Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manueel focussen voor macro's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Manueel focussen voor macro's

    Ik vind het manueel focussen moeilijk met de kleine zoeker van de 350D. Hebben jullie tips/oplossingen? Hoe gaan jullie hiermee om. Is bvb de zoeker van de 40D meer geschikt of werken jullie voor macro's met een ander focus screen?

    Graag jullie commentaren.

  • #2
    Re: Manueel focussen voor macro's

    Oorspronkelijk geplaatst door Fotoshooter Bekijk bericht
    Ik vind het manueel focussen moeilijk met de kleine zoeker van de 350D. Hebben jullie tips/oplossingen? Hoe gaan jullie hiermee om. Is bvb de zoeker van de 40D meer geschikt of werken jullie voor macro's met een ander focus screen?

    Graag jullie commentaren.
    Wel, ik gebruik eigenlijk bijna altijd AF, al zal ik wel meestal ook manueel "prefocussen", maar dat vooralom hunten te vermijden. Een macrolens met FTM (vb Sigma 150) is daartoe uiteraard aangewezen. De grotere zoeker van een 40D is handig, maar die van een 5D is nog veel beter .
    Ik gebruik geen speciale focusscreens.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Manueel focussen voor macro's

      Oorspronkelijk geplaatst door Fotoshooter Bekijk bericht
      Ik vind het manueel focussen moeilijk met de kleine zoeker van de 350D. Hebben jullie tips/oplossingen? Hoe gaan jullie hiermee om.
      Ik heb een goeie bril .

      Comment


      • #4
        Re: Manueel focussen voor macro's

        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Ik heb een goeie bril .
        Ik heb eigenlijk nog geen ervaring met macro's maar ben van plan de sigma 150mm aan te schaffen. Deze schijnt echter een trage AF te hebben, en ik lees hier ook dat de meesten manueel focussen, vandaar mijn vraag. De zoeker van de 350d is echt wel klein om een exacte focus te bekomen...

        Comment


        • #5
          Re: Manueel focussen voor macro's

          goh

          beperkt focussen, de andere helft dek je door zacht te bewegen en op tijd af te drukken
          foto als spiegel of als venster?

          Comment

          Working...
          X