Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen voor beginner????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzen voor beginner????

    hi

    ik ga mijn eerste dslr camera aankopen (word canon 50D)
    hierbij wil ik dan enkele lenzen bij kopen.

    ik had gedacht aan de CANON EF-s 18-200mm f3.5-5.6 IS lens
    deze lijkt mij heel goed geschikt voor de huis tuin fotografie en indien nodig voor alround buitenwerk. Ik wacht nog wel op de eerste testen voor deze lens.
    Ook had ik gedacht aan de SIGMA APO 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM lens
    dit als goedkoper alternatief voor de Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM
    die waarschijnlijk beter is, maar wel een stuk duurder.
    De sigma wil ik zeker gebruiken in mei wanneer ik naar noorwegen ga en hoop daar een zeearend vast te leggen .
    wat denk je,zijn dit goede beginners lenzen die inzetbaar zijn voor een heel breed gamma aan mogelijkheden.
    OF HEBBEN JULLIE ANDERE ALTERNATIEVEN EN SUGGESTIES.
    EN NOG EEN VRAAGJE WANNEER DENK JE DAT DE BESTE PERIODE IS OM DE NIEUWE CAMERA TE KOPEN?zou canon rond nieuwjaar al met prijs daling zwaaien.(verminderingsbon bij aankoop)

  • #2
    Re: lenzen voor beginner????

    Je gaat een topcamera met in vergelijking crappy lenzen kopen op die manier. Koop liever goeie lenzen met een body die je voor de rest van je budget kunt kopen, dat zal véél betere resultaten geven.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: lenzen voor beginner????

      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
      crappy lenzen
      Heb jij die lenzen al getest?

      Comment


      • #4
        Re: lenzen voor beginner????

        kom kom....een 50D kopen en daar bij lenzen voor een beginner!!!, gaat effe boven me pet hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: lenzen voor beginner????

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          kom kom....een 50D kopen en daar bij lenzen voor een beginner!!!, gaat effe boven me pet hoor.
          grt,bouk.
          Ik hoop dat je ze zelf getest hebt Bouk, anders heb je Pol op je dak.

          Ik moet je natuurlijk gelijk geven. Die lenzen zijn geen materiaal voor een 50D.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: lenzen voor beginner????

            de Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM is een aanrader voor lange tele, maar ik zou eerder eerst een 70-200 f4 proberen aanschaffen.

            voor de range 17-5x mm kan je kijken naar een SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II LD

            Allemaal wat duurder, maar koop ze één voor één met wat tijd tussen en je gaat er veel plezier aan hebben, en véél meer uit je camera halen dan met een all-round 18-200mm lens, waarbij je veel optische kwaliteiten inboet voor een all-in-one oplossing...
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: lenzen voor beginner????

              Ik dacht dat hoe iemand zijn budged deeld over lenzen en body zijn eigen zaken zijn!!!
              Trouwens Simplephotography: hoe kan je in godsnaam reeds een EFS 18-200 getest hebben

              Ik ken ook verschillende mensen die een D300 gekocht hebben en in eerste instantie er de AFS 18-200 bij gekocht hebben.
              1) De resultaten zijn absoluut niet crappy(zoals je het uit je nek slaat)
              2) Het is een uitstekende leerschool om te ontdekken wel gebied je het meest gebruikt en dus wat je eerste klasse lens zal worden.
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: lenzen voor beginner????

                Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                Ik dacht dat hoe iemand zijn budged deeld over lenzen en body zijn eigen zaken zijn!!!
                Trouwens Simplephotography: hoe kan je in godsnaam reeds een EFS 18-200 getest hebben

                Ik ken ook verschillende mensen die een D300 gekocht hebben en in eerste instantie er de AFS 18-200 bij gekocht hebben.
                1) De resultaten zijn absoluut niet crappy(zoals je het uit je nek slaat)
                2) Het is een uitstekende leerschool om te ontdekken wel gebied je het meest gebruikt en dus wat je eerste klasse lens zal worden.
                Ik denk dat goeie raad geven niet verboden is, of wel?
                Wat ik al dan niet getest heb, kan jij bovendien onmogelijk weten.
                Zoals ik het uit mijn nek sla, zijn de resultaten wél crappy. Als je dan toch een leerschool wil, kan je nog beter de twee IS-kitlenzen kopen, die zijn namelijk veel minder crappy.

                Verder zou het aangenaam zijn als je eens op de bal speelt in plaats van op de man en dus argumenten geeft om te staven waarom mijn raad niet goed zou zijn. Een 400D met een 70-200 erop geeft resultaten die onvergelijkbaar veel beter zijn dan een 40D met een 18-200 erop.
                Bovendien blijft die 70-200, zowel qua kwaliteit als waarde, en wordt je body mettertijd sowieso vervangen.
                Koop je de 50D met 18-200, dan worden zowel lens als body op termijn vervangen.
                Wat is nu de betere investering denk je?
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: lenzen voor beginner????

                  Ik ben maar een klein amateurke en heb nog maar weinig "foto ervaring"; maar ook ik investeer mijn centjes liever in een dure lens. Je body kan alleen maar vastleggen wat er door de lens is geraakt. Als het onscherp is of te donker kan je body daar niks aan veranderen; hoe duur die ook is. Daarnaast zijn objectieven een investering en gebruik je ze in de toekomst op een andere body.

                  Mijn idee : Koop de lichtgevoeligste lens die je beurs kan dragen; eentje met een keer en de body die juist genoeg megapixels heeft voor je doel (veel voor posters en weinig voor PC/TV) Het idee hierachter is : meer pixels = meer ruis.

