Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

    als opvolging op de enquete van Spooky , en om het feit dat deze discussie niet echt thuis hoort in de topic van felicitaties heb ik even deze nieuwe gestart.

    Blijkbaar heeft deze persoon alle voorgaande opmerking rond dit soort gedrag genegeerd en gewoon terug zijn eigen zin gedaan. Ik stel me hier dan toch wel enkele vragen rond.

    Leest deze persoon deze topics ?

    Weet hij dat dit over hem gaat ?

    Heeft de enquete die Spooky gestart heeft, gezien de grote meerderheid "neen" stemde, gevolgen gehad voor deze persoon?

    Wat kan hier dan werkelijk aan gebeuren want zulke personen verzieken toch eigenlijk heel het challenge gebeuren?

    Dit heeft verre van nog iets te maken met vrije meningsuiting als je het mij vraagt

    grtz Tigo
    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

  • #2
    Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

    Ben het volledig met je eens, Tigo, zoals ik HIER gemeld heb. Tijd voor verandering van het reglement?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

      Tigo
      Ik ben het helemaal eens met je dat zo iets kan niet.
      Heeft zich zelf zeker weer een vette tien gegeven
      dit komt de challenge niet ten goede.
      Ik doe nog niet zo lang mee met de challenge en het is voor mij iedere maand een uitdaging om er het beste van te maken.
      Ben niet zo profesioneel kwa apperatuur maar het blijft een uitdaging om toch goed uit de hoek te komen.
      En dan heb je iemand die KLEINZIELIG is om zo te doen.
      Mij schrikt dat niet af om de uitdaging van deze maand weer aan te gaan.
      Want gelukkig is er zo maar één iemand(denk ik toch)
      Als ik dat dan lees van die ééntje dan denk ik bij me zelf
      LAAT HIJ OF ZIJ MAAR DOEN TESLOTTE MOET DIE PERSOON TOCH ZELF MET ZICH IN HET REINE KOMEN.
      En als die persoon zich daar goed bij voelt vind ik het alleen maar zielig voor hem of haar.blijkbaar een heel gefrustreerd persoon die zich zelf minderwaardig voelt en bang is om te verliezen.Dus geven we de beste maar een één en ik een TIEN......... egotrippers noem ik dat.
      Zo van "Ikke en de rest kan stikke" bha van zulke mensen hou ik niet .
      voor mij mag deze persoon uitgesloten worden.
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

      Comment


      • #4
        Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

        Hey juppekes

        Laten we na de challenge het stemgedrag bekend maken.

        Zo kan iedereen via PM aan de puntengevers eventueel een woordje uitleg vragen over zijn punten.
        Bootjes

        Comment


        • #5
          Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

          Deze enquête dwingt me om toch een nadere uitleg te verschaffen en dit om volgende reden:
          • Om te vermijden dat mijn stilzwijgen zou begrepen worden als niet mogen uiten van mijn vrije mening.
          • Omdat mensen met goede bedoelingen recht hebben op juiste en eerlijke informatie.
          • Om te vermijden dat men zou denken dat een moderator bij het uitoefenen van zijn vrijwillige taak als moderator niet voldoende gesteund zou worden door de RVB en andere moderatoren.
          • Om niet de indruk te verwekken dat de RVB en BD in het algemeen te laks is om gepast op te treden.
          Daarom even de stilte doorbreken, met de vermelding van de acties welke door zowel BD, de RVB, Sven en mezelf werd ondernomen tegen de gemelde persoon met het ongehoord stemgedrag zonder daarom de identiteit van deze persoon te moeten prijs geven.

          Eerst moet men goed voor ogen houden dat BD en de Challenge softwarematig los staan van elkaar gezien beiden op een afzonderlijke server draaien. Dus dit geeft bepaalde problemen.

