Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telezoomlens canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • telezoomlens canon

    ik heb momenteel een canon 450d met een sigma 17-70 lens, ben hier erg tevreden over, maar wil er nu toch ook een telelens bij kopen...
    ik denk aan een 70-200
    ik heb al wat rondgekeken op internet e.d. maar ben er nog niet helemaal uit.

    Dit zijn de lenzen die ik heb gevonden en die dus ook zeker kans maken:

    Sigma 70-200mm F/2.8
    Canon EF 70-200mm F/4.0
    Canon EF 70-200mm F/2.8

    Er zit hierbij ook wel wat prijsverschil en een duurdere betekend dus ook dat het langer duurt voordat ik hem kan kopen.
    Ik ben scholier met een krantenwijk, dus het geld gaat niet echt snel

    welke lens raden jullie me aan om te kopen?
    of heeft iemand misschien nog een ander interessant alternatief?
    ik hoor het graag
    en zal ik voor een nieuwe gaan of 2e hands?

  • #2
    Re: telezoomlens canon

    Houd er ook rekening mee dat de Canons met en zonder IS (image stabilization) komen.
    De lichtsterke (f/2,8) mét IS kost wel € 1525 bij Fotokonijnenberg! Weet ook dat dit een erg zware lens is. Bijzonder geschikt als je aan concertfotografie of indoors sportfotografie zou doen.

    Maar iemand als SimplePhotography kan je meer vertellen (hij heeft de f/4 versie, met IS, meen ik). De f/4 zou "een van de scherpste lensen" in het Canon gamma zijn.

    Zonder IS zijn er regelmatig Canon 70-200 lensen in de aanbieding hier, maar persoonlijk zou ik voor een IS gaan.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: telezoomlens canon

      Oorspronkelijk geplaatst door JMV Bekijk bericht