Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telezoomlens canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • telezoomlens canon

    ik heb momenteel een canon 450d met een sigma 17-70 lens, ben hier erg tevreden over, maar wil er nu toch ook een telelens bij kopen...
    ik denk aan een 70-200
    ik heb al wat rondgekeken op internet e.d. maar ben er nog niet helemaal uit.

    Dit zijn de lenzen die ik heb gevonden en die dus ook zeker kans maken:

    Sigma 70-200mm F/2.8
    Canon EF 70-200mm F/4.0
    Canon EF 70-200mm F/2.8

    Er zit hierbij ook wel wat prijsverschil en een duurdere betekend dus ook dat het langer duurt voordat ik hem kan kopen.
    Ik ben scholier met een krantenwijk, dus het geld gaat niet echt snel

    welke lens raden jullie me aan om te kopen?
    of heeft iemand misschien nog een ander interessant alternatief?
    ik hoor het graag
    en zal ik voor een nieuwe gaan of 2e hands?

  • #2
    Re: telezoomlens canon

    Houd er ook rekening mee dat de Canons met en zonder IS (image stabilization) komen.
    De lichtsterke (f/2,8) mét IS kost wel € 1525 bij Fotokonijnenberg! Weet ook dat dit een erg zware lens is. Bijzonder geschikt als je aan concertfotografie of indoors sportfotografie zou doen.

    Maar iemand als SimplePhotography kan je meer vertellen (hij heeft de f/4 versie, met IS, meen ik). De f/4 zou "een van de scherpste lensen" in het Canon gamma zijn.

    Zonder IS zijn er regelmatig Canon 70-200 lensen in de aanbieding hier, maar persoonlijk zou ik voor een IS gaan.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: telezoomlens canon

      Oorspronkelijk geplaatst door JMV Bekijk bericht
      ik heb momenteel een canon 450d met een sigma 17-70 lens, ben hier erg tevreden over, maar wil er nu toch ook een telelens bij kopen...
      ik denk aan een 70-200
      ik heb al wat rondgekeken op internet e.d. maar ben er nog niet helemaal uit.

      Dit zijn de lenzen die ik heb gevonden en die dus ook zeker kans maken:

      Sigma 70-200mm F/2.8
      Canon EF 70-200mm F/4.0
      Canon EF 70-200mm F/2.8

      Er zit hierbij ook wel wat prijsverschil en een duurdere betekend dus ook dat het langer duurt voordat ik hem kan kopen.
      Ik ben scholier met een krantenwijk, dus het geld gaat niet echt snel

      welke lens raden jullie me aan om te kopen?
      of heeft iemand misschien nog een ander interessant alternatief?
      ik hoor het graag
      en zal ik voor een nieuwe gaan of 2e hands?

      dus hoe goedkoper, hoe sneller je hem hebt. De Sigma is best OK, maar niet fantastisch als je hem vergelijkt met die van Canon. De f4 is erg goed, maar op pakweg 200mm heb je wel 1/320 nodig om nog gegarandeerd bewegingsvrije foto's te maken. Met IS is ie duurder uiteraard, maar kan je theoretisch tot ongeveer 1/30 gaan, en mij is het ook al aan 1/15 gelukt zonder statief.
      Die zonder IS vind je hier tweedehands voor rond de 450€, die met IS aan 800-850€.
      Mocht je de tweede overwegen, dan is het alternatief nog de 70-200 2.8 zonder IS. Zou iets minder scherp zijn, maar in de praktijk zal je dat volgens mij niet eens zien, en die gaat tweedehands tussen de 850-900€. De versie met IS tussen de 1200-1400€, afhankelijk van de staat, soms ook goedkoper.

      De Sigma zou ik niet doen, dan eerder nog de f4 van Canon voor zowat dezelfde prijs.

      Dat is wat ik ervan denk.
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: telezoomlens canon

        bedankt! Ik denk er nog even rustig over na (heb het geld nu toch nog niet...)

        Comment


        • #5
          Re: telezoomlens canon

          Ik heb de canon f4 gehad en heb nu de 2.8 Is. In scherpte merk ik geen verschil, maar 2.8 en IS heeft natuurlijk zijn voordelen.
          Als je met een beperkt budget zit zou ik voor de gulden middenweg gaan en de canon F4 kopen.
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

          Comment


          • #6
            Re: telezoomlens canon

            Ik verkoop mijn Sigma 70-200 mm omdat ik een echte lens voor reisfoto's wil.

            Hij staat hier op BD

            Comment


            • #7
              Re: telezoomlens canon

              Oorspronkelijk geplaatst door JMV Bekijk bericht
              ik heb momenteel een canon 450d met een sigma 17-70 lens, ben hier erg tevreden over, maar wil er nu toch ook een telelens bij kopen...
              ik denk aan een 70-200
              ik heb al wat rondgekeken op internet e.d. maar ben er nog niet helemaal uit.