                  Conclusie : Koop dus zo weinig mogelijk ruis en zoveel mogelijk licht
                  α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                  Flickr____No place to be

                  Comment


                  • #10
                    Re: lenzen voor beginner????

                    Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                    Ik ben maar een klein amateurke en heb nog maar weinig "foto ervaring"; maar ook ik investeer mijn centjes liever in een dure lens. Je body kan alleen maar vastleggen wat er door de lens is geraakt. Als het onscherp is of te donker kan je body daar niks aan veranderen; hoe duur die ook is. Daarnaast zijn objectieven een investering en gebruik je ze in de toekomst op een andere body.

                    Mijn idee : Koop de lichtgevoeligste lens die je beurs kan dragen; eentje met een keer en de body die juist genoeg megapixels heeft voor je doel (veel voor posters en weinig voor PC/TV) Het idee hierachter is : meer pixels = meer ruis.

                    Conclusie : Koop dus zo weinig mogelijk ruis en zoveel mogelijk licht
                    Voor een 'klein amateurke' een uitstekende redenering.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: lenzen voor beginner????

                      Jammer dat deze topic alweer moet ontaarden in persoonlijke discussies...

                      Anyway, hetgeen hier steeds weer vermeld wordt, is dat je met een betere lens en mindere body betere resultaten kan behalen dan met een mindere lens en een betere body.

                      Vandaar dat ik ook vermoed dat de 18-200 lens niet de meest optimale oplossing zal zijn. We moeten wel nog de resultaten van de canon-versie afwachten, maar er bestaan kwatatief betere oplossingen.

                      Misschien heeft de topicstarter wel een bepaalde reden om de 50D aan te kopen. Als hij dat even laat weten, kunnen we misschien verder adviseren.

                      En uiteindelijk kiest iedereen zelf wat hij koopt....
                      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                      Comment


                      • #12
                        Re: lenzen voor beginner????

                        Oorspronkelijk geplaatst door daimyo Bekijk bericht
                        hi

                        ik ga mijn eerste dslr camera aankopen (word canon 50D)
                        hierbij wil ik dan enkele lenzen bij kopen.

                        ik had gedacht aan de CANON EF-s 18-200mm f3.5-5.6 IS lens
                        deze lijkt mij heel goed geschikt voor de huis tuin fotografie en indien nodig voor alround buitenwerk. Ik wacht nog wel op de eerste testen voor deze lens.
                        Ook had ik gedacht aan de SIGMA APO 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM lens
                        dit als goedkoper alternatief voor de Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM
                        die waarschijnlijk beter is, maar wel een stuk duurder.
                        De sigma wil ik zeker gebruiken in mei wanneer ik naar noorwegen ga en hoop daar een zeearend vast te leggen .
                        wat denk je,zijn dit goede beginners lenzen die inzetbaar zijn voor een heel breed gamma aan mogelijkheden.
                        OF HEBBEN JULLIE ANDERE ALTERNATIEVEN EN SUGGESTIES.
                        EN NOG EEN VRAAGJE WANNEER DENK JE DAT DE BESTE PERIODE IS OM DE NIEUWE CAMERA TE KOPEN?zou canon rond nieuwjaar al met prijs daling zwaaien.(verminderingsbon bij aankoop)
                        Het idee om een nieuwe , geavanceerde body te kopen met een superzoom is typisch iets van een beginner op reflexgebied (niet negatief bedoeld).
                        Er zijn er die dan bij die superzoom blijven hangen, maar de meerderheid gaat na een bepaalde leerperiode toch wat beters zoeken....
                        Een meteen wat beter begin is:
                        Koop bij die body naar gelang het budget een 18-55 IS of de nog wat betere Tamron 17-50 en daarbij een knappe telezoom zoals de EF 100-400L of een Sigma in die range.
                        Ga je meer plezier van hebben dan alleen die superzoom.

                        Comment


                        • #13
                          Re: lenzen voor beginner????

                          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          Het idee om een nieuwe , geavanceerde body te kopen met een superzoom is typisch iets van een beginner op reflexgebied (niet negatief bedoeld).
                          Er zijn er die dan bij die superzoom blijven hangen, maar de meerderheid gaat na een bepaalde leerperiode toch wat beters zoeken....
                          Een meteen wat beter begin is:
                          Koop bij die body naar gelang het budget een 18-55 IS of de nog wat betere Tamron 17-50 en daarbij een knappe telezoom zoals de EF 100-400L of een Sigma in die range.
                          Ga je meer plezier van hebben dan alleen die superzoom.
                          Volledig mee eens

                          En mocht de combi 50D + Tamron 17-50 + 100-400L financieel niet haalbaar zijn, koop je dan liever bijv. een 40D met dit soort lenzen dan een 50D met minder goede lenzen.
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: lenzen voor beginner????

                            [Mod] Alle off-topic flames werden verwijderd graag terug on-topic
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment


                            • #15
                              Re: lenzen voor beginner????

                              hi

                              dus als ik het goed begrijp is de beste keus de tamron AF17-50mm F/2.8 Di-II LD Aspherical (die bedoelen jullie toch)voor het huis tuin gebeuren.
                              en de sigma laten waar hij is en de Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM
                              als telelens goed voor vogels vast te leggen.

                              als ik het prijskaartje zie 50D body 1200 euro
                              Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM 1225 euro
                              Tamron 17-50mm F 2,8 Di II Canon EOS 335 euro

                              totaal 2760 euro

                              wel dat is nog in het budjet ga het rond nieuwjaar kopen hopelijk nog enkele euro s minder dan (altijd meegenomen) moet nog een manfrotto kopen

                              Comment

                              Working...
                              X