Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede combinatie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede combinatie?

    Zijn deze lenzen goed te combineren, nl... Canon Tele EF 300 mm f/4 L IS USM en EF-S 17-55mm F/1:2.8 IS USM. Wil er mij iemand vertellen welke lens voor wat kan dienen. Zoals bv; portret, gebouwen/architectuur, dieren, reportages van huwelijken en communies, natuur, enz...
    Alvast bedankt voor degenen die even de moeite doen.
    Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

  • #2
    Re: Goede combinatie?

    Die canon prime (300 mm) wordt vooral gebruikt tijdens airshows en voor natuurfotografie geloof ik. Al dan niet in combinatie met een 1,4x converter.

    De 17-55 IS lijkt me een goede standaardlens, superieure beeldkwaliteit en lichtsterk. Dus, portret, concert, landschap, etc.

    Maar eh, zonder mij te willen moeien... maar is het niet verstandiger eerst uit te vissen wat je wilt fotograferen om daar dan je lenzen aan aan te passen?
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: Goede combinatie?

      't Is zeker niet lullig bedoeld hoor....

      maar 'k snap je vraag niet.... Volgens jouw onderschrift heb jij deze lenzen zelf... Dan kun je voor jezelf toch uitmaken waarvoor deze lenzen (voor jou) bruikbaar zijn, en of het voor jou een handige een handige combi is (om mee te nemen neem ik aan?)

      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Goede combinatie?

        Vandaar mijn vraag, eerst weten voor wat welk materiaal. In ieder geval van harte bedankt en hopelijk komen er nog meer van deze zinnige reacties. Want mijn ervaring op deze forum heeft al bewezen dat sommige antwoorden niets vooruitbrengen. Een voorbeeldje; iemand stelt een vraag en krijgt als antwoord, en ik citeer " probeer het zelf eens uit" tja met wat zijn we dan bezig. Uiteraard heeft deze die de vraag stelt dit al honderden malen zelf uitgeprobeerd maar komt er dikwijls niet uit, of om te weten of hij/zij wel goed bezig zijn en of er geen betere mogelijkheid bestaat. het gaat hier toch om raad vragen, toch! Mocht de leraar waarbij ik les volg zo reageren dan zou ik iedereen aanraden deze cursus te volgen, snap je. Nu ni afkomen... "wel vraag het daar eens aan"
        Last edited by SteFoto; 4 september 2008, 19:30.
        Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

        Comment


        • #5
          Re: Goede combinatie?

          Inderdaad, maar we weten nu nog altijd niet goed wat de bedoeling is.

          Ga je binnenkort op stap met enkel deze twee lenzen? Wil je iemand anders adviseren over een aankoop?
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

          Comment


          • #6
            Re: Goede combinatie?

            Markel kan misschien de vraag eens volledig lezen.
            Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

            Comment


            • #7
              Re: Goede combinatie?

              Neen, gewoon zou ik graag weten waarvoor welke lens meestal gebruikt wordt, sorry maar een beginner kan misschien rare vragen stellen.
              Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

              Comment


              • #8
                Re: Goede combinatie?

                Mijn ervaring? Zowat elke lens kan voor gelijk wat gebruikt worden, doch de éne zal gemakkelijker werken dan een andere...

                vb: een 70-200 kan perfect gebruikt worden als close-up lens voor vlinder, doch met een macrolens kan je dichter komen en zal je je onderwerp 1:1 kunnen weergeven.

                Niet iedereen zal begrijpen dat een beginner zo'n prachtig arsenaal aan materiaal bijeenkoopt om dan even te gaan uitvissen waarvoor je al dat prachtig spul kunt gebruiken. Jammer genoeg heerst er daarnaast ook nog een hoop jaloezie en sommigen zullen vast betwisten of je dat materiaal uberhaupt hebt.

                Anyway, ik zeg dat iedereen maar moet doen en laten wat ie wil. Probeer je lenzen gewoon uit en je zult zelf snel ontdekken waarvoor ze het meest geschikt zijn.

                EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS - basically dezelfde lenzen, de IS versie is lichtsterker en beter qua kwaliteit, waardoor de kitlens overbodig wordt?

                Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 - macrolens en ook bruikbaar als portretlens. Lichtsterk en bied je wat meer speelruimte ten opzichte van je onderwerp.

                Telezoom Canon EF 70-300 mm f 4-5.6 IS USM - gebruik ik als vliegtuig-spotterslens en tijdens buitenschoots als het mooi weer is.

                Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS - natuurfotografie, spotterslens (airshow), close-up lens - superieure beeldkwaliteit.
                Last edited by Omag; 4 september 2008, 19:46.
                Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                Comment


                • #9
                  Re: Goede combinatie?