              Dit zijn de lenzen die ik heb gevonden en die dus ook zeker kans maken:

              Sigma 70-200mm F/2.8
              Canon EF 70-200mm F/4.0
              Canon EF 70-200mm F/2.8

              Er zit hierbij ook wel wat prijsverschil en een duurdere betekend dus ook dat het langer duurt voordat ik hem kan kopen.
              Ik ben scholier met een krantenwijk, dus het geld gaat niet echt snel

              welke lens raden jullie me aan om te kopen?
              of heeft iemand misschien nog een ander interessant alternatief?
              ik hoor het graag
              en zal ik voor een nieuwe gaan of 2e hands?
              Ik heb aanzienlijk meer te makken dan een scholier en ik adviseer toch de EF-s 55-250 , voldoet voor heel veel telewerk, ik heb em zelf ook.
              Alleen als de lichtsterkte echt telt zou je voor een 2e hands
              EF L 70-200 2.8 kunnen gaan, maar dat is een vervelend zwaar brok om mee te slepen......

              Comment


              • #8
                Re: telezoomlens canon

                Dat we daar niet aan gedacht hebben. Ik heb 'm zelf ook, en totnogtoe voldoet-ie me! Bijzonder goede prijs/kwaliteitsverhouding, niet voor niets de nieuwe kit-tele genoemd. En met IS!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: telezoomlens canon

                  Kit-tele? is die dan niet scherper dan de 17-55 kitlens?
                  Ik dacht toch van wel,..
                  Yannick Desmet 2021
                  yannickdesmet.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: telezoomlens canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
                    Kit-tele? is die dan niet scherper dan de 17-55 kitlens?
                    Ik dacht toch van wel,..
                    Wat bedoel je?
                    Hij noemt hem kittele omdat je die als kit kunt kopen: 450D + 18-55 IS + 55-250 IS in één doos

                    En verander eens je sig naar 18-55

                    Comment


                    • #11
                      Re: telezoomlens canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door MilM Bekijk bericht
                      Wat bedoel je?

                      En verander eens je sig naar 18-55

                      Ik vind de kitlens echt sucken eigenlijk, zelfs op fotos met sluitertijd 1/200 of sneller vind ik niet overdreven fantastisch, als ge bv voor een 100% crop gaat..
                      Dat is iets waar ik dus wil voor sparen, voor een lens die toch scherper is..
                      Ik krijg nooit zo een foto als van jullie gewoon omwille van die slechte lens..
                      Het zou al een hoop schelen als ze zou scherper zijn!
                      Of ligt het gewoon aan die 12mp? me dunkt niet..
                      Heeft nog iemand dat ervaren?
                      Ik begrijp gewoon niet hoe ge moet verscherpen in Photoshop want ik vind de foto er slecher uitzien door het geruis als ik verscherp :s
                      Mss een tekort aan ervaring daar kan ik helemaal inkomen maar dat ik het niet begrijp is wel een probleem..
                      Yannick Desmet 2021
                      yannickdesmet.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: telezoomlens canon

                        Beide kitlezen "sucken" niet.

                        Natuurlijk zijn er veel betere zoomlenzen tegen hogere prijzen.
                        Maar met de kitlenzen moet je toch in staat zijn om meer den behoorlijke foto's te trekken.

                        Indien dat niet lukt, zou ik zeker geen duurdere lenzen beginnen kopen, maar blijven verder oefenen tot je veel uit uw lens kan halen.

                        Dan koop je beter een goedkopere prime als je dan toch wil testen.

                        Maar een 55-250 willen vervangen door een 70-200 2.8 IS omdat je (in normale omstandigheden) slechte fotos trekt met de eerste lens is niet echt een goeie redenering

                        Comment


                        • #13
                          Re: telezoomlens canon

                          De compos zijn goe en de kadreringen zijn goed, dus daar heb ik het niet over.. Gewoon kwalitatief..
                          Yannick Desmet 2021
                          yannickdesmet.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: telezoomlens canon

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
                            Ik vind de kitlens echt sucken eigenlijk, zelfs op fotos met sluitertijd 1/200 of sneller vind ik niet overdreven fantastisch, als ge bv voor een 100% crop gaat..
                            Dat is iets waar ik dus wil voor sparen, voor een lens die toch scherper is..
                            Ik krijg nooit zo een foto als van jullie gewoon omwille van die slechte lens..
                            Het zou al een hoop schelen als ze zou scherper zijn!
                            Of ligt het gewoon aan die 12mp? me dunkt niet..
                            Heeft nog iemand dat ervaren?
                            Ik begrijp gewoon niet hoe ge moet verscherpen in Photoshop want ik vind de foto er slecher uitzien door het geruis als ik verscherp :s
                            Mss een tekort aan ervaring daar kan ik helemaal inkomen maar dat ik het niet begrijp is wel een probleem..
                            Elke lens is scherp op f:8 en met een voldoende korte sluitertijd in verhouding tot de beweging van het onderwerp en de camera
                            Neem ook enkel het centrale focuspunt en stel daarop scherp, de camera weet niet wat jij scherp wil hebben
                            Probeer ook eens in raw te werken en de postprocessing te doen met het (gratis) Digital Photo Professional
                            Je kan dan zelf je ruisreductie kiezen (enkel chroma noise voor scherpte) en de graad van verscherping
                            Je zal zien dat de camera in jpeg dit voor jou beslist en gemiddelden neemt
                            Hoe kan die weten of het een vogelfoto is waar iedereen op de scherpte zit te loeren, of een portret van een dame die er zo goed mogelijk wil opstaan ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: telezoomlens canon

                              ik heb een Telezoomlens EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM te koop, pas 2 maanden jong en met factuur. Verkoop wegens aankoop Canon Tele EF 300 mm f/4 L IS USM.
                              Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

                              Comment

                              Working...
                              X