Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanschaf lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aanschaf lenzen

    Hey iedereen,

    ik heb mijn toestel nu een weekje en hoe meer ik lees hoe minder ik content word van die kit-lens 18-55.

    Ik zou mij andere lenzen willen aanschaffen maar eerst wat sparen en beter leren fotograferen.
    Maar wat denken jullie van deze:

    Sigma AF 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro voor Canon 193€

    Canon EF 50mm f/1.8 II 94€

    Kenko Pro 300 DG 1.4x Teleconverter fit Canon(misschien)

    Is de 50 mm lens overbodig? of koop ik ze beter alletwee?
    De 50mm zou ik voor binnen gebruiken.

    Thanks for the info allready

  • #2
    Re: aanschaf lenzen

    de 50mm 1.8 kan je voor een prikje op ebay kopen en je leert dan werken met een lichtsterke lens (met zoomlenzen die weinig kosten heb je nooit lichtsterke exemplaren).

    Je leert hier enorm veel mee bij (veel meer controle over depth-of-field, en je kan bij veel minder licht foto's nemen zonder bewegingsonscherpte). Om deze lens binnen te gebruiken zal niet altijd ideaal zijn, aangezien je op een crop camera al redelijk ver ingezoomed zal zijn en je dus achteruit moet kunnen gaan om meer in beeld te krijgen...


    Als je in het Gentse woont kan je gerust mijn exemplaar eens testen.

    Kwa tele zou ik als je het kan betalen nog wat sparen en wachten tot je de 70-200mm F4 L IS proberen aanschaffen. Niet de lichtsterktse, wel een lens die je heel lang zal blijven gebruiken (zéér goede reputatie wat kleur, focus snelheid en scherpte betreft). Enkel als je vaak in situaties met weinig licht komt, of bepekte dept-of-field wenst (en je massa's geld hebt) overweeg je best een 70-200 2.8... waar je de prijs voor over moet hebben...
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: aanschaf lenzen

      Ik zou eerder voor een vaste 35 of 28 gaan dan een 50 op een crop camera (of de sigma 30 1.4).

      Die 50 1.8 is een beetje overhyped gewoon omdat hij zo goedkoop is. Het is geen slechte lens waarschijnlijk maar wel een beetje beperkt op een crop camera. Een 28, 30 of 35 is veel veelzijdiger.

      Een TC is IMHO compleet overbodig. Waarom zou je er een willen ? Die Sigma 70-300 kan ik niets over zeggen, heb er geen ervaring mee. Maar niet geweldig denk ik.
      mijn website

      Comment


      • #4
        Re: aanschaf lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door rebel Bekijk bericht
        Hey iedereen,

        ik heb mijn toestel nu een weekje en hoe meer ik lees hoe minder ik content word van die kit-lens 18-55.


        Thanks for the info allready

        Dan zou ik ook een andere camera kopen.
        Want de eerste camera waar niemand commentaar op heeft moet nog gemaakt worden.

        Kom op zeg, een lens beoordelen doe je bij fotograferen en niet alleen bij lezen.
        Het wordt hier met de dag gekker.

        mvg
        Antoine

        Comment


        • #5
          Re: aanschaf lenzen

          die tc zou ik gebruiken om tussen de tele te zetten.

          Een persoon hier op het werk had me dat aangeraden.

          Comment


          • #6
            Re: aanschaf lenzen

            dacht dat we hier waren om mensen te helpen en nie af te breken sorry ze man.

            Comment


            • #7
              Re: aanschaf lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door rebel Bekijk bericht
              dacht dat we hier waren om mensen te helpen en nie af te breken sorry ze man.
              Als ik je niet help met mijn commentaar dan begrijp je mijn opmerking niet.

              Ik bedoelde het anders zeer goed met je.
              mvg
              Antoine

              Comment


              • #8
                Re: aanschaf lenzen

                Voor dat je lenzen koopt, en zeker voor dat ge hier ne grote bek opzet,
                kan je best is langs de bib gaan en wa boeken meenemen over fotografie
                eventueel over lezen.

                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: aanschaf lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door rebel Bekijk bericht
                  die tc zou ik gebruiken om tussen de tele te zetten.

                  Een persoon hier op het werk had me dat aangeraden.
                  Zet dat maar uit je hoofd. Die Sigma is geen geweldige lens om te beginnen, en ze wordt exponentieel minder geweldig met een TC ertussen. Bovendien moet je dan manueel gaan focussen, want je autofocus werkt niet meer in dat geval.
                  Een TC is bedoeld voor lichtsterke primelenzen, zoals bijvoorbeeld een 300 f4L IS.

                  Wat betreft de 50mm: gewoon doen, en er staan er twee te koop bij 'aangeboden' hier op 't forum.
                  Powaqqatsi zegt wel dat de 24,28 of 30mm veelzijdiger zijn, en dat is ook wel zo, maar ze zijn ook meteen een pak duurder. Die 50mm is een nagelscherpe lens, waarmee ik mijn beste portretten maak en ze kost belachelijk weinig.

