Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hof ter Saksen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hof ter Saksen

    Nieuwe lens en body nog efkes op de proef gesteld . . .





    Groetjes,

    Den Door
    Last edited by Den Door; 4 september 2008, 19:34.
    My site : http://www.photografie.be

  • #2
    Re: Hof ter Saksen

    Mooie eerste, goede compositie
    Gewone tweede

    Comment


    • #3
      Re: Hof ter Saksen

      Als je 2 foto's post die samen een geheel vormen mogen de kleuren wél op elkaar afgestemd zijn vind ik. #2 is veel te warm (rood + geel + densiteit) in vergelijking met zijn compagnon.
      Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

      Comment


      • #4
        Re: Hof ter Saksen

        Knappe eerste
        Mvg Tim

        Comment


        • #5
          Re: Hof ter Saksen

          ga voor de eerste opname, al het het haantje wat meer ruimte mogen hebben en die drie blaadjes juist iets minder.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Hof ter Saksen

            Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
            Als je 2 foto's post die samen een geheel vormen mogen de kleuren wél op elkaar afgestemd zijn vind ik. #2 is veel te warm (rood + geel + densiteit) in vergelijking met zijn compagnon.
            Ben ik het niet mee eens.
            De lichtval is dermate anders dat de reflectie van datzelfde licht een geheel anders lijkende kleur geeft en dat mag als werkelijkheid zeker worden weergegeven.
            Daarnaast zie je in de frontfoto die kleur al in vele mate minder maar wel duidelijk weergegeven.
            Het zou geen probleem zijn indien het enigszins wat wordt bijgetrokken op foto 1. Maar mijn voorkeur heeft het niet.
            Foto 2 lijkt me een juiste weergave van de werkelijkheid.

            Verder geweldige weergave van een gevelvorm na het totaal aanzicht.
            Kijk, hier mis ik op foto 2 die voet niet, hier hoeft geen voet omdat het geheel al is getoond
            Sterker nog hier zou dat zelfs misstaan.
            Dit is de enige juiste architectonische wijze van weergeven van opvallende features van deze gevel.
            Deze op zeer correcte wijze benadrukkend.

            Helemaal goede fotokes .
            Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

            Comment


            • #7
              Re: Hof ter Saksen

              Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
              Ben ik het niet mee eens.
              De lichtval is dermate anders dat de reflectie van datzelfde licht een geheel anders lijkende kleur geeft en dat mag als werkelijkheid zeker worden weergegeven.Het zou geen probleem zijn indien het enigszins wat wordt bijgetrokken op foto 1. Maar mijn voorkeur heeft het niet.
              Foto 2 lijkt me een juiste weergave van de werkelijkheid.
              Een foute kleurbalans herkennen is blijkbaar niet zo eenvoudig voor sommige!
              Hier een link waar je kunt leren hoe je je kleuren juist krijgt: http://www.marc-en-ciel.be/pdf/kleur...e/123kleur.pdf
              Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

              Comment


              • #8
                Re: Hof ter Saksen

                Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
                Een foute kleurbalans herkennen is blijkbaar niet zo eenvoudig voor sommige!
                Hier een link waar je kunt leren hoe je je kleuren juist krijgt: http://www.marc-en-ciel.be/pdf/kleur...e/123kleur.pdf

                Hoi Robo

                Heel hartelijk ebdankt voor het aangeven van deze link naar een handleiding waarmee ik naderhand een foto op een eenduidige wijze terug kan bewerken middels een voorafgewogen wit balans opname.
                Zekerzal deze van pas komen en zal ik er mijn voordel mee doen.

                Maar, ik begrijp wat je bedoeld, maar dat bedoelde ik niet.
                Mogelijk heb ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt.
                Ik zelf vind het prima als je door een andere positie, een andere belichting een andere kleurtoonzetting krijgt die overigens wel op elkaar te herleiden moet zijn.
                De eerste foto is mogelijk net even wat bleker dan zou mogen, getuige de tweede foto zijn kleurenpallet en jouw reactie.
                Maar kleurverschil door positieverschil en verschil in lichtinval hoeft van mij in het geheel niet gecorrigeerd te worden.
                Dat mag van mij wel.

                Maar nogmaals bedantk voor die PDF ik doe er mijn voordeel mee.
                Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                Comment


                • #9
                  Re: Hof ter Saksen

                  Knappe eerste, al zouden ze wel den HoF eens moeten onderhouden
                  Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                  www.cromagnonman.be

                  Comment

                  Working...
                  X