Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon kitlens of Tamrom 17-50 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon kitlens of Tamrom 17-50 2.8

    Wegens diefstal van m'n fotomateriaal ben ik aan het uitkijken om een nieuwe startkit te kopen. Momenteel denk ik voornamelijk aan een Canon EOS 450D (maar kan nog een 40D worden). Vraag is of ik hierbij best de kitlens neem of een Tamron 17-50 2.8? De Tamron is gekend als zijnde een zeer scherpe lens (rekening houdend met de prijs), maar de huidige kitlenzen zouden toch ook veel verbeterd zijn, en hebben IS.
    ter info: ik had een 300D met oude kitlens en onder andere een Tamron 28-75 waar ik heel tevreden over was.

  • #2
    Re: Canon kitlens of Tamrom 17-50 2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door Pikes Bekijk bericht
    Wegens diefstal van m'n fotomateriaal ben ik aan het uitkijken om een nieuwe startkit te kopen. Momenteel denk ik voornamelijk aan een Canon EOS 450D (maar kan nog een 40D worden). Vraag is of ik hierbij best de kitlens neem of een Tamron 17-50 2.8? De Tamron is gekend als zijnde een zeer scherpe lens (rekening houdend met de prijs), maar de huidige kitlenzen zouden toch ook veel verbeterd zijn, en hebben IS.
    ter info: ik had een 300D met oude kitlens en onder andere een Tamron 28-75 waar ik heel tevreden over was.
    Als je 't geld hebt, de kit met de 55-250 erbij, ook met IS. Allebei prima lenzen.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: Canon kitlens of Tamrom 17-50 2.8

      En ik zou dan weer voor de Tamron gaan. Ik gebruik 'm in combinatie met de 450D. Zeer tevreden. Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik nooit een kitlens in mijn handen heb gehad, dus niet weet welke kwaliteit die biedt...
      Tja, ieder zijn keuze?

      Grtz,
      Palladio
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

      Comment


      • #4
        Re: Canon kitlens of Tamrom 17-50 2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
        En ik zou dan weer voor de Tamron gaan. Ik gebruik 'm in combinatie met de 450D. Zeer tevreden. Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik nooit een kitlens in mijn handen heb gehad, dus niet weet welke kwaliteit die biedt...
        Tja, ieder zijn keuze?

        Grtz,
        Palladio
        je moet ze uiteraard wel allebei kennen om een oordeel te vellen hé. Aangezien zijn materiaal gestolen is en het dus een onverwachte kost is, is de 450D met één of twee kitlenzen een goeie optie. Die 18-55 IS is stukken beter dan de oude 18-55. Beter dat en later naar betere lenzen dan nu een duurdere maar nog steeds geen schitterende lens en dan later toch nog overschakelen.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: Canon kitlens of Tamrom 17-50 2.8

          Ik heb de tamron 17-50 gehad en de nieuwe kitlens al eens mogen gebruiken. Ik persoonlijk zou ook voor de Tamron kiezen boven de kitlens maar dat is voor de f2.8 dat ik het zou doen. Van de Tamron ben ik steeds zeer tevreden geweest en was mijn beste "goedkopere" lens die ik gehad heb. Natuurlijk heb je geen IS met de tamron, maar dat is natuurlijk te zien of je IS nodig hebt of niet...

          Comment


          • #6
            Re: Canon kitlens of Tamrom 17-50 2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
            Ik heb de tamron 17-50 gehad en de nieuwe kitlens al eens mogen gebruiken. Ik persoonlijk zou ook voor de Tamron kiezen boven de kitlens maar dat is voor de f2.8 dat ik het zou doen. Van de Tamron ben ik steeds zeer tevreden geweest en was mijn beste "goedkopere" lens die ik gehad heb. Natuurlijk heb je geen IS met de tamron, maar dat is natuurlijk te zien of je IS nodig hebt of niet...
            In dat geval zou ik eerder een 50 1.8 erbij nemen... die is scherper dan de Tamron en lichtsterker én goedkoop én te koop op 'aangeboden'. Maar je argument houdt zeker steek.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • #7
              Re: Canon kitlens of Tamrom 17-50 2.8

              zonder twijfel de tamron .. die 50 1.8 zou ik wel kopena ls je toch de kitlens koopt .. maar als je die tamron 17-50 hebt twijfel ik dat je de 50 1.8 veel gaat gebruiken (praktijk ervaring)

              Comment


              • #8
                Re: Canon kitlens of Tamrom 17-50 2.8

                Vergeet niet de breedhoek die hebt bij de kitlens hé.. Dat is ook een belangrijke factor.

                Ik zou voor de kitlens gaan en later investeren in Canon lenzen.
                De tamron is niet slecht, maar is gemaakt met backwards engineering. Geen garantie dat hij op de latere nieuwe modellen van canon nog gaat werken..
                Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                Comment


                • #9
                  Re: Canon kitlens of Tamrom 17-50 2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
                  Vergeet niet de breedhoek die hebt bij de kitlens hé.. Dat is ook een belangrijke factor.