                  Mijn ervaring leert me dat je beter een centje meer uitgeeft aan beter materiaal dan aan materiaal waarvan je later ontdekt... dit is het toch ook niet, ik had er meer van verwacht. In de cursus en hier op bd heb ik geleerd dat je beter meer geld uitgeeft aan (semi)professionele lenzen dan aan je boddy. En mijn overgrootmoeder heeft mij geleerd dat goedkoop kopen duur kopen is.
                  Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goede combinatie?

                    Ik vind het toch raar dat je gewoon met je eigen materiaal kunt uitproberen hoe het je zou bevallen. Het bereik heb je al, de kwaliteit van de genoemde lenzen is alleen veel beter.
                    Uit je vraag is niet duidelijk of je dan alleen deze 2 lenzen wilt behouden of deze blijft combineren met o.a. je macro lens en je telezoom.
                    Voor algemeen gebruik is het gat te groot tussen 55 en 300mm. Dan zou ik gezien de kwaliteit en hanteerbaarheid eerder kiezen voor de 70-200 als telelens in f4 of f2.8 variant.
                    Wil je weten wat voor foto's je ermee kunt maken dan zoek je die gewoon in pbase.com. tests staan op photozone.de

                    Markel kan misschien de vraag eens volledig lezen.
                    vind ik eerlijk gezegd nogal een onbeleefde reactie. Eerst een vraag stellen waar je gemakkelijk zelf uit kunt komen (en dan zo algemeen dat je er met goed fatsoen geen antwoord op kunt geven) en dan een ander beschuldigen dat ie te weinig moeite doet
                    Last edited by Spanjaart; 4 september 2008, 20:20.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goede combinatie?

                      Dit is al een zeer geslaagd antwoord waarbij velen, ik dus ook (zeker), veel van opsteek. Bedankt Spanjaart. Dit zal dan waarschijnlijk mijn volgende lens worden en de Telezoomlens EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM zal ik eerst verkopen.
                      Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goede combinatie?

                        Ook Omag bedankt, voor je uiteenzetting, da's pas leerzame uitleg. Hier kan ik nog veel van leren op deze manier... bedankt.
                        Last edited by SteFoto; 4 september 2008, 20:31.
                        Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goede combinatie?

                          Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
                          Markel kan misschien de vraag eens volledig lezen.
                          Nogmaals.... mijn reactie was niet lullig bedoeld.... en ik héb jouw vraag ook volledig gelezen... net zoals jouw vorige topics en waarin ik ook serieuze reacties heb gegeven.... Lullige reacties geven ligt niet in mijn aard. Ga wat mij betreft alle dik 1100 posts van mij op BD maar na.......

                          Maar het bevreemdt mij dat je wel een hele (topkwaliteit) glaswinkel in huis hebt maar kennelijk geen idee hebt wat je er mee kunt doen.... (En dat heeft wat mij betreft overigens helemaal niets van doen dat ik betwist óf je dit materiaal hebt of niet en 't heeft al helemaal niet met jaloersie te maken. Jaloersie ligt ook niet in mijn aard)
                          En wat mij dan nog meer bevreemdt.... is dat je kennelijk ook (nog) niet de moeite hebt genomen om dit zelf te onderzoeken door gewoon lekker te gaan experimenteren...

                          Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
                          Mijn ervaring leert me dat je beter een centje meer uitgeeft aan beter materiaal dan aan materiaal waarvan je later ontdekt... dit is het toch ook niet, ik had er meer van verwacht. In de cursus en hier op bd heb ik geleerd dat je beter meer geld uitgeeft aan (semi)professionele lenzen dan aan je boddy. En mijn overgrootmoeder heeft mij geleerd dat goedkoop kopen duur kopen is.
                          Op zich overschot van gelijk. Maar ik betwijfel of het kopen van duur topglas zonder dat je weet waarvoor je het wilt/ kunt gebruiken niet eventueel duurkoop is of anders zou kunnen zijn....
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goede combinatie?

                            Beste Omag, ik ben eens een kijkje gaan nemen op je site, prachtige foto's. Een vraagje de foto's met de vliegtuigen, zie link http://omagphotography.web-log.nl/.s...17020801_2.jpg zijn deze gemaakt met de Telezoom Canon EF 70-300 mm f 4-5.6 IS USM . Zo ja dan ga ik toch wat wachten om deze te verkopen hoor. Gewoon buitengewoon prachtig.
                            Last edited by SteFoto; 4 september 2008, 20:54.
                            Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goede combinatie?

                              Oké Markel ik weet het dat je het niet zo bedoelde, er zijn er natuurlijk altijd die alles dramatiseren terwijl ik het ook goed bedoelde, ik wou gewoon vragen of je mijn vraag wel goed begrepen had. Het zou toch kunnen, zoals dikwijls het geval is, dat een vraag niet goed begrpen werd. laat ons nu stoppen met kibbelen, ik kom hier om veel bij te leren over fotografie, en bedankt voor je reacties. Hopelijk tot later.
                              Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

                              Comment

                              Working...
                              X