                  Wat betreft de Sigma 70-300: het is geen scherpe lens en oertraag, maar ik heb er in mijn begintijd wél veel plezier aan beleefd. Wil je een beter alternatief voor niet teveel geld, kijk dan eens naar de 55-250 IS van Canon. Die is een stuk beter en ook behoorlijk lang. Wil je wat meer geld uitgeven voor een topobjectief, kijk dan zeker naar de Canon 70-200 f4. Je vindt die hier geregeld tweedehands voor ongeveer 450€. Deze lens en de Sigma zijn qua snelheid en beeldkwaliteit niet te vergelijken. De 55-250 is een tussenweg tussen die twee.
                  Een kwestie van wat je prioriteit voor een telezoom is dus.

                  Maar nogmaals: zet die TC uit je hoofd, want je zal er niets aan hebben.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: aanschaf lenzen

                    Simplephotography:
                    bedankt! die 50 mm ga ik aanschaffen en dan spaar ik wat voor die 55-250 van canon en die tc zet ik zeker uit mijn hoofd.

                    Antoine:
                    Ok, verkeerd opgepakt van mij dan.

                    Mvg

                    Comment


                    • #11
                      Re: aanschaf lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door rebel Bekijk bericht
                      Hey iedereen,

                      ik heb mijn toestel nu een weekje en hoe meer ik lees hoe minder ik content word van die kit-lens 18-55.

                      Ik zou mij andere lenzen willen aanschaffen maar eerst wat sparen en beter leren fotograferen.
                      Maar wat denken jullie van deze:

                      Sigma AF 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro voor Canon 193€

                      Canon EF 50mm f/1.8 II 94€

                      Kenko Pro 300 DG 1.4x Teleconverter fit Canon(misschien)

                      Is de 50 mm lens overbodig? of koop ik ze beter alletwee?
                      De 50mm zou ik voor binnen gebruiken.

                      Thanks for the info allready
                      Als dat gaat over de 18-55 IS , kan ik maar 1 ding aanraden: ga er gewoon eens op uit met dat ding bij redelijk weer en gewapend met wat kennis, dan kom je thuis met resultaten!
                      Is gewoon een puik ding om mee te beginnen.....

                      Comment


                      • #12
                        Re: aanschaf lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Als dat gaat over de 18-55 IS , kan ik maar 1 ding aanraden: ga er gewoon eens op uit met dat ding bij redelijk weer en gewapend met wat kennis, dan kom je thuis met resultaten!
                        Is gewoon een puik ding om mee te beginnen.....
                        Als je mij laat kiezen als enige lens tussen de kitlens en de 50mm 1.8, kom ik met een 18-55 met veel meer goede fotos terug
                        De 50mm 1.8 is zwaar overroepen zeker voor binnen (teveel tele, slechte AF, niet scherp vol open
                        Koop dan liever een tweedehands EX380 of EX420 flitser
                        Je kan trouwens elke goed genoteerde Canonlens gerust tweedehands kopen van een BD-er

                        Comment


                        • #13
                          Re: aanschaf lenzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Als je mij laat kiezen als enige lens tussen de kitlens en de 50mm 1.8, kom ik met een 18-55 met veel meer goede fotos terug
                          De 50mm 1.8 is zwaar overroepen zeker voor binnen (teveel tele, slechte AF, niet scherp vol open
                          Koop dan liever een tweedehands EX380 of EX420 flitser
                          Je kan trouwens elke goed genoteerde Canonlens gerust tweedehands kopen van een BD-er
                          Vind je die zwaar overroepen, zeker als je weet wat ie kost?
                          Vol open is hij niet echt scherp, dat klopt, maar wanneer ga je 1.8 gebruiken? Op 2.0 is ie al scherp, en vanaf 2.8 HAARscherp.
                          In slecht licht focust hij niet goed: ook waar, maar daar hebben we flitsers voor.
                          Eerlijk: voor zo'n belachelijk lage prijs is deze 50mm een excellente lens, die vanaf 2.8 qua beeldkwaliteit de vergelijking met professionele lenzen kan doorstaan. De bokeh is wat minder vloeiend dan die van L-lenzen, maar wat zou je anders verwachten voor deze prijs? Bovendien is dat 'minder vloeiend' nog steeds erg mooi vind ik hoor.

                          Enfin, misschien kunnen onderstaande foto's je beter overtuigen dan ik dat met woorden kan doen:









                          En een full resolutie foto die je wellicht helemaal prima laat zien hoe goed ie is:

                          ______
                          www.vue.photo

                          Comment


                          • #14
                            Re: aanschaf lenzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                            Als ik je niet help met mijn commentaar dan begrijp je mijn opmerking niet.

                            Ik bedoelde het anders zeer goed met je.
                            mvg
                            Antoine
                            Het was zeker juist wat je zei, maar het de manier waarop kwam nogal cru over.

                            Je moet zeker een lens of toestel niet beoordelen alleen op wat je leest, als jij vindt dat je er goede foto's mee maakt is dat materiaal prima voor u.

                            Over die 50mm 1.8 moet je niet twijfelen, ik gebruik ze niet super veel omdat ze mij beperkt in vrijheid doordat ze geen zoom heeft. Maar onlangs had ik mijn 24-70 uitgeleend en moest naar de opnames van can you duet. Dus de 50mm 1.8 erop en ik was super content van het resultaat.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment

                            Working...
                            X