Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeiss teaser...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zeiss teaser...

    Kijk eens naar deze 'teaser' in de header. Carl Zeiss gaat een mount toevoegen aa haar gamma.

    Ik vermoed dat dit de EF-mount zal zijn...

    Camera lenses from ZEISS stand for maximum imaging quality. For photography – whether SLR or mirrorless system cameras – millions of photographers put their trust in ZEISS lenses.
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

  • #2
    Re: Zeiss teaser...

    Sugar, als mount-beotier (ik ken enkel de F mount) ben ik gaan googelen naar de EF mount en heb daar gevonden dat het om de Canon (EOS) gaat. In die google zat een atikel dat beweerde dat Canon de precieze specs van de EF mount niet meedeelt aan derden, en dat er dus regelmatig compatibiliteitsproblemen zijn: auteur haalde een Sigmalens aan die het deed op een ouder EOS model maar niet op zijn opvolger. Klopt dat, en neemt CZ een risico als ze inderdaad een EF mount uitbrengen? (hoewel, veel dialoog is er blijkbaar niet tussen een MF CZ lens en de body).
    erik, Nikon materiaal

    'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

    Comment


    • #3
      Re: Zeiss teaser...

      Als ze nu inderdaad eens een EF mount op de markt zouden zetten... dat opent perspectieven!

      Comment


      • #4
        Re: Zeiss teaser...

        Meer:

        klik
        Mvg Tim

        Comment


        • #5
          Re: Zeiss teaser...

          Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
          Als ze nu inderdaad eens een EF mount op de markt zouden zetten... dat opent perspectieven!
          VOilà : 't is nu blijbkbaar officieel



          Zeiss brengt ook de Distagon 21 mm/2.8 uit, en dat voor 1400 EUR.
          Dit is volgens een aantal testen één van de allerbeste breedhoeken die ooit geproduceerd werden (alhoewel ze volgens mij onvoldoende gecorrigeerd is voor barrel distortion). Met adaptor bruikbaar op 1Ds en 5D.
          Op dit moment wordt de Contaxversie van deze lens tweedehands voor 4000 USD verhandeld.

          Aangezien je dan een adaptor nodig hebt en bovendien géén terugkoppeling van het diafragma; denk ik dat die tweedehandsprijzen plots in waarde gaat zakken
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

          http://supermasj.zenfolio.com

          Comment


          • #6
            Re: Zeiss teaser...

            1 word : W000h00000
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

            Comment


            • #7
              Re: Zeiss teaser...

              Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
              VOilà : 't is nu blijbkbaar officieel

              //breekt spaarvarken open en begint vast te tellen...

              Comment


              • #8
                Re: Zeiss teaser...

                En die manual focus? Geen bezwaren tegen?
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Zeiss teaser...

                  Leuk voor de canon gebruikers...

                  Een Dpreview melding

                  gr.
                  Elmo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zeiss teaser...

                    Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                    En die manual focus? Geen bezwaren tegen?
                    Ach, als het objectief echt goed is, dan stap ik daar wel overheen. Over de beeldkwaliteit lopen de meningen nogal uiteen heb ik begrepen. Eerst maar eens afwachten wat het ding daadwerkelijk brengt - maar meer keuze is altijd goed. Al vraag ik me af waarom ze niet begonnen zijn met die onnavolgbare 20mm...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zeiss teaser...

                      Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                      Sugar, als mount-beotier (ik ken enkel de F mount) ben ik gaan googelen naar de EF mount en heb daar gevonden dat het om de Canon (EOS) gaat. In die google zat een atikel dat beweerde dat Canon de precieze specs van de EF mount niet meedeelt aan derden, en dat er dus regelmatig compatibiliteitsproblemen zijn: auteur haalde een Sigmalens aan die het deed op een ouder EOS model maar niet op zijn opvolger. Klopt dat, en neemt CZ een risico als ze inderdaad een EF mount uitbrengen? (hoewel, veel dialoog is er blijkbaar niet tussen een MF CZ lens en de body).
                      Ik denk dat , om te voldoen, WEL veel dialoog moet zijn:
                      -Focus bevestiging
                      -Diafragma moet aan de body worden doorgegeven voor de belichting.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zeiss teaser...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Ik denk dat , om te voldoen, WEL veel dialoog moet zijn:
                        -Focus bevestiging
                        -Diafragma moet aan de body worden doorgegeven voor de belichting.
                        Ik denk eerder het omgekeerde: de body geeft het gewenste diafragma door aan het objectief.

                        Als je goed kijkt zit er geen diafragmaring op die Zeiss...

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zeiss teaser...

                          http://en.conurus.com/index.html bouwt al een tijdje CZ lensjes om voor EF mounts.
                          Sinds ik mijn Contax N digital aan de wilgen heb gehangen (in de vitrine dus) heb ik er al een 3 laten ombouwen. Het kost wat maar dan heb je ook wat.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zeiss teaser...

                            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            Ik denk eerder het omgekeerde: de body geeft het gewenste diafragma door aan het objectief.

                            Als je goed kijkt zit er geen diafragmaring op die Zeiss...

                            Dave
                            Des te beter, stopped down fotograferen is toch echt niet meer van deze tijd (hoewel ik het toch nog veel doe).

                            Comment

                            Working...
                            X