          Van zodra de RVB en de medemoderatoren kennis hadden werd in onderling overeenkomst besloten om de bewuste persoon te isoleren van de Challenge. Met andere woorden deze persoon alle toegang te weigeren tot de Challenge zodat deze persoon geen toegang meer kon hebben op het geven van commentaren, het geven van punten en hij ook in de onmogelijkheid zou zijn om zelf aan de Challenge deel te nemen.

          Gezien deze persoon geen echte inbreuk had gepleegd in de forums van BD werd door de meerderheid van de RVB en moderatoren besloten deze persoon niet te sanctioneren op BD.

          Maar er is een maar. Betrokken persoon is iemand met heel veel PC ervaring en heeft via een listige en sluwe truc zijn Challenge blokkade weten te doorbreken.

          Dit viel mij op toen hij probeerde op sluwe wijze een foto in te sturen voor deelname aan de Challenge Aug 08. Onmiddellijk ben ik overgegaan tot controle van de gegeven punten. Helaas het kwaad was reeds gebeurt de overgrote meerderheid had hij terug met zijn abnormaal stemgedrag bezegeld met de vervelende eentjes. Opnieuw werd door Sven de nodige en gepaste maatregelen getroffen zodat we konden vermijden dat hij de nog binnenlopende inzendingen zou kunnen bezoedelen met de bewuste en niet geliefde ééntjes.

          Ik heb hem uiteraard ook niet het plezier gelaten om zichzelf een 10 toe te kunnen kennen, door prompt en ditmaal buiten mijn gewoonte om zonder enige verwittiging zijn inzending voor Aug 08 te weigeren.

          Ik hoop dat iedereen wel zal begrijpen waarom ik een zekere voorzichtigheid over dit spijtig voorval wil handhaven.

          Verder nog snel enkele gestelde vragen van Tigo beantwoorden :

          Leest deze persoon deze topics ?

          Ik vermoed van wel.

          Weet hij dat dit over hem gaat ?

          Ja hoor de persoon in kwestie kreeg van mij een PM en mail bericht met reden van uitsluiting. Hierop kreeg ik een droog antwoord als volgt : “OK”.

          Heeft de enquete die Spooky gestart heeft, gezien de grote meerderheid "neen" stemde, gevolgen gehad voor deze persoon?

          Ja hoor met algemene goedkeuren werd hij uitgesloten tot deelname Challenge.

          Heeft de enquete die Spooky gestart heeft, gezien de grote meerderheid "neen" stemde, gevolgen gehad voor deze persoon?

          In feite wel. Nu maar hopen dat de nu genomen maatregelen door betrokkene als een volwassen persoon met voldoende intulectueel inzicht zal begrepen worden.
          Last edited by spooky; 3 september 2008, 21:35.
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #6
            Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

            Spooky
            bedankt voor je toelichting
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

              Bedankt Spooky voor deze hele uiteenzetting. Voor ons was het natuurlijk een beetje tasten in het duister maar met deze verklaring is alles heel wat duidelijker geworden.

              Het blijkt dus inderdaad niet zo simpel te zijn om volgens de juiste manier en efficient te handelen.

              Hiermee heb je in ieder geval al duidelijk gemaakt dat er met de challenge niet te spotten valt en dat jullie alles wel degelijk goed onder controle hebben.

              Tigo
              To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
              Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

                Sta 100% achter je Spooky maar betwijfel of je hier
                Nu maar hopen dat de nu genomen maatregelen door betrokkene als een volwassen persoon met voldoende intulectueel inzicht zal begrepen worden
                gelijk zult hebben. "Keep our fingers crossed"
                The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                Comment


                • #9
                  Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

                  Spooky bedankt voor de uitgebreide uiteenzetting.

