Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eguismeim - Impressies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eguismeim - Impressies

    Op een nogal sombere dag in de Vogezen toch wat kleur gevonden
    in het bekende Eguisheim.
    Deze beelden zijn het resultaat van telkens drie belichtingen die "geblend" werden.









    Resolutie aangepast, Dyafani
    Last edited by Soeki Wan; 6 september 2008, 09:12.
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

  • #2
    Re: Eguismeim - Impressies

    Erg leuke opgewekte kleurtjes ....maar de bewegingsonscherpte zijn een domper op de vreugde.
    Heb je een statief gebruikt? De minste beweging (of stevige wind) zorgen ervoor dat je onscherpte krijgt als je de foto's blend. Vooral in de laatste foto is de bewegingsonscherpte erg storend.
    Homo Sapiens Pentaxiensis

    Comment


    • #3
      Re: Eguismeim - Impressies

      Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
      Erg leuke opgewekte kleurtjes ....maar de bewegingsonscherpte zijn een domper op de vreugde.
      Heb je een statief gebruikt? De minste beweging (of stevige wind) zorgen ervoor dat je onscherpte krijgt als je de foto's blend. Vooral in de laatste foto is de bewegingsonscherpte erg storend.
      In het derde beeld is er inderdaad onscherpte bij de planten links in beeld.
      Dit is veroorzaakt door wat wind. Alles werd opgenomen met statief en
      draadontspanner. Toch kon ik het niet laten om ook het derde beeld hier
      te plaatsen want ik vond dit een van de leukste locaties en compo.
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

      Comment


      • #4
        Re: Eguismeim - Impressies

        Het is dat jullie het benoemen als negatief.
        Voor mij maakt dit de foto juist levendiger, werkelijker, echter en ademend van sfeer.
        ik ben hier ook al eens ooit geweest.
        Vogezen, lekker goed eten, fijne wijn, fijne kleinere hotelletjes en uren , uren , uren lange wandelingen door de bossen.

        Aaah, die sfeer is hier geheel en al gevangen
        Deze bewerkingsvorm heb ik al eens vaker geroemd omdat hij succesvol is toegepast en niet is overbewerkt.
        Fantastisch goed de ballans gehouden tussen het bewerken en de fotografische weergave origineel behouden en zo mooi mogelijk weergeven..
        Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

        Comment


        • #5
          Re: Eguismeim - Impressies

          nummer 1 voor mij, erg typerend!

          Comment


          • #6
            Re: Eguismeim - Impressies

            Toch erin geslaagd wat kleur te geven aan een sombere dag (en dat bedoel ik in meer dan 1 betekenis)
            Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

            Comment

            Working...
            X