Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

    http://nikonrumors.com/2008/09/01/3-lenses-confirmed-for-photokina.aspx

    50 1,4 AF-S G N
    85 1.4 AF-S G N
    70-200 2.8 AF-S VRII
    Last edited by pol parasol; 3 september 2008, 12:40. Reden: typfout (85)

  • #2
    Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina

    Ondertussen ook al gezien En de 2 primes komen waarschijnlijk op mijn aankooplijst voor volgend jaar na lezen van verschillende reviews

    MVG,
    Last edited by frank207be; 3 september 2008, 09:12.

    Comment


    • #3
      Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

      Betekent dit dat de huidige 70-200 f2.8 eindelijk betaalbaar(der) wordt?
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Betekent dit dat de huidige 70-200 f2.8 eindelijk betaalbaar(der) wordt?
        De oude 70-200 verdwijnt en de nieuwe neemt zijn plaats in.
        Dus denk ik dat de prijs ongeveer gelijk zal blijven.
        Wel zal het mogelijk zijn de oude 70-200 tegen een verlaagde prijs te kopen.

        Of er velen zullen wisselen is nog maar de vraag, het zal afhangen hoe hard of beter gezegd hoe vaak je deze lens nodig hebt.

        Ik zal die van mij in iedergeval niet up-graden, ik ben namelijk niet van het geslacht pixelpeeper.

        De resultaten die ik haal met de oude 70-200 op beide camera's (DX en FX) zijn dan ook voor mij voldoende.
        Ik besteed mijn geld dan ook veel liever in een ander (meer) noodzakelijke lens.

        mvg
        Antoine

        Comment


        • #5
          Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

          Deze nieuwe lenzen vinden altijd wel hun klanten, maar we waren beter geweest met een verjonging van de vaste groothoeken.
          Die presteren niet zo heel denderend digitaal en zijn vatbaar voor verbetering.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            Deze nieuwe lenzen vinden altijd wel hun klanten, maar we waren beter geweest met een verjonging van de vaste groothoeken.
            Die presteren niet zo heel denderend digitaal en zijn vatbaar voor verbetering.
            Ze moeten ergens beginnen, de huidige 50mm/ 85mm zijn ook niet meer van de jongste, dus elke verbetering is OK voor mij. De geruchten moeten natuurlijk wel waar zijn
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #7
              Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

              Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
              De oude 70-200 verdwijnt en de nieuwe neemt zijn plaats in.
              Dus denk ik dat de prijs ongeveer gelijk zal blijven.
              Wel zal het mogelijk zijn de oude 70-200 tegen een verlaagde prijs te kopen.

              Of er velen zullen wisselen is nog maar de vraag, het zal afhangen hoe hard of beter gezegd hoe vaak je deze lens nodig hebt.

              Ik zal die van mij in iedergeval niet up-graden, ik ben namelijk niet van het geslacht pixelpeeper.

              De resultaten die ik haal met de oude 70-200 op beide camera's (DX en FX) zijn dan ook voor mij voldoende.
              Ik besteed mijn geld dan ook veel liever in een ander (meer) noodzakelijke lens.

              mvg
              Antoine

              Vreemd, mijn 70-200 VR begint ineens veeeeel slechter te gaan werken. Zal maar een nieuwe kopen zeker.

              De oude zal toch nog even moeten voortzingen denk ik.
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

                Jammer dat het geen lenzen zijn als de 17-40, 24-105 4L. Dat zou Nikon nog interessanter maken voor velen.

                De 70-200 zal weer overdreven duur zijn en Nikon heeft al een goede 50 1.4 en een 85 1.4
                Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  http://nikonrumors.com/2008/09/01/3-lenses-confirmed-for-photokina.aspx

                  50 1,4 AF-S G N
                  80 1.4 AF-S G N
                  70-200 2.8 AF-S VRII
                  Ik veronderstel dat er een typefoutje instaat en dat het 85mm ipv 80mm is?
                  Mvg Tim

                  Comment


                  • #10
                    Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
                    Jammer dat het geen lenzen zijn als de 17-40, 24-105 4L. Dat zou Nikon nog interessanter maken voor velen.

                    De 70-200 zal weer overdreven duur zijn en Nikon heeft al een goede 50 1.4 en een 85 1.4
                    En waarom ook geen 70-200 f4 VR? Bij Canon is dat echt wel betaalbaar en daardoor ook een grote hit.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

                      Dan zal die 50mm 1.4 waarschijnlijk nog sneller op de markt zijn dan de 50mm 1.4 van Sigma die nog altijd alleen maar met Canon vatting geleverd word.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Ik veronderstel dat er een typefoutje instaat en dat het 85mm ipv 80mm is?
                        thanks...

                        Comment


                        • #13
                          Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
                          Jammer dat het geen lenzen zijn als de 17-40, 24-105 4L. Dat zou Nikon nog interessanter maken voor velen.

                          De 70-200 zal weer overdreven duur zijn en Nikon heeft al een goede 50 1.4 en een 85 1.4
                          Waarom een 17-40?
                          Nikon heeft voor de DX een super lens 17-55 f2,8 en voor de FX eveneens een superlens 24-70 f2,8.

                          Met de 24-105 F4 kan ik mij wel in vinden al zou ik die zelf nooit kopen.

                          Zij die een D80/90 of een D200/300 kopen zullen uiteindelijk ook de 17-55 f2,8 willen hebben.

                          Zij die een D3 of een D700 kopen zullen denk ik eerder kiezen voor twee lenzen.
                          Een 24-70 en een 70-200
                          of
                          14-24 en een 24-70
                          of
                          zelfs alle drie.

                          Dat menige Nikon gebruiker met een scheef oog kijkt naar de goedkopere Canon lenzen in de F4 range is juist.
                          Het is alleen de vraag of er idd zoveel afzet zou zijn.

                          M.a.w bij Nikon zijn ze volgens mij ook niet dom, zij kijken ook naar de afzet markt en geloof mij zij kunnen dit veel beter beoordelen dan dat wij dit kunnen.

                          mvg
                          Antoine
                          Last edited by antoine200; 3 september 2008, 14:29.

                          Comment


                          • #14
                            Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

                            Omdat een 17-40 nu eenmaal een betere landschapslens is als een 24-70. En als ik een stevige bergtocht maak, dan draag ik toch liever een 17-40 F4 dan een 24-70 F2.8.
                            Die 2.8 heb je dan toch niet nodig.
                            Voor alle duidelijkheid, deze opmerking is merk-onafhankelijk bedoeld.
                            De beschikbaarheid van de 17-40 heeft voor mij meegespeeld dat ik de 30d verkoos boven de D200.
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                            Comment


                            • #15
                              Re: [gerucht] drie nieuwe Nikon lenzen op Photokina?

                              Eindelijk een 85/1.4 AFS én Nano ?
                              Kan alleen maar goed zijn
                              Of ik ga upgraden ? waarschijnlijk niet
                              Canikon 40D - D200, D300

                              Comment

                              Working...
                              X