                  Ik zou voor de kitlens gaan en later investeren in Canon lenzen.
                  De tamron is niet slecht, maar is gemaakt met backwards engineering. Geen garantie dat hij op de latere nieuwe modellen van canon nog gaat werken..
                  Helemaal mee eens. Die kitlens is echt goed hoor... én met IS!

                  Kijk anders effe hier voor de 55-250 IS:

                  Op 25 meter genomen. Het gaat wel over de IS versie Model = Canon EOS 400D DIGITAL Exposure Time = 1/30" F Number = F5.6 Exposure Program = Aperture priority ISO Speed Ratings = 100 op 250 mm mvg duindistel;)


                  en hier bijvoorbeeld voor de 18-55 IS:

                  Hoe goed is de nieuwe canon 18-55 IS nu eigenlijk. Omdat ik zelf geen expert ben en mijn engels ook niet al te best is weet ik niet hoe ik deze testen nu moet interpreteren. Is dit nu echt de goedkope super lens waar iedere beginner op aan het wachten is. Blijkbaar zou de beeldkwaliteit minstens even goed zijn dan die van
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon kitlens of Tamrom 17-50 2.8

                    Oke, de nieuwe kitlens is zeker niet slecht te noemen (blijkt ook wel uit de test op photozone.de) en ik mis de IS ook wel op het bereik van 17-50mm. Maar toch weet ik zeker dat de Tamron 17-50 f2.8 écht de betere keus is.

                    IS is handig maar geen noodzaak, zeker niet op dit bereik. Je hebt mijns inziens véél meer aan de (zéér bruikbare) f2.8. Bovendien heeft de Tamron 1 mm meer breedhoek (wel 5mm minder tele maar da's meestal makkelijker met de 'voetenzoom' te compenseren) en minder last van barrel distortion en vignettering.

                    Bekijk en vergelijk de tests maar eens op photozone.de:
                    Tamron 17-50 f2.8
                    Canon EF-S 18-55 f3.5-5.6

                    Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                    zonder twijfel de tamron .. die 50 1.8 zou ik wel kopena ls je toch de kitlens koopt .. maar als je die tamron 17-50 hebt twijfel ik dat je de 50 1.8 veel gaat gebruiken (praktijk ervaring)
                    Ik heb ook de Tamron 17-50 en de 50mm f1.8 II. En inderdaad, ik gebruik de prime bijna nooit, want de Tamron doet op f2.8 nauwelijks onder voor de prime. En dan is de Tamron als standaardlens toch flexibeler in gebruik.(hoewel ik op zich graag best graag primes gebruik... maar die plastieken 50mm vind ik toch niet echt geweldig. Op mijn verlanglijstje staat dan ook nog wel een 50mm f1.4)
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon kitlens of Tamrom 17-50 2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Bovendien heeft de Tamron 1 mm meer breedhoek (wel 5mm minder tele maar da's meestal makkelijker met de 'voetenzoom' te compenseren).
                      Is niet waar hé.. Als hij een EOS 450D gaat kopen, gaat hij ongeveer 9mm minder breedhoek hebben met die Tamron.. Dat is toch iets wat je moet overwegen vind ik.
                      Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon kitlens of Tamrom 17-50 2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
                        Is niet waar hé.. Als hij een EOS 450D gaat kopen, gaat hij ongeveer 9mm minder breedhoek hebben met die Tamron.. Dat is toch iets wat je moet overwegen vind ik.


                        We hebben het hier over de Canon 18-55 f3.5-5.6 IS (de kitlens) en de Tamron 17-50 f2.8. Hoezo 9mm minder breedhoek
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon kitlens of Tamrom 17-50 2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht


                          We hebben het hier over de Canon 18-55 f3.5-5.6 IS (de kitlens) en de Tamron 17-50 f2.8. Hoezo 9mm minder breedhoek
                          De canon kitlens is EF-S, dus is de 18mm daadwerkelijk 18mm.
                          De Tamron is op full frame 17, maar op de APS-C sensor van de EOS 400D heeft die een factor 1.6 die je moet vermenigvuldigen met de focal-length. 17 x 1.6 = 27.2 dus ongeveer 27mm.
                          Eigenlijk is de Tamron op APS-C sensors dus 27-80.

                          Verbeter me als ik ongelijk heb.
                          Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon kitlens of Tamrom 17-50 2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
                            De canon kitlens is EF-S, dus is de 18mm
                            in werkelijkheid 18*1.6=28.8mm.
                            Het is niet omdat het EF-S is dat je de cropfactor niet in rekening moet brengen !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon kitlens of Tamrom 17-50 2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                              in werkelijkheid 18*1.6=28.8mm.
                              Het is niet omdat het EF-S is dat je de cropfactor niet in rekening moet brengen !
                              Zijn EF-S lenzen niet speciaal gemaakt voor APS-C sensors zodat de aangegeven focal length ook de daadwerkelijke focal length is op een crop camera? Want dan is de kitlens wel daadwerkelijk 18mm en niet 28.8mm.
                              Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                              Comment

                              Working...
                              X