                  Er is 1 paragraaf die ik niet helemaal snap :
                  Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht

                  Dit viel mij op toen hij probeerde op sluwe wijze een foto in te sturen voor deelname aan de Challenge Aug 08. Onmiddellijk ben ik overgegaan tot controle van de gegeven punten. Helaas het kwaad was reeds gebeurt de overgrote meerderheid had hij terug met zijn abnormaal stemgedrag bezegeld met de vervelende eentjes. Opnieuw werd door Sven de nodige en gepaste maatregelen getroffen zodat we konden vermijden dat hij de nog binnenlopende inzendingen zou kunnen bezoedelen met de bewuste en niet geliefde ééntjes.
                  Wil dit zeggen dat de eerste inzenders benadeelt zijn (door wel 1tjes te krijgen) en de latere inzenders hiervan gespaard bleven. Indien dit zo is, geeft dit dan niet een verkeerde rangschikking.


                  grtz


                  Jotto
                  Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

                    Ik vrees Jotto dat U het juist begrepen hebt.
                    Spookys Fotoweb
                    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                    Comment


                    • #11
                      Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

                      Ik denk dat BD veels te lief is voor deze persoon.

                      Iemand die willens en wetens de boel wil verzieken en daarbij ook nog op een sluwe manier tewerk gaat, hoort mijn inziens niet thuis op dit forum.

                      mvg
                      Antoine

                      Comment


                      • #12
                        Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
                        Ik vrees Jotto dat U het juist begrepen hebt.
                        niet dat het waarschijnlijk zo'n groot verschil zal maken, maar is zijn puntengave dan niet teniet gedaan omwille van softwarematige beperkingen ?

                        tigo
                        To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                        Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

                          @ to Tigo,

                          Inderdaad door het grote aantal personen die hun stem uitbrengen maakt dat ééntje wiskundig niet zo'n wezenlijk verschil. Zie maar eens bij de 12 eersten daar zijn er 4 die zo'n ééntje kregen en toch een eervolle plaatst haalden namelijk Pendragon, Dieppie EL Barto en Greyhorse. Een onterecht ééntje berokkend meer morele schade dan wiskundige schade.

                          Er werd in eerste instantie gedacht om die gegeven eentjes van bewuste persoon te verwijderen maar we vreesden dat bij het maken van de minste fout mogelijk andere punten zouden mee verdwijnen waardoor de schade in dergelijk geval noch groter en onherstelbaar zou worden.

                          Dus werd er besloten om de schade te beperken de persoon van de Challenge te isoleren zonder onnodige risico's te nemen.

                          Gezien bijna alle eentjes die in deze Challenge voorkomen vooral voorkomen van bewust persoon kan iedereen voor zichzelf indien ze het wensen even narekenen welk verschil dit zou maken en wat voor hen eventueel dit in de rangschikking tot gevolg zou hebben.

                          @ antoine200

                          citaat antoine200
                          Ik denk dat BD veels te lief is voor deze persoon.

                          Iemand die willens en wetens de boel wil verzieken en daarbij ook nog op een sluwe manier tewerk gaat, hoort mijn inziens niet thuis op dit forum.
                          Inderdaad indien blijkt dat deze persoon in de volgende Challenge zich terug op listige wijze de Challenge komt verzieken zou het wel eens kunnen gebeuren dat ik genoodzaakt wordt om voor deze persoon op een minder aangename manier uit mijn hoek te komen. Maar laat ons hopen dit incident in alle stilte uitsterft.
                          Last edited by spooky; 5 september 2008, 16:47.
                          Spookys Fotoweb
                          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                          Comment


                          • #14
                            Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

                            Na het lezen van spooky's verhaal, is het vrij duidelijk dat het bewuste stemgedrag niets te maken heeft met smaak maar met bewust frauderen.
                            Challenge-onwaardig en eigenlijk ook BD-onwaardig... en dat allemaal voor een "simpele" vergroting, tja ...
                            Mijn fotowebsite : www.filover.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

                              Heb niet alles gevolgd, maar stel me de vraag: als één iemand overal een één op geeft behalve op zichzelf... so what? Als er 80 mensen hun stem uitbrengen maakt dat toch niet uit? Laat die man/vrouw rustig geloven wat hij/zij wil, er is al teveel aandacht aan besteed! Juist dat wat hij/zij wil....
                              Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

                              Comment

                              Working...
                              X