Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70 200 2.8 L + 1.4 kenko of soligor ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70 200 2.8 L + 1.4 kenko of soligor ?

    Heb hier al gelezen dat de canon EF 70 200 2.8 L zich goed gedraagt met een 1.4 extender. Is voor occasioneel gebruik, tot ik centen heb voor de 100 400 L . Met de welke van drie bovenstaande halen jullie de beste resultaten (af, scherpte ) ?
    De canon vind ik een beetje duur ( 260 euro ), tenzij er een groot kwaliteits verschil zou zijn.
    Heeft iemand voorbeeld foto's ?

    ps: en die extensiontubes ? zal wel helemaal niks zijn ??

    bedankt
    Marc
    Last edited by MDY; 5 september 2008, 21:59.
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

  • #2
    Re: Canon 70 200 2.8 L + 1.4 kenko of soligor ?

    Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
    Heb hier al gelezen dat de canon EF 70 200 2.8 L zich goed gedraagt met een 1.4 extender. Is voor occasioneel gebruik, tot ik centen heb voor de 100 400 L . Met de welke van drie bovenstaande halen jullie de beste resultaten (af, scherpte ) ?
    De canon vind ik een beetje duur ( 260 euro ), tenzij er een groot kwaliteits verschil zou zijn.

    ps: en die extensiontubes ? zal wel helemaal niks zijn ??

    bedankt
    Marc
    Extension tubes zijn niet bedoeld om je telebereik te vergroten, maar om je vergrotingsfactor van je lens te vergroten (voor close up gebruik dus). Sterker nog, met gebruik van extension tubes verlies je de mogelijkheid om tot oneindig te focussen.

    Ik kan me vergissen maar volgens mij zijn de teleconverters en extension tubes van Soligor en Kenko identiek. Met andere woorden.. komt uit dezelfde fabriek... Zorg in beide gevallen dat je de PRO versie koopt. Wat ik ervan gelezen heb zijn die beter (en daardoor dus ook duurder....)
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70 200 2.8 L + 1.4 kenko of soligor ?

      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      Extension tubes zijn niet bedoeld om je telebereik te vergroten, maar om je vergrotingsfactor van je lens te vergroten (voor close up gebruik dus). Sterker nog, met gebruik van extension tubes verlies je de mogelijkheid om tot oneindig te focussen.

      Ik kan me vergissen maar volgens mij zijn de teleconverters en extension tubes van Soligor en Kenko identiek. Met andere woorden.. komt uit dezelfde fabriek... Zorg in beide gevallen dat je de PRO versie koopt. Wat ik ervan gelezen heb zijn die beter (en daardoor dus ook duurder....)

      juist van die extension tubes, heeft er niks mee te maken.
      daar kan ik van m'n 50 mm een soort 1:2 macro van maken ?
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70 200 2.8 L + 1.4 kenko of soligor ?

        Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
        juist van die extension tubes, heeft er niks mee te maken.
        daar kan ik van m'n 50 mm een soort 1:2 macro van maken ?
        Zoiets idd.... hoeveel de vergroting precies is hangt af van de hoeveelheid mm's aan extension tubes je ertussen knoopt.... Hier vind je ook nog enige uitleg hierover (wel in 't Engels)
        www.indetailfotografie.nl

        Comment

        Working...
        X