 1 of 2 kitlenzen? Die houdt toch steek? Dit zijn prima lenzen om mee aan de slag te gaan. Goeie optische kwaliteit en flexible range met deze 2 lenzen.
    Reviews over deze kitlenzen kan je hier vinden.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon lens voor beginner?

      Misschien net iets (een eurootje of 5) boven je budget... de 18-200 VR.
      Voor mij was de D80 + 18-200VR het basispakket. Nog geen moment spijt van gehad. Geen lenswissels. Van groothoek tot redelijke zoom, een goed werkende VR.
      Ik heb wel gezien dat de D60 nu ook in pakket aangeboden wordt met de 18-105VR, wat een stuk goedkoper is. Een nieuwe lens, nog niet gezien hoe ze uit de tests komt.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon lens voor beginner?

        @Twizter: ja, ik weet het. Maar omdat dit topic specifiek over lenzen gaan, heb ik de vraag hier nogmaals gesteld. Ik ben een leek op het gebied van lenzenaankopen en daarom probeer ik zoveel mogelijk meningen te vinden. Bedankt voor de link naar de reviews.

        @FestinaLente: de 18-200VR is me net iets te duur.

        Momenteel ben blijven de opties open voor:
        - Nikon D60 AF-S DX 18-55mm F 3.5-5.6 VR
        - Nikon D60 Kit AF-S DX 18-105G VR
        - Nikon D60 AF-S DX 18-55VR/55-200mm VR

        en ik weet het nog steeds niet..

        ps: zitten in die kits van konijnenberg ook een lader, kabel voor computer,..?

        Comment


        • #5
          Re: Nikon lens voor beginner?

          Oorspronkelijk geplaatst door Karen. Bekijk bericht
          ps: zitten in die kits van konijnenberg ook een lader, kabel voor computer,..?
          Zit er altijd bij...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon lens voor beginner?

            Voor €779 heb je hier de body met alle toebehoren zoals je eerder vroeg en 2 van je opgegeven lenzen.

            Je andere opgegeven lens (18-105 VR) is nog maar pas aangekondigd (27/08/08) en nog geen reviews van te vinden. Als we op zijn specs mogen afgaan zal dit zeker geen slechte lens zijn met een prijs van €269 en dit samen met de D60 body aan €469 kom je aan een totaalbedrag van €738

            Reken echter nog op de aankoop van een tas/rugzak, geheugenkaart(en), extra batterij.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon lens voor beginner?

              Als je met een budget van 1000 euro zoekt kun je wellicht ook het 2e hands aanbod in de gaten houden: tal van D60 en D40x voor heel weinig geld.
              Dan geef je samen met een kitlens misschien maar 300-400 euro uit en kun je eerst wat ervaring op doen.
              Al doende kom je er dan vanzelf achter wat je te kort komt: lichtsterkte of bereik.
              Ook kun je denken aan d80, die komen binnenkort volop te koop voor 300-400 euro met het uitkomen van de D90, hierop kun je bijvoorbeeld voor weinig geld de 1.8 50mm als portretlens inzetten met behoud van AF.

              Het budget dat je over houdt kun je dan later besteden als je hebt uitgevogeld waar je behoefte aan hebt.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Nikon lens voor beginner?

                Ik ben nog steeds aan het twijfelen..
                welke zouden jullie kiezen?
                - Nikon D60 Kit AF-S DX 18-105G VR
                - Nikon D60 AF-S DX 18-55VR/55-200mm VR

                en kan je bij konijnenberg zomaar binnenspringen of moet je eerst een internet bestellen doen?

                Bedankt!

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon lens voor beginner?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Karen. Bekijk bericht
                  en kan je bij konijnenberg zomaar binnenspringen of moet je eerst een internet bestellen doen?
                  Je kan daar zomaar binnen springen, zelfs een tas koffie drinken, tijdens de openingsuren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon lens voor beginner?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Karen. Bekijk bericht
                    Ik ben nog steeds aan het twijfelen..
                    welke zouden jullie kiezen?
                    - Nikon D60 Kit AF-S DX 18-105G VR
                    - Nikon D60 AF-S DX 18-55VR/55-200mm VR

                    en kan je bij konijnenberg zomaar binnenspringen of moet je eerst een internet bestellen doen?

                    Bedankt!
                    Ik zou hier resoluut voor de combinatie met 2 lenzen gaan. Waarom? Als de 18-200 VR te duur is en je wil toch tele behouden, vind ik de combo met 2 lenzen het beste alternatief,de 18-105 vind ik erg kort aan de telekant.

                    PS ; bij Konijn kan je zo binnen ( met als extraatje lekkere koffie ( als de machine niet stuk is ))
                    Last edited by Franciskine; 9 september 2008, 18:41.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon lens voor beginner?

                      In jouw plaats zou ik voor de kit gaan
                      Waarom ? Ofwel raak je verslaafd aan fotografie en ga je zowieso ander materiaal kopen, ofwel laat je het boeltje na verloop van tijd links liggen
                      In elk geval beperk je op die manier de (instap)kosten

                      Trouwens, het bereik 18-105 is best leuk - zelf heb ik momenteel ook niet meer dan dat - op 1mm na dan én lichtsterk
                      Canikon 40D - D200, D300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon lens voor beginner?

                        Dank je wel allemaal! Jullie waren een grote hulp voor mij..
                        Dan spring ik (hopelijk deze week nog) binnen bij Konijnenberg.

                        Groetjes!

                        Ps: ik ga voor de kit met beide lenzen..

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon lens voor beginner?

                          Goed plan, veel plezier met je aankoop alvast! Laat de plaatjes maar komen!
                          ---------------- Ik doe niet meer mee

                          Comment

                          Working...